Sv: Rollkür i Hästfocus
Jag kan hålla med dig att man bör göra så om man är helt blank när det gäller kunskap men inte om det finns fakta som klart visar att hästen far illa.
Den kanske inte far illa nu, men den far illa på lång sikt.
Och jag anser inte att man någonsin skall utsätta hästen för ridning som låter den fara illa, oavsett hur bra de bra sakerna är.
Nu har jag också pressenterat material där du kan se vad som är skadligt med roll¨kur, om du bemödat dig med att se filmerna.
Nej, jag har inte sett en häst som går naturligt i denna formen, men det är inte det som jag är ute efter heller. Utan det är att man verkligen skall skaffa sig fakta, både från det posetiva och det negativa hållet innan man uttalar sig om att det är dåligt.
Jag kan hålla med dig att man bör göra så om man är helt blank när det gäller kunskap men inte om det finns fakta som klart visar att hästen far illa.
Den kanske inte far illa nu, men den far illa på lång sikt.
Och jag anser inte att man någonsin skall utsätta hästen för ridning som låter den fara illa, oavsett hur bra de bra sakerna är.
Nu har jag också pressenterat material där du kan se vad som är skadligt med roll¨kur, om du bemödat dig med att se filmerna.