Rönningeritten

Sv: Rönningeritten

:laugh: Hahaha ... jo rent mentalt ligger nog vi på 4 år också ... både
hästen och jag ! HAHAHAHA !

Skyltarna är uppe såg jag nu när vi kom hem :) Kommer fota en del i morgon och lär väl se några av er iaf :)

Någon som vet hur det går?

Jag försökte ta mig dit för att titta, men det var helt hopplöst. Fick hjälp av en snäll familj som visade vilken avtagsväg från Järlåsa som tävlingen skulle ligga på. Hittade trailerparkeringen samt diverse "spår" efter de olika slingorna, men ingenstans fanns det någon som helst skyltning. :devil: Efter att ha åkt fram och tillbaka och letat i 20 minuter tröttnade jag och åkte till hästen istället. Det kändes väldigt surt, slösade både tid och massor med bensin. :(

Hej
Cecilia Lindh vann 50 km
Terese Compier 80 km

Till Habina vi hade funktionärer som vinkade in ekipagen till parkeringen

Tack alla er som red och trotsade regn, snö och lera !!
//Cetzy

Klass T50:
1a Cecilia Lindh, Sarah Jone
2a Eva Mårgård, Ghadir
3a Rodrigue Bonnevie, Silver Dearest (Best condition)

Klass T80:
1a Terese Compier, Rebel Yell

Resultaten finns uppe på Rönningens kör- och ridklubb's hemsida.
Hoppas alla som var där fick en trevlig start på säsongen.

Ser fram emot att se lite bilder :)

Stort grattis till Therese och Rebell Yell som vann 80, blev kvalade samt vann best condition :banana:

Ska någon rida rönningeritten.Proppen ute och man blir tävlingssugen.
Om hästen är i form efter en sårskada blir det cr50.:banana:

Torsåkersbo här!

Hade ingen aning om att vi hade distansritter häromkring ;o Håller inte på med distans men blev nyfiken vart denna ritt går? Finns det ridleder i rönningen ? svårt att tro ^^ Vem är du? hoforsbo och jag har ingen aning om vem det är ;o;s

Det var väldigt långsamma ridtider. Var det så dåligt underlag eller vad var det som gjorde tiderna så dåliga?

japp, superdåligt underlag bitvis. mkt skritt och leda hästen sa Therese...
Viloplatsen var oplogad osv.. så allt gick långsamt... dumt att öka skaderisken pga. att ha högt tempo inför tävlingssäsongen ;)

Visst var det dåligt skyltat men det går faktiskt att fråga om man ser att det står folk vid vägen ... eller vid parkeringar av bilar/trailers m m. Fråga istället för att gnälla. Kör du bara fram och tillbaka så är det ingen vet --- folk är inte tankeläsare. Vi körde oxå fram o tillbaka några gånger till dess vi gav upp o frågade - men då kom vi rätt direkt!/Domarna

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 561
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 087
Senast: Reshästen
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 006
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar