Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rösta JA eller NEJ Tycker du att det är OK att ha sex med ett djur

Qyenn97 skrev:
I och med att det KAN förekomma under våld och nästan alltid gör det så borde det för den sakens skull vara förbjudet:mad:

Fast med det resonemanget så borde också "vanlig" sex vara förbjudet, för det är många våldtäkter varje dag!?

Tölva skrev:
I det här fallet är det antagligen en sjuk man som iscensatt den här situationen mot en kvinna, och använder djuret bara som ett redskap i SIN våldtäkt mot kvinnan!
Så här är det OCKSÅ ett fall av klar våldtäkt.

Haha, den var bra.

malinsky skrev:
Fast med det resonemanget så borde också "vanlig" sex vara förbjudet, för det är många våldtäkter varje dag!?

Våldtäkter är förbjudet som du kanske visste, men iochmed att man inte riktigt kan bevisa att det är våldtäkt hos ett djur då de inte kan prata, så tycker jag att det överhuvudtaget ska vara förbjudet. Våldtäkter på människor kan offret anmäla.

BeastieBabe skrev:
Ja (är självklart insatt i detta och svarar inte utifrån min egen moral, morallagar är inte intressanta)

Morallagar är MYCKET intressanta!

De ska nämnligen syfta till att plocka fram det GODA i människors handlande. Nämnligen den del av oss som inte vill skada andra.

Bland en del individer, kan ibland förekomma obalans av olika skäl, tex. att själva varit utsatta för olika typer av uttnyttjande och våld.

Där kan det uppstå ONDSKA, där individen vill uppsåtligt vill idka tvång, manipulation, hot och våld mot andra.

De flesta av oss vill skydda oss själva och våra närmaste från sådana hot, och vill ha lagligt skydd i form av lagar.

Tips då: Förbjud hot, manipulation, våld och tvång! :idea:

Nej och åter nej. Människor har sex med människor, djur har sex med djur.

Tölva skrev:
Alltså bör vi inte idka utnyttjande av dom
Men det gör vi redan, när vi rider hästarna, har hundarna i koppel, fåglarna i bur, och skyfflar in nötdjuren i ett slakteri.

Utnyttjande som utnyttjande, och slakt är ju t.o.m. att betrakta som mord. Och så länge t.ex. hästhållning och slakt är lagligt, är det inkonsekvent att ens tänka på en kriminalisering av tidelag.

Genesis skrev:
Tidelag är våldtäkt. Det är INTE naturligt för ett djur att ha sex med en människa.
Det är inte naturligt för en häst att bli inspärrad på begränsad yta och riden på, det är inte naturligt för en hund att gå ut i koppel bara ett par timmar per dygn.

Genesis skrev:
Visste du att det finns Vuxna män som utför tidelag på hönor och kattungar?
Djurskyddslagen. :angel:

Genesis skrev:
Tror faktiskt inte att en liten kattunge njuter av att få en stor människopenis genom hela kroppen.
Djurskyddslagen, fortfarande. :angel:

Genesis skrev:
Det är väldigt luddigt det där. Eftersom det inte finns någon lag mot just tidelag så kan personen som utfört handlingen hävda att djuret inte tagit skada.
Så du menar, att man med hjälp av en lagstiftning, ska kunna spärra in människor på hörsägen?

Även i andra fall, t.ex. överfall på människor, kan gärningsmannen hävda att brottsoffret inte tagit skada, men rätten har sin gång i vilket fall som helst. Brottet måste fortfarande bevisas. Och hur bevisar man tidelag på t.ex. häst? Och ska han spärras in trots att inga bevis kan hittas?

Genesis skrev:
Men även om man inte tar i så hårt så att kattungen skadas något nämvärt fysiskt så tror jag fortfarande inte att den njuter.
En katt som penetreras, tar fysisk skada. Punkt. Och därmed faller det under djurskyddslagen.

Genesis skrev:
Sedan är den psykiska skadan ofta stor, men mycket svår att bevisa.
Om den är så svår att bevisa, hur kan du då hävda att den "ofta är stor"? :angel:

Kicki_J skrev:
Ni som svarat annorlunda anser jag sjuka i huvudet!!!!!!!!
Oj, någon på Buke tycker att jag är sjuk i huvudet. Hela min värld går under nu! Eller inte...

Kan du tala om vad jag lider av för sjuka? :angel:

Lena_B skrev:
Så om vår djurskyddslag inte fungerar fullt ut gör vi en lag mot sexuellt våld. Vad blir då nästa steg? Ännu en lag mot eftersatt hovvård? Och så en lag som reglerar utfodring och en för hur mycket djur får arbeta.

Jag tycker det är BETYDLIGT bättre att vi ser till att det blir lättare att få folk fällda för ALLA typer av djurplågeri; det är inte direkt en höjdarsituation att försöka få någon fälld för vanvård heller.

Jag skiter högaktningsullt i att plågandet sorteras i "rätt" hög. Nej tack, ingen separat lag, lägg mödan på att utreda om djuret lidit eller inte, inte om det lidit enligt lag ett eller två. Jag vill inte uppleva att någon går fri för att åklagaren valde att åtala för brott mot djurskyddslagen och det visade sig att det visar sig att det var sexuellt våld och det var personen inte anklagad för...

Jag förstår inte heller varför vi ska krininalisera tonåringen som tycker det är jättespännande när familjens hund rider på hans/hennes ben eller håller om katten när han runkar:angel:
:bow:

(10...)

Tölva skrev:
I det här fallet är det antagligen en sjuk man som iscensatt den här situationen mot en kvinna
Varför anser du att män är monster och att kvinnor är offer?

Tölva skrev:
Enda anledningen som jag kan finna att INTE vilja ha ett förbud mot tidelag, anser jag är att man själv vill utnyttja djur i sexuella situationer.
Vad skulle det annars vara?
Så ni som tycker att tidelag är OK, bered er också då på att få denna stämpel.
Eller så tänker vi lite längre än näsan räcker.

Någon på Buke har stämplat mig. Oj, så jag sörjer! Inte... :smirk:

Qyenn97 skrev:
I och med att det KAN förekomma under våld och nästan alltid gör det så borde det för den sakens skull vara förbjudet:mad:
Jag vill ha en källa på att tidelag "nästan alltid förekommer under våld". För jag tror och vet, att fallet är det rakt motsatta.

*knapplån*

Undras vad man ska kalla sexakten när hingsten betäcker märren naturligt,
och märrens bakben är bundna?
Hur naturligt är det?

Men jag är fortfarande emot tidelag,
ville bara påskina att allt inte är svart eller vitt!

Qyenn97 skrev:
Våldtäkter är förbjudet som du kanske visste, men iochmed att man inte riktigt kan bevisa att det är våldtäkt hos ett djur då de inte kan prata, så tycker jag att det överhuvudtaget ska vara förbjudet. Våldtäkter på människor kan offret anmäla.

Men du skrev att iom att det KAN vara tvång skulle det vara förbjudet. I det här fallet är varken tidelag eller sex förbjudet.. (jag drar bara det till sin spets)

Är det OK = Nej!
Lagstadga mot = Tveksamt..

Kimz0r skrev:
Men det gör vi redan, när vi rider hästarna, har hundarna i koppel, fåglarna i bur, och skyfflar in nötdjuren i ett slakteri.

Utnyttjande som utnyttjande, och slakt är ju t.o.m. att betrakta som mord. Och så länge t.ex. hästhållning och slakt är lagligt, är det inkonsekvent att ens tänka på en kriminalisering av tidelag.

Förtydligande: Sexuellt utnyttjande

NEJ, NEJ och alltid NEJ!

Kimz0r skrev:
Jag vill ha en källa på att tidelag "nästan alltid förekommer under våld". För jag tror och vet, att fallet är det rakt motsatta.

Vi har alla förstått att du är FÖR sex med djur vid det här laget.
Och du undrar varför vi tycker att det är...ja, inte riktigt som det ska.

Kimz0r skrev:
Varför anser du att män är monster och att kvinnor är offer?

Det förekommer att kvinnor också begår sexuella övergrepp, men är i kraftig minoritet mot män, som oftast gör dessa brott, men det är väl ingen nyhet för någon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Det känns som att jag tjatar om detta men jag kan inte låta bli för jag har verkligen fått nog. Jag ber om ursäkt på förhand för ett...
48 49 50
Svar
992
· Visningar
57 857
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar