Colosseum & Palatine hill (forum romanum) eller Vatikanstaten & Sixtinska kapellet, hade rekommenderat att gå guidad tur på iaf en av dom. Dels som redan nämnts kommer man före i kön men det blir också så mycket mer intressant att få höra om all historia, händelser och livet då. Speciellt Palatine hill lr om det var forum romanum, blev osäker nu,. iaf området runt colloseum, är bara massa ruiner som utan kontext blir rätt tradigt att gå å se på ^^
Men att bara går runt i staden hade jag också gärna tagit mig tid till om jag var er. Fontana di Trevi och spanska trappan hade jag mest gått förbi för att ist lägga tid på att äta gott och gå och se i små butiker i samma område
Hitta några smågator lite ifrån dom värsta turistfällorna. Där är så fina byggnader och massa kringelikrokigt att det är kul att bara gå runt och se på staden.
+ Ät massa gelato, melon, skinka, tomat och mozzarella
Men att bara går runt i staden hade jag också gärna tagit mig tid till om jag var er. Fontana di Trevi och spanska trappan hade jag mest gått förbi för att ist lägga tid på att äta gott och gå och se i små butiker i samma område
Hitta några smågator lite ifrån dom värsta turistfällorna. Där är så fina byggnader och massa kringelikrokigt att det är kul att bara gå runt och se på staden.
+ Ät massa gelato, melon, skinka, tomat och mozzarella
Senast ändrad: