Rosson Of Trancy

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare misterhultspyret
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 943
M

misterhultspyret

hingsten rosson of trancy någon som vet vilken ras han är och vart han finns (funnits)? färg?
storlek?
om ni vet något berätta ALLT.har fått lite info om att min pojke kan ha han i stammen så jag blev super intresserad då jag letar min hästs stamtavla!
tacksam för alla svar!

jag igen!
om jag förstått det rätt är det en shettis!!!
berätta gärna mer om honom om någon kan?
mvh

Rosson är en shetlandshingst, ja. Han var verksam i Holland, möjligen i Skottland (hos uppfödaren) innan han exporterades till NL.
Och det är nog inte han som ligger bakom anlaget på din pålle... Däremot ligger han bakom många av de SHETTISAR som har detta anlag. :)

Sv: Rosson Of Trancy

Min fodershettis har Trancy släkt :D Hon är e. Elic of Trancy

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 112
Senast: Sasse
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 547
Senast: Bulldoozer
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 005
Senast: mamman
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hull..?