Roliga ställen att ha sex på

Alltså nu vet jag inte om ni är allvarliga men, varför?
Jag håller helt med. Jag vill inte tvingas se när andra har sex på allmänna platser. Det triggar mina trauman av sexuella övergrepp. Att bara komma på tanken att ha sex i vindskydd på en vandringsled är för mig helt obegripligt och djupt respektlöst mot alla dem som kämpar med trauman efter sexuella övergrepp.

Jag håller helt med. Jag vill inte tvingas se när andra har sex på allmänna platser. Det triggar mina trauman av sexuella övergrepp. Att bara komma på tanken att ha sex i vindskydd på en vandringsled är för mig helt obegripligt och djupt respektlöst mot alla dem som kämpar med trauman efter sexuella övergrepp.
Alltså, även utan sådan historik, så föredrar nog de flesta att inte bli inblandade i andras sexliv. "Risken" att bli "påkommen" verkar ju vara ett spänningsmoment som tilltalar ganska många. Och det är väl harmlöst på ett vis, men när man själv ofrivilligt råkar vara den som "kommer på" dem, kan man ju känna sig en smula besvärad.

Alltså, även utan sådan historik, så föredrar nog de flesta att inte bli inblandade i andras sexliv. "Risken" att bli "påkommen" verkar ju vara ett spänningsmoment som tilltalar ganska många. Och det är väl harmlöst på ett vis, men när man själv ofrivilligt råkar vara den som "kommer på" dem, kan man ju känna sig en smula besvärad.
Jo jag tänkte precis det när jag postade inlägget. Alla måste få välja och inte bli påtvingade andra människors sexliv! Själva grejen är väl spänningen att bli påkommen liksom. Jäkligt märkligt beteende av vuxna människor, tonåringar är väl en annan sak.

Det är väl en sak att göra det i tjotahejti i skogen eller någon annanstans där man så att säga förväntar sig att vara ensam/privat i det offentliga men så fort just att "risken att bli påkommen" eller "göra det någonstans utan att folk vet det sedan" är en del av varför så blir det ju att man blandar in folk som inte bett om det eller är medvetna om det i ens sexliv. Det är bara ersätta sitt eget sexande med en runkande person som går igång på "risken att bli påkommen" så inser man snabbt att man hade tyckt att det är respektlöst och gränslöst.

Det är väl en sak att göra det i tjotahejti i skogen eller någon annanstans där man så att säga förväntar sig att vara ensam/privat i det offentliga men så fort just att "risken att bli påkommen" eller "göra det någonstans utan att folk vet det sedan" är en del av varför så blir det ju att man blandar in folk som inte bett om det eller är medvetna om det i ens sexliv. Det är bara ersätta sitt eget sexande med en runkande person som går igång på "risken att bli påkommen" så inser man snabbt att man hade tyckt att det är respektlöst och gränslöst.
Jag associerar också till blottare, även om de väl snarare ser till att synas, inte bara "tar risken att bli påkomna".

Kan rekommendera klubbar för de som är lite exhibitionistiska. Det finns många ställen där man måste vara par och det är mycket regler om att man inte får komma för nära om man inte är inbjuden. Normalt sett går det också att stänga om sig om man vill det (men det kan t ex finnas glasdörrar så det blir semiprivat osv). Det är inte alls så konstigt som det låter som, och det finns även klubbar som enbart är öppna för personer under en viss ålder.

Jag associerar också till blottare, även om de väl snarare ser till att synas, inte bara "tar risken att bli påkomna".
Ja usch jag pratade med en sådan en gång, han önskade verkligen att andra skulle se honom och han kallade sig själv naturist men valde alltid att vara så nära gränsen till den påklädda badplatsen. En riktigt obehaglig typ.

För min personliga del har det nog aldrig handlat om att jag vill bli påkommen och vissa ställen jag vill göra det på som ännu inte hänt kommer troligtvis inte hända heller, om nu risken att nån ser inte är väldigt liten.

Det är mer att det känns kul med omväxling och tja, som en rolig grej helt enkelt.

T ex flaket på en pickup, i en amerikanare, på en motorhuv, i ett tält, på ett tak, alla de kan ske ute i tjotahejti gärna för mig!

Jag har en kompis som brukar ha sex lite överallt med sin kille. På tågstationer, badplatser, vägar etc. En gång avslöjade hon att hennes kille ville att de skulle ha sex på det hotellrum vi skulle dela en tid senare. Vi skulle dela ett litet rum för två personer, där vi fick vara tre eftersom hotellet gjort fel. Sängarna stod max 30 cm ifrån varandra och där ville de alltså ha sex medan jag sov, eller när de trodde att jag sov. Det kändes helt sjukt respektlöst. Liksom gör vad ni vill men blanda inte in mig i det..

Och nu känns det märkligt att jag känner att jag framstår som en moralisk kd-tant här när andra inte verkar bry sig?

Jag håller med dig. Det går över alla gränser att riskera att iblanda ej samtyckande individer i sitt sexliv bara för att man själv går igång på risken att någon ska se en. Att man är kåt är ingen ursäkt för att bete sig som att man är helt dum i huvudet. Men jag är både asexuell och ganska sex-negativ överhuvudtaget, så jag är väl mest pryd och kink-skammande enligt vissa... :cool:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 638
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 444
Senast: Görel
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 419
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka