Rocking R distanssadel

A

Annikan

Har fått nys om en Rockin R distanssadel till något jag tror är ett ganska bra pris... Har någon här erfarenhet av dessa sadlar? Någon som kan säga ngt om bom och passform m.m?

Sv: Rocking R distanssadel

inte en kotte här som rider med den sadeln??

Hade en hemma på prov för några år sedan och den var på tok för smal i bommen för mina ökenråttor, lite småtung också....

FPL

okej - bra, tack. Då ska jag kika närmare på måtten på den iaf - o höra mig för om vikten...

Då har jag kikat vidare o trillat över en Abetta Arabian Endurance.... som verkar på tok för billig för att vara bra, men det är ju inte alltid sanning. Finns det några åsikter om den här?

Jag har en sådan Abetta och jag älskar den! Passar riktigt bra på min kille med vanligt bred arabrygg, och den är riktigt skön att sitta i. Jag har bytt till vanliga stigläder och engelsk sadelgjord, men det är ju en smaksak vad man gillar :)

/Karin

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
427
Senast: Roheryn
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 120
Senast: monster1
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 928
Senast: Oh_really
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 182
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka