Sv: Röntgen
Klart du inte gjort något fel Du gjorde det du tyckte var rätt
Men vissa saker frågar jag aldrig veterinärer om, och det rör allt som har med avel att göra, inkl hd tex..
Tycker inte de har kunskap om det alls, om de inte själva privat har intresse eller håller på med uppfödning.
Skulle jag tex få problem vid en valpning som jag själv inte fixar, skulle jag först prata med en annan uppfödare innan jag åker till vet.
Ps. Uppfödaren hade säkert blivit jätteglad att få höra hd-resultatet Men hon vet nu
Jag funderade inte ens på om jag kunde gjort "fel" i detta fallet. Jag hade läst brochyrer, på nätet mm och då har det stått att 1 år på mindre raser och 18 månader på större ( och de större raserna har vart namngivna).
Jag tyckte då att det var bra att få det gjort när åldern var inne, ringde och kollade med vetrinären och frågade samtidigt om det var bättre att vänta lite, då hon ganska nyligen fyllt 1. Hon svarade nej, bara om hunden är extremt omusklad. Eftersom hon är ganska välmusklad ( fick beröm för det), så såg jag inget konstigt med att göra det, och beställde en tid. Det var när jag såg ditt svar här som jag fick en tankeställare om att jag kanske borde väntat lite.
Klart du inte gjort något fel Du gjorde det du tyckte var rätt
Men vissa saker frågar jag aldrig veterinärer om, och det rör allt som har med avel att göra, inkl hd tex..
Tycker inte de har kunskap om det alls, om de inte själva privat har intresse eller håller på med uppfödning.
Skulle jag tex få problem vid en valpning som jag själv inte fixar, skulle jag först prata med en annan uppfödare innan jag åker till vet.
Ps. Uppfödaren hade säkert blivit jätteglad att få höra hd-resultatet Men hon vet nu