Roliga/charmiga saker barnen säger

Mirre

Trådstartare
Barn kan ju fälla de mest otroliga kommentarer ibland.
Tänkte det kunde vara kul och dela dessa här.

Satt och åt lunch med barnen igår, de tog mer mat båda två och så säger 5 åringen:
"Sedan ska mamma ha mer också"
Frågade då vem som bestämde det.
"Ja men du är ju mer hungrig" svarade han då och jag frågade om han visste det.
"Nej men jag har en bra känsla" säger han då :D
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

Hjälpte treåringen att gå på toaletten och helt out of the blue frågar han om man får doppa håret i toaletten. Svarar att nej, får man inte.

Han blir tyst och efter ett litet tag (när vi kommit ut från toaletten och tittar på TV) utbrister han "men om man ska klippa håret, då kan man få doppa håret i toaletten innan":D
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

I höstas satt min då knappt tvååriga dotter och betraktade mig och sin bäbis-lillasyster på fyra månader jättelänge och sedan utbrast hon triumferande: "Kicki, Hi, samma mamma." Jotack, jag är mamma till båda.. :)

(Lite roligt är också att hon vid första träffen med sin lillasyster pekade på henne och förtjust utbrast: "Kicki!" Lillasyster heter inte Kicki, och inte något som ens liknar det, men ett halvår senare kallar hon henne aldrig något annat än det trots att hon kan säga betydligt mer avancerade namn än det riktiga. Och nu har visst vi också börjat kalla henne för det..)
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

Innan jul sa jag, på skämt, till femåringen att om är dum mot sitt syskon kan det hända att man får tomtens begagnade kalsonger i stället för julklappar. Två timmar senare luggar lillasyster, snart två, storebror och han säger med teatralisk stämma: "Gör det du bara, dra du, men tänk på kalsongerna"!
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

Häromveckan satt jag, 2,5-åriga dottern och mina föräldrar i TV-soffan och tittade på längdskidor. Jag frågar dottern vilken sport som är hennes favorit. (Vanligtvis brukar hon svara skidskytte eller längdskidor. Fullt tänkbart hade det också varit med fotboll, hockey, slalom eller friidrott.) Hon är tyst ett par sekunder innan hon med ett stort flin säger "Hästtransport!".
Helt briljant ordvits! :rofl:

Sen är hon rent allmänt väldigt talför och lite kaxig :love:
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

Ni vet den där härligt degiga bullmagen man har de första dagarna efter förlossningen? Jag gick upp rätt mkt med dottern och hade en del sån mage. När dottern var några dygn gammal kom min då nästan 3-åriga son och klappar mig på magen vilket ger upphov till ett rejält jello-daller. -oj mamma. Det rör sig!

Det tyckte jag var väldigt roligt. Och sant.

Häromveckan hade jag visst ett par spetstrosor på mig. Då utbrister sonen: mamma! Jag ser din rumpa. Det är fel! :o :D
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

kl
Min tvååriga son har stenkoll på sova reklamerna! Han vet direkt när det är dem och utbrister "Sova!!". Har ingen aning vart det kommer ifrån:p
Sen är han väldigt rolig med hunden med, han försöker bestämma och hunden håller inte riktigt med, "Zito kom!" "KOM" "KOOOOOM" där någonstans brukar jag också ropa på hunden som kommer och alla är nöjda:p

Inte så söt, men eget är att han får vansinnesutbrott när han spiller på sig/ramlar när han blir blöt. Helvete vad arg han blir och skriker, men är verkligen inget jag eller hans pappa har ojat över utan att det är helt fruktansvärt har han bestämt själv.
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

4 åringen var helt plötsligt borta. Jag sprang runt i hela huset. Öppnar ytterdörren och där står han på en bänk och tittar ut över husen, träden och vattnet.
- Vad gör du? frågar jag.
Sonen svarar med teatraliskt röst.
- Jag står här och tittar på åsikten!!

Han menade utsikten! Men just då kändes det inte speciellt viktigt att rätta :D

Mvh Miks
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

Inte mitt barn med en släktings, han satt med pappa i vardagsrummet o så kom lillsyrran o tjafsade med honom o var lite jobbig. När hon till slut gick, tittade han lite manligt konspiratoriskt på pappa, himlade med ögonen o sa "trumpinnar!"
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

Min egen lillskrutt säger inte mer än ew, aw, och abu än så länge, men jag kan bjuda på ett par gamla guldkorn från min sladdis-lillebrorsa.

När han var i "ska ha NU"-åldern (2-3 år kanske?) vågade vi inte ens nämna ordet glass, utan bokstaverade diskret t.ex. "ska vi äta G-L-A-S-S efter maten?". Vi blev ganska förvånade och imponerade när ungen en dag plötsligt började skrika "Vill ha DELEDALEDESS!" :)

En annan gång när han var i 4årsåldern var vi släkten samlad, och hans lite äldre kusin pratade om att hon ville bli polis när hon blev stor. När nån frågade lillen vad han ville bli så hade han inget svar. Men lite senare kom han inspringande och sa helt allvarligt "nu vet jag vad jag ska bli. Jag ska bli gädda." Stackaren förstod inte alls varför alla började gapskratta. :( :D
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

Haha :D

Mycket roliga kommentarer här nu.

Broderskärleken flödar här idag. R 2 år var helt förstörd när I skulle åka till sin pappa idag, sedan nu ikväll gick han till dörren, lutade sig mot den och sade kjaam ika :love:

R satt helt allvarlig vid matbordet idag, satte ihop händerna och sade helt lugnt,
"det luktar bajs, jag har bajat"
Det kom så plötsligt så både jag och sambon började asgarva, R satt helt gravallvarlig och bara konstaterade att det var så. Vi skrattar fortfarande åt det :D
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

Bästa jag har hört!! Skrattade på riktigt :D

*kl*

När min lillkusin var väldigt liten, bara någon vecka(nu 8) så hade hennes storebror som kanske var 7 då tagit med sig en klasskompis hem. Brorsan ville såklart visa sin lillasyster och visade även hur mjuk hud hon hade och tyckte att kompisen skulle känna. Kompisen ser då väldigt rädd ut, sträcker ängsligt fram handen och frågade: "M-men... bits hon inte???" :p

Har aldrig hört talas om några små bebisar som hugger folk i händerna ^^
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

Min snart treåring kläcker fler och fler roliga kommentarer. När morfar frågade om hon skulle följa med honom och duscha: "Nej för då blir jag rädd och skriker!" :D När jag igårkväll sa att imorgon är det fredag: "Åh, får jag sovmorgon då?!" :angel: Men bäst var nog när jag berättade för henne att vi skulle få köpa och då flytta in i den lägenhet vi tittade på här om dagen: "Då ska jag bada där!" :D Hon hatar att duscha och det finns bara dusch hos mormor och morfar där vi bor nu, i nya lägenheten finns det badkar ;) :love:
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

Haha vad söt hon är :D
Och vad bra att det löste mig med lägenheten :)

Tokyo: Haha vad sött! :D

Stod i köket och lagade mat förut, barnen lekte i vardagsrummet.
Hörde I säga till lillebror: "Säg såhär, men inte så mamma hör det " :D
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

KL
När våra pojkar var mindre tvättade vi oftast rumpan i handfatet efter blöjbyte, till kvällen, morgonen, etc. Så går vi på typ Bauhaus eller nån sån affär, kikar på badrumsavdelningen varpå ena sonen pekar och högt ropar:
- Titta, mamma, ett rumpfat!
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

Vår treåring kan vara något av en besservisser :D
Här om dagen sa jag att jag skulle dricka upp mitt kaffe först, och får till svar "mamma, du dricker ju ESPRESSO".

Eller som när hon var ovän med H, en av femåringarna på förskolan...
Favoritpedagog: "Men titta M, har du med dig ditt gosedjur idag! Vilken fin vovve, får jag klappa vovven"
H: "Det heter faktiskt hund"
M: "Näe, det här är ingen vanlig hund, det är en ROTT-WEI-LER" (väldigt övertydligt)
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

kl

Skrattar fortfarande åt det här :D

min bror har bekanta med barn, de var hemma hos honom en dag och satt och spelade TVspel så ville den yngre pojken ha hjälp med att starta spelet så han ropar till min bror (som sitter ute på balkongen)

-KAN DU KOMMA OCH SÄTTA PÅ MIG??!!

Fyyyf***n vad vi skrattade!
Så sitter pojken och funderar på vad det roliga var :P
var ju bara spelet han ville ha igång ;)

:D:D

har bestämt mig för att skriva upp allt roligt min son kommer att säga då han börjar prata hehe :D
Så kan han få det som present som vuxen ;)
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

*kl*

Sonen, snart fem år, bor hos mig varannan vecka. Han har tänkt bo med mig hela livet, lyckliga i alla våra dagar, typ! ;) Han har fattat att vi inte kan gifta oss och få barn ihop så han ska aldrig bli pappa. Han har dock tänkt att bli farfar...

Härom dagen kom han på att han ville bli storebror så han tyckte jag skulle fixa fram ett litet syskon.
Jo visst, sa jag, men då måste jag ju ha en kille som kan bli pappa.
Ja, sa sonen, men sen får han gå!

:D
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

*kl*
Under dagens begravning så kröp Alice upp i min famn och viskade "Jag vill ha hamburgare!" :D Det var visst nån som tröttnat på alla lessna människor och var hungrig ;) :love:
 
Sv: Roliga/charmiga saker barnen säger

Du verkar ha en ljuvlig tjej!

kl
Inte mitt barn, pojke i treårsåldern.

Jag: Jaha, du hette väl Anders va?
Anders (helt allvarlig): Nej, jag heter Batman

Det kallar jag rätt attityd i livet!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 133
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 278
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 557
Senast: hollypolly
·
Småbarn En tråd om roliga saker som barn säger ☺️☺☺🫣 Börjar. När jag var på hund promenad kommer en ca 3 åring. Pekar och skriker ”där är en...
27 28 29
Svar
575
· Visningar
101 203
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp