Rönningeritten

C

carsan

Ska någon rida rönningeritten.Proppen ute och man blir tävlingssugen.
Om hästen är i form efter en sårskada blir det cr50.:banana:

Sv: Rönningeritten

Jo, jag funderar. Vet inte om jag litar på att våren är påväg då. Men kanske ska man våga sig på att rida, även om det blir i snö.

Ja, får nog räkna med snö kvar då.Tösnö så sulor är väl ett måste antar jag. Hur klär man sig så tidigt på året för att inte bli kall och svettig?

Ja, får nog räkna med snö kvar då.Tösnö så sulor är väl ett måste antar jag. Hur klär man sig så tidigt på året för att inte bli kall och svettig?

Lager på lager. Vettigt underställ underst som transporterar bort fukt, fleece i mitten och något vindtätt som andas överst. Ullstrumpa närmast foten om man har benägenhet att frysa om tårna. Det finns massor att lära sig om att klä sig för träning på vintern av folk som cyklar, åker längd och löper året runt. :)

/Trixar som hatar att frysa och att vara för varm

Någon som vet om tävlingen går på den gamla vanliga Rönningerittsbanan eller om den är ändrad?

Tjoho - vi ska med :)
Längtar så det gör ont i tårna ...

Fin start på året - sen ere bara åk ;)

Se upp alla små araber ... ! Vi galanta varmblod kan också ;)
Ses där - på slingorna och vid kaffebordet :):rofl:

Hej
Det är delvis ny bana,vi vill hålla oss på vägar eftersom vi inte vet hur underlaget ser ut.
Kul att så många verkar vilja komma !!!
/Cetzy - Tävlingsledare

Jag har ju ingen häst, men tänkte försöka komma och fota :) Har aldrig satt min fot på en distanstävling, men är ändå helfrälst i sporten :p

En fråga. Hur funkar det när man tävlar så tidigt på året. Kan vara kallt i Mars.
Hur håller man häst och ryttare varm i den obligatoriska vilan. Brukar vara rätt svettig både häst och ryttare + vinterpäls. Funkar det? En som inte varit ut speciellt mycket som ni ser.:confused:

Att raka iaf halsen kan vara bra på en häst med mycket vinterpäls, sen att ha varmt täcke att lägga på efter vet grind. Att gå med hästen lite under vilan med så att hxn inte stelnar till för mycket.
Till ryttaren är lager på lager det bästa (tycker jag iaf) då kan man lätt byta och ta av de blöta kläderna och ta på sig nya torra!! och sen att ha med sig ett helt torrt varmt ombyte till hemfärd!!

lycka till!

... och kaffe ;o) Förra året var det ju lite snökaos kvällen innan (Fjällnoraritten) - men det blev ju faktiskt riktigt
bra underlag till lördagen :)) Kul att Ni arrangerar tävling så pass tidigt på året - helt suveränt att komma igång lite lugnt och försiktigt med en PP och stämma av formen efter vinterns långa busturer i skogen ;)
Ska blir så kul !! :banana:

Sunny smiles
:o)

Jo, det skulle jag kunna vara, om det finns något ni tror jag klarar av. Har som sagt aldrig satt min fot på en distanstävling förut :p Det är bara att PM:a mig om när nästa möte är så kan jag dyka upp.

Jag är inne på att starta CR50km, förutsatt att hästen och jag kommer igång ordentligt tills dess. :)

:) Va kul ... vi blir fler och fler anmälda ... var lite orolig där ett tag ...
Och vad skådar mitt norra öga ... en ädel springare som är äldre än oss ... :laugh:

Trodde nog att vi skulle vara åldersmannen med 18 fyllda ... :angel:

Det ska bli så kul ... har skottat och ridit i djuup snö mest hela dagen ---
undrar hur mycket som är kvar om en dryg månad ...
fast å andra sidan så rider vi ju 2-mila idag i djupsnö ...
så "hur svårt kan det vara?" :rofl:

Ses snart !
:banana:

Kommer antagligen också till rönningeritten med min åldersman som blir 18 i år:angel:... men övertygad om att han är 4 :P

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 561
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 087
Senast: Reshästen
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 006
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar