Rosa pion med en vit blomma ?

Charlotte1975

Trådstartare
Har hänt någon märkligt hemma i trädgården. Har en pion med mörkrosa blommor som blommat varje år sen vi flyttade in för 3 år sen. Blommar fr fullt nu med rosa blommor och EN VIT. Hur är det möjligt ? Såg att knoppen var vit men tänkte att den blir nog rosa när den öppnar sig. Nu har den slagit ut och en blomma är alltså helt vi. Någon som varit med om liknande och kan förklara hur de fungerar ?

Sv: Rosa pion med en vit blomma ?

Kan inte pioner så bra, men jag kan tänka mig antingen att det har skett en mutation eller så är den rosa på något sätt förädlad och den vita är så att säga grundpionen.

Men jag tror först och främst att det har skett en mutation, inte särskilt ovanligt och det är så man har börjat förädla blommor från första början.

Sv: Rosa pion med en vit blomma ?

Jag vet inte hur det är möjligt eller varför det blir så, men mina föräldrar hade för länge sedan en pion som hade massor av rosa blommor - och några vita. Såg riktigt festligt ut faktiskt.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
927
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 660
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 104
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka