Jag tror många skulle uppskatta om åke slutade mobba (för det ÄR mobbing att göra sig lustig på andras bekostnad). Jag blir själv utsatt för mobbing av åke med jämna mellanrum, och jag har fortfarande inte fattat vad hon gör härinne. Har väl sett en-två seriösa svar hittills, och resten har varit påhopp och lustiga kommentarer...tråkigt.Ibland uppiggande, men oftast elakt och intetsägande.
Jag tycker du Nussikan står på dig skitbra och säger IFRÅN bra och snabbt att det inte är ok. Synd att åke inte tar åt sig-finns även fler härinne som borde ta åt sig just i detta fallet.
jag är oxå ledsen att jag igår inte skrev ett inlägg om hur bra jag tycker du är nussikan, jag ville inte bli påhoppad jag med, men nu känner jag iallafall att jag 'är skyldig dig det, för allt bra du säger.
Det är ett tungt lass att dra att alltid vara den realistiska, att tyvärr behöva säga negativa saker om vagnar, selar och allmänt till okunniga människor. Men som du säger, ,man kan inte bara säga: "Åh söt ponny! " till alla skitselebilder och nybörjarfrågor. Själv körde jag i över ett år med skitsele innan någon elak sa till mig att jag plågade hästen, vilket jag faktiskt gjorde för hon fick skav på bogen och tog korta steg. Inte såg jag var jag körde heller för jag satt bakom en stor hbl-rumpa ute på de skånska slätterna.
Önskar du hade funnits på buke då..
En eloge till de underbara hästarna som bär oss o drar oss i sverige med skitselar felaktiga bomsadlar, och i tex. Egypten med obefintliga medel o sår över hela kroppen..
/en liten kärleksförklaring