Rosentråden 2010!

Sv: Rosentråden 2010!

Leverkusen är gul/ljusgul klätterros som ska vara tålig. Vita rosor är väldigt fina men många av dem är känsliga för regn av nån anledning så blommorna blir sladdriga och bruna, förutom ramblers med enkla blommor typ Lykkefund och Polstjärnan men de blir ju väldigt stora och tunga.

Lykkefund har jag redan:) och Leverkusen var fin, men jag är nu inne på lite starkare färg. Jag hinner hitta många fina innan jag bestämmer mig:)

KL
Jag har skött mina rosor dåligt i vår. De stod länge med ogräs över öronen och vattnades för första gången tidigare i veckan.. :o
Så de flesta är något tunna.. En vit klättrare som jag har vid dörrn är finast, vet tyvärr inte vad den heter då jag har fått den i present..
Men några knoppar på de andra också!

Har beställt nya rosor också:
10 st the fairy
1 stk Falstaff
1 stk Berleburg
1 stk Betty Prior
1 stk L'Aimant
1 stk Bellevue

KL

Jag vet att det här är fel sort, men visst är mina pioner ljuvliga?!
Foto0512.jpg

Foto0511.jpg

Snart kommer rosorna också, de har börjat blomma:)

KL

Måsta bidra med bild på en helt fantastisk ros med gigantiska blommor. Jag planterade två stycken förra året, och nu är de så fina! Tror aldrig jag har sett så stora enstaka rosor någonsin.

Sorten är en David Austin-ros och heter Evelyn.

Kolla min hand på nedersta bilden så anar ni storleken!

Juni%20023b.jpg

Handen nederst till vänster:

Juni%20028b.jpg

vilken härlig färg! tror minsann den hamnar på min önskelista :D

Jag har tråkigt, så nu blir det rosbomb! Luta er tillbaka, njut av doften och hör humlornas surr i honungsrosen:love:
Dag ett
001.jpg

Dag två
019.jpg

002.jpg

här kommer min bildbomb :D

Laminuette (liknar nostalgien men mer gräddfärgad)

Étude-detta är en buskros(!) som bara är inne på sitt tredje år :eek: vi har fått vara ganska elaka när vi bundit upp den för den sticks :cool:

Min urläckra Leander har blivit lite blek av värmen

Man skulle kunna säga att det blommar i rabatten :love: vi har lagt vår stengång nu :laugh:

Vad händer, har alla rosor dött? Mina blommar fint, får ta en bild på nya Linnaeus i morgon, jättesöta! Rhapsodyn fortsätter blomma, och de vita täckande är ok. Den gula däremot, Golden Cover, ser lite ledsen ut i år.

Mera rosor?!

Här lever rosorna iaf :D har råkat inhandla en ny :angel: Benjamin Britten, en austinros med fantastisk doft!

ja, jo.. eller, jag impulsåkte till helsingborg och hälsade på en kompis och man åker ju inte till helsingborg utan att besöka Flora Linnea, och man åker inte till Flora Linnea utan att "råka" köpa en ros :D

En annan ny favorit i år är Summer Song. Lukten är verkligen kraftig riktigt så man kan sitta på kvällen och känna den på avstånd :love: rosorna nickar lite men inte lika mycket som Pat Austins

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka