Roliga saker som barn säger

Hör mina (snart) 4-åringar prata med varandra:
H: i Frankrike tar det aldrig slut på mackor!
S: och inte mjukost heller!
H: det tar aldrig slut på vanlig ost heller!
S: I Frankrike sover de aldrig för de har inga sängar!
H: De blir aldrig trötta och äter bara macka hela natten!

Omvärldskunskapen är på topp!
 
Idag var min son (6) hysteriskt rolig om jag får säga det själv 😁

Vi åt middag med hela släkten på restaurang för att fira en släkting, mitt ex/barnens pappa var också med. Min snart 3-åring åt upp och lämnade bordet för att springa rally. Hon höll sig i närheten i början men sen försvann hon ur synhåll. Hade stämt av med exet att han "hade" dottern så jag frågade om han hade koll. Han svarade att han såg henne utanför restaurangen på lekplatsen.
Det var en liten bit dit så jag frågade "ok, men har du sån pass koll att du hinner upp henne då om hon drar iväg?" då det var både parkering och brant slänt till sjö alldeles bredvid. "Nää, det har jag kanske inte" blev svaret.

Då la sig sonen i, och nu får ni föreställa er ett blont gossebarn med ena handen om en hamburgare som han mumsade på, och på den andra handen lyftes pekfingret rakt upp i luften och sen sa han långsamt och snusförnuftigt: "Näe pappa det gör du inte för det är som i Emil, 'men farsan löper OCKSÅ bra fast inte lika fort'..." 😂😂😂

Den del av släkten som har hörseln i behåll dog av skratt och exet gick efter dottern 😁
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
914
R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 075
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
3 994
Senast: Liran
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp