Vatikanstaten var ganska tråkig. Vi skippade köerna där och gick istället runt, käkade glass och tittade på utsidan. Dock hamnade vi i Peterskyrkan (heter den så?) efter ett varv. Fanns då plötsligt ingen kö där.
Inget folk i kyrkan heller direkt. Jag som inte är särskilt intresserad av kyrkgrejer var imponerad av byggnaden och gick därför runt och hittade annat att titta på. Hittade trappan upp på taket och där var det superfint! Tror dock vi kanske var där när man inte får? Var typ två andra där
Colosseum tittade vi på, men det gick ganska fort. Ganska tråkig grej att glo på.
Spanska trappan var 100% ovärt. Man blir dessutom attackerad av tusen snubbar som försöker ge en blommor och sen vill ha betalt för dem.
Fontana di Trevi var mest jahaja en fin fontän, men tusenmiljoner idioter runtom. Vi passerade den några gånger och visst är den fin men ... ja.
Det absolut bästa vi gjorde var att besöka katakomberna. Vi besökte tre stycken och jag kan inte komma ihåg vilka det var, men det var lätt en av de bästa sakerna jag gjort när jag rest.