Rosa sadelkammare?!

Sv: Rosa sadelkammare?!

kan säga iallafall vad jag vill ha för färg i min sadelkammare..

jag ska ha gråbetsat trägolv(och takträ), brandbilsrött nedre halvan av väggen och vit övre halva samt bara svarta krokar och hängare :)
svart smörjbock ska jag ha också..
och en soffa i grått med röda mysfiltar..

Oooh det låter jättemysigt. :love:

Nej, det har jag inte. Men min är riktigt tråkig med vit vägg, men allt är ändå prydligt och på sin plats.

Herregud så mycket julpynt! I "mitt" stall har vi nog inte ens en tiondel av allt det julpyntet, hehe ; ]
Måste säga att det för övrigt nog måste vara det mysigaste stallet jag nånsin sett iallafall! Det ser inte riktigt ut som ett stall, mer som ett hus/en stuga eller liknande. Till och med matta och gardiner... ;O
Sadelkammaren var fin, men kanske liite för rosa för min smak (även fast jag älskar rosa), annars var den ju skitcool!
Verkligen ett annorlunda stall måste jag säga!

Herregud så mycket julpynt! I "mitt" stall har vi nog inte ens en tiondel av allt det julpyntet, hehe ; ]
Måste säga att det för övrigt nog måste vara det mysigaste stallet jag nånsin sett iallafall! Det ser inte riktigt ut som ett stall, mer som ett hus/en stuga eller liknande. Till och med matta och gardiner... ;O
Sadelkammaren var fin, men kanske liite för rosa för min smak (även fast jag älskar rosa), annars var den ju skitcool!
Verkligen ett annorlunda stall måste jag säga!

Hehe...mamma skickade med mig alla julprydnader och julpynt när jag den yngste av alla syskon flög ur boet. :angel:
Har inte lika stort hus som mina föräldrar har...hihi. Så julpyntet fick hamna i stallet hos hästen. :love:
Naaaw...tack så mycket. :)
Stallet är egentligen det gamla boningshuset på torpet jag och min kille bor på. :love:
Jag har gaveln och loftet för mig själv till mig och hästen.
Sen har han andra delen av det gamla boningshuset till sina
höns...:) Stallet är ombyggt...byggdes om i somras av min kille, hans ena kompis och min pappa. :)
Fast det är jag och min bästa kompis som har målat hela stallet och en del av möblerna med.
Och sadelkammaren...hehe...var jag och min bästa kompis påhitt...:banana:. Innan vi målade sadelkammaren så hade jag en perod då allt jag hade på mig var rosa...och så sa min bästa kompis varför inte måla sadelkammaren rosa. Hehehe...:devil:
Innan hästen flyttade in fanns det en eldstad i halva boxen och två boxar till fåren.

Senast ändrad:

Visst är det gulligt med rosa, men jag har något ännu gulligare. När jag byggde ny sadelkammare förra året och målade vitt såg det så trist ut. Min häst tokiga dotter på 3 år fick bli del av konstverket på väggen. Jag målade hennes händer och fötter(dock vattenbaserad ofarlig färg) och gjorde avtryck på väggen så det ser ut om hon klättrat på väggen. Det blir ett ninne för livet för henne. Rätt kul.:d

Visst är det gulligt med rosa, men jag har något ännu gulligare. När jag byggde ny sadelkammare förra året och målade vitt såg det så trist ut. Min häst tokiga dotter på 3 år fick bli del av konstverket på väggen. Jag målade hennes händer och fötter(dock vattenbaserad ofarlig färg) och gjorde avtryck på väggen så det ser ut om hon klättrat på väggen. Det blir ett ninne för livet för henne. Rätt kul.:d

Vad gulligt. :love: Har du inga bilder så man kan få se din sadelkammare...blev ju jättenyfiken. :)

Nu börjar ju jag längta efter julafton.
Mysigt!

hehe...:love:

Åh jädras..-hästen är ju fin,men..det liknar ju inte ett stall..

Åååh...tack. Han är vacker att se på men oj vad han svajar på baken när han skrittar. :love:
Neee...det är inte det första man tänker sig...snarare ett barbiehus var en av mina vänner kallade det för...hehe.:rofl:

Senast ändrad:

Får pynta i stallet jag också! Tänkte nästan strunta i det i år! Men nu blev jag sugen på det! Men mitt pynt får nog hamna rätt långt upp! Har en shettis som får gå lös i stallet när jag är där. Så det lär nog inte va nåt pynt kvar om jag sätter det längre ner!:D

Jisses vilket hemtrevligt stall du har, man kan ju nästan flytta in dit själv:D
Jättemysigt & originellt.

Får pynta i stallet jag också! Tänkte nästan strunta i det i år! Men nu blev jag sugen på det! Men mitt pynt får nog hamna rätt långt upp! Har en shettis som får gå lös i stallet när jag är där. Så det lär nog inte va nåt pynt kvar om jag sätter det längre ner!:D

Ja det är ju självklart...det blir sååå extra mysigt när det är julpyntat...hihi.:love:
Vad kul med en liten busig shettis som går lös på gården. :)

Liknande trådar

Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
3 563
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Det är fuktigt i sadelkammaren och det finns bara en liten avfuktare som inte riktigt räcker till. Läder som inte används så ofta börjar...
2
Svar
30
· Visningar
2 219
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV