Rosettsnålisar

Mysgrisen

Trådstartare
Är det verkligen så ovanligt att man får en rosett vid tex 1a pris och LP?

Det är ju rosetten man vill åt!

Sv: Rosettsnålisar

Är det verkligen rosetten man vill åt?
Är det inte att hunden får sitt första pris eller att man fixat ett LP :)

Själv är jag jättetrött på alla jäkla prisrosetter man får på en hundutställning, det brukar bli ca 3 st när vi har ställt ut -varje gång.

I hästtävling är det mycket svåre och spännande att få en rosett. På hundtställningen får ju nästan alla en. Tycker de mest är roligast med domarutlåtandet och den fina samlingen som man får inne på hunddatan på skk.

:)

Går det så bra, eller köper ni dom? Man måste ju oftast få ett CK för få en rosett, och man kan ju välja annat. Jag tar sällan rosetter om jag kan få välja en grej istället.
Cert, Bir och Bim rosetter är ju kul att få...fast mina ligger i en låda.
För tex en etta får du ju ingen rosett, men kan köpa dom.

Är sällan jag sett rosett på lydnad, men vet en del har det. Oftast är det en pokal till de 3första och sen kanske nån liten bricka eller nåt till den som får 1.a pris eller LP.

Jo, vi har fått pokaler för våra 1a pris, inget alls för LP.

Snålisar ;)
Fast å andra sidan, vet de att du har tagit LP? För det har ju inte klubben koll på.
Ibland får man säga till och är det ingen "snål" klubb så kan man få något :)

Jag har aldrig fått en rosett på lysnadstävling utan man brukar få något annat pris istället. Någon gång har man fått pokal och någon gåmng någon pridnadssak som tex specialdesignat glas. Tycker det är roligare än rosetter som bara är dammsamlare. Tycker det räcker att man får det i utställning

Rosett? Jag har fått en rosett, på Beauceronklubbens Klubbmästerskap. Annars har jag 14 pokaler, här omkring får man pokal om man placerar sig (1-3), oavsett poäng. Första pris ges också pokal, även om det är 12 första pris i en klass, men de på pallen får alltid något extra :bow:

jösses vad generösa klubbarna är uppåt landet. här får man en pluttplakett om man tagit 1:a pris, pokalerna är till för pallplatserna. rosetter på lydnadstävlingar har jag aldrig sett.

Har också tänkt på det där. Våran förra hund, som tävlade agility, hande jättemånga rosetter. Våra hundar som tävlar lydnad får nästan aldig rosetter. På prishyllan står ett femtiotal pokaler och EN rosett. Angåede LP så tycker jag att det är mycket snyggare med ett inramat diplom på väggen än en rosett.

Eftersom så många hundar får förstapris på utställning så får man ju inte den rosetten. Skulle ju bli jättedyrt för arrangörerna. Det är ju dyra anmälningsavgifter. Men den finns ju att köpa på större utställningar.
CK, Cert, Cacib, BIR och BIM får man ju :)

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 125
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025