Roliga saker som barn säger

”Visste du, att när det fanns dinosaurer så fanns det också undervattensgiraffer. De var större än en blåval och de kunde äta hajar och valar.”
Jag menar, jag hade köpt det som beskrivning av en elasmosaurus :D
Elasmosaurus2.jpg
 
Ligger å läser Pokemon serie med äldsta och frågar hen,

- " Vill du hellre ha 4 armar som X pokemon har lr ha en lång svans som Raichu?"

Får svar tillbaka,

-" Uhm....🤔 Men mamma, du kan ha fyra armar!! Så kan du laga mat, dricka kaffe och leka med mig och yngre syskonet :idea:

( I mitt huvud, jamen så klart, I live to please..., iaf snällt jag fick den handen till kaffe 😄)
 
E: min rumpa sitter fast
J: kan du inte ta loss den ?
E: min rumpa måste sitta fast på mig
J: Jaha du har inte fastnat?
E: bara min rumpa. Mamma, din rumpa sitter också fast.
Jag börjar äntligen förstå vad hon menar och säger "ja rumpan sitter fast och du har också två skinkor".
E: Nää jag har inte skinka på min rumpa, den är i kylskåpet.

Alltså ibland är det så himla underbart att ha diskussioner med dottern på snart 3 år :love:
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 077
Senast: Liran
·
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 090
Senast: Raderad medlem 149639
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 251
Senast: Farao
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 112
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp