Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Har ganska nyligen skrivit en artikel om tidelag (jobbar på tidning). Det finns ingen lag mot det i Sverige, och det är hel sjukt (enligt mig).
Tidelag är våldtäkt. Det är INTE naturligt för ett djur att ha sex med en människa.
Visste du att det finns Vuxna män som utför tidelag på hönor och kattungar?
Tycker inte du att det borde finnas en lag mot detta så att sådana människor kan få ett straff?
Alla djur lider kanske inte av det. Men överlag så handlar tidelag om övergrepp på mindre, försvarslösa djur.
Tror faktiskt inte att en liten kattunge njuter av att få en stor människopenis genom hela kroppen.

(Sorry stisse att jag inte bara svarade ja/nej. Orkade inte leta upp de andra trådarna och kände bara att jag behövde lägga mig i lite :D)

Mitt svar: NEJ

Senast ändrad av en moderator:

Stisse skrev:
Varför reagerar du så väldigt?
Är det för att du är väldigt mycket på JA-sidan
eller väldigt mycket på NEJ-sidan?

Kanske för att det här är en värdelös skittråd? :idea:

Genesis skrev:
Visste du att det finns Vuxna män som utför tidelag på hönor och kattungar?
Tycker inte du att det borde finnas en lag mot detta så att sådana människor kan få ett straff?
Alla djur lider kanske inte av det. Men överlag så handlar tidelag om övergrepp på mindre, försvarslösa djur.
Tror faktiskt inte att en liten kattunge njuter av att få en stor människopenis genom hela kroppen.

En lag till menar du? Det är förstås redan olagligt att oreglerat skada kattungar och hönor, oavsett vad redskapet råkar vara.

Det är väldigt luddigt det där. Eftersom det inte finns någon lag mot just tidelag så kan personen som utfört handlingen hävda att djuret inte tagit skada.
Det kan vara mycket svårt att bevisa att djuret tagit skada i frågor angående djurplågeri.
Jag tog i lite när jag skrev "genom hela kroppen".
Men även om man inte tar i så hårt så att kattungen skadas något nämvärt fysiskt så tror jag fortfarande inte att den njuter.
Sedan är den psykiska skadan ofta stor, men mycket svår att bevisa.

Äsch, att katter eller hönor tar skada är förstås inte svårt att bevisa, men det finns naturligtvis andra gränsfall där de problemen kan finnas.

BeastieBabe skrev:
du vet inte mkt om detta ämna hör jag.. ;)

Självklart vet jag att det finns såna typer här i världen om det var det du syftade på ?

Vad jag egentligen menade var att jag innerligt önskar att det inte skulle finnas såna människor ,som utnyttjar sina djur sexuellt.. det är vad jag känner iallafall :(

Nej. I och för sig. Men från mina erfarenheter och den forskning som jag har gjort inom ämnet så har jag förstått att det är väldigt svårt att få en person som utfört tidelag fälld, även om det i de flesta fall även handlar om rent djurplågeri.
Det är väldigt tråkigt, därför skulle det underlätta en hel del med en lag mot tidelag.
Det är vad jag tycker :)

Både spontant och väl genomtänkt svarar jag NEJ!

NEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ni som svarat annorlunda anser jag sjuka i huvudet!!!!!!!!

på vilket sätt lider en hund som slickar köttfärs ifrån en kvinnas könsorgan?
Visst det är sjukt och obegripligt att nån fakistk VIll att en hund gör det, men det förekommar - och hunden lider INTE av det.

På ALLA fall där djuret lider vare sig det är psykiskt elelr fyssikt så SKA djurskyddslagen gripa in,

Problemet är INTE att det fattas en lage mot tidelag - problemet är att djurskyddslagen inte efterlevs och att djurrealtierade falll inte är prioterade, och att det rä för låga straff.

Senast ändrad:

Genesis skrev:
Nej. I och för sig. Men från mina erfarenheter och den forskning som jag har gjort inom ämnet så har jag förstått att det är väldigt svårt att få en person som utfört tidelag fälld, även om det i de flesta fall även handlar om rent djurplågeri.
Det är väldigt tråkigt, därför skulle det underlätta en hel del med en lag mot tidelag.
Det är vad jag tycker :)

Så om vår djurskyddslag inte fungerar fullt ut gör vi en lag mot sexuellt våld. Vad blir då nästa steg? Ännu en lag mot eftersatt hovvård? Och så en lag som reglerar utfodring och en för hur mycket djur får arbeta.

Jag tycker det är BETYDLIGT bättre att vi ser till att det blir lättare att få folk fällda för ALLA typer av djurplågeri; det är inte direkt en höjdarsituation att försöka få någon fälld för vanvård heller.

Jag skiter högaktningsullt i att plågandet sorteras i "rätt" hög. Nej tack, ingen separat lag, lägg mödan på att utreda om djuret lidit eller inte, inte om det lidit enligt lag ett eller två. Jag vill inte uppleva att någon går fri för att åklagaren valde att åtala för brott mot djurskyddslagen och det visade sig att det visar sig att det var sexuellt våld och det var personen inte anklagad för...

Jag förstår inte heller varför vi ska krininalisera tonåringen som tycker det är jättespännande när familjens hund rider på hans/hennes ben eller håller om katten när han runkar:angel:

escodobe skrev:
på vilket sätt lider en hund som slickar köttfärs ifrån en kvinnas könsorgan?
Visst det är sjukt och obegripligt att nån fakistk VIll att en hund gör det, men det förekommar - och hunden lider INTE av det.

På ALLA fall där djuret lider vare sig det är psykiskt elelr fyssikt så SKA djurskyddslagen gripa in,

Problemet är INTE att det fattas en lage mot tidelag - problemet är att djurskyddslagen inte efterlevs och att djurrealtierade falll inte är prioterade, och att det rä för låga straff.

Lagen ska vara till för att skydda ALLA parter.
I det här fallet är det antagligen en sjuk man som iscensatt den här situationen mot en kvinna, och använder djuret bara som ett redskap i SIN våldtäkt mot kvinnan!
Så här är det OCKSÅ ett fall av klar våldtäkt.

Enda anledningen som jag kan finna att INTE vilja ha ett förbud mot tidelag, anser jag är att man själv vill utnyttja djur i sexuella situationer.
Vad skulle det annars vara?
Så ni som tycker att tidelag är OK, bered er också då på att få denna stämpel.

Nej, det är inte ok med sexuella övergrepp på djur!

De filmer som finns där tjejjer och även killar blir påsatta av div djur vet jag dock inte hur jag ska ställa mig till. Vill man själv bli utnyttjad av ett djur så är det väl upp till var och en... för man kan väl inte tvinga djuret att vara aktiv i sexakten...? Det är inte mindre sjukt för det.. men det är själva utnyttjandet jag tänker på..

Senast ändrad:

Nej, verkligen inte okej...

malinsky skrev:
Nej, det är inte ok att ha sex med djur!

De filmer som finns där tjejjer och även killar blir påsatta av div djur vet jag dock inte hur jag ska ställa mig till. Vill man själv bli utnyttjad av ett djur så är det väl upp till var och en... för man kan väl inte tvinga djuret att vara aktiv i sexakten...? Det är inte mindre sjukt för det.. men det är själva utnyttjandet jag tänker på..

Det är väl ingen tvekan vad det är frågan om.
Män, som har en kommersiell industri kring att utnyttja både människor och djur, där framför allt människorna blir lidande.
Vem ska plocka upp spillrorna av de här människornas förstörda liv senare?

PENGAR, är drivkraften.

Det är inte bättre, vare sig man utnyttjar och plågar människor eller djur!

Ablsout ett stort NEJ

*knapplån*

NEJ! Definitivt! Utan undantag!

BeastieBabe skrev:
ja, det är det.. men är du säker på att det alltid är under tvång?

I och med att det KAN förekomma under våld och nästan alltid gör det så borde det för den sakens skull vara förbjudet:mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
57 857
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar