Roomservice hundtrim

M

mizzcat

Någon mer än jag som reagerade på kopplingsanordningen ovanför bordet som hundarna stod på när dom trimmades? Dom satt alltså fast i taket med ett koppel, vad händer om hunden hoppar ner från bordet?

Sv: Roomservice hundtrim

meningen är väl att kopplet ska vara så kort att hunden inte kan gå varken fram eller bakåt?

Har sett mindre verisioner på utställningar där hundarna också sitter fast "ovanför"...

mizzcat skrev:
Någon mer än jag som reagerade på kopplingsanordningen ovanför bordet som hundarna stod på när dom trimmades? Dom satt alltså fast i taket med ett koppel, vad händer om hunden hoppar ner från bordet?

Frågade en uppfödaren av trimras samma sak en gång.

Svaret: De gör det bara en gång

//E

Ja, man är ju där med dem hela tiden. Skulle de få för sig att göra något sådant så finns man ju där och lyfter upp dem på bordet igen. Inte så att man lämnar dem utan tillsyn hängandes precis...

Eftersom jag har haft en hund som ströps ihjäl så hade jag aldrig hängt min hund där, det är ett ögonblicks verk...

//E

lady_vip skrev:
Eftersom jag har haft en hund som ströps ihjäl så hade jag aldrig hängt min hund där, det är ett ögonblicks verk...

//E
Usch så hemskt:cry:

Borde det inte vara risk för nackskador ifall hunden trillar ner? Alltså att det blir ett knyck från kopplet/snöret?

Jag satt mest och förundrades över hur fruktansvärt fult det blev. Visst bättre än innan, men det var inte vackert. :crazy: Sen vore det ju spännande att veta om det fortfarande ser ut som de gör, eller om ägaren har målat om eller så....:D :angel:

Jag tyckte också det blev fult men bättre än innan... Innan var det lite sterilt. Verkar som inrednings-tanten trodde det var hundtrim/lekstuga hon inredde. Gillar inte hennes tidigere kreationer heller för den delen.. Men hade det varit mitt hundtrim hade jag målat om, hade inte pallat med att jobba med dom färgerna på väggarna! Dom kunde väl gjort det lite mer stilrent.... Visst färg är inte fel men det beror ju helt och hållet på vilka färger det är!!

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 657
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Redfox
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 756
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 552
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar