Roligt initiativ

Sv: Roligt initiativ

Visst kan alla hundar oavsett storlek spåra.

Mina 2 dvärgpinschrar tränar jag viltspår med. Vi gick anlagsprovet för några veckor sedan. Den gamle (ska fylla 12 år i september) klarade det galant, den yngste (3 år) spårade perfekt i cirka 400 m, sen la han av. Det var väl inte riktigt hans dag då.

Bild på Oscar efter anlagsprovet:
oscaranlag5050.jpg

Tillägg: Härligt att se chihuahuaor leva hundliv i skogen. Alldeles för många småhundar åker runt i väskor.

Senast ändrad:
Sv: Roligt initiativ

Klart jag vet att alla hundar kan spår oavsett storlek!

Det som är roligt med detta initiativ är, enligt min mening, att även en försynt vavvaägare skulle väl tordas anmäla sig till detta.
Inte alla skulle ha modet att anmäla vavvan till "vanlig" träning.
Eller annan småhund för den delen.

Rie
f d småhundsägare

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 150
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
357
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka