Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

@BarenMolle här skriver ll att det är ok att ändra med motiveringen att rädda sig men inte ok som första röst. :)
Jo det var det jag vill framföra
Angående paows röst var det väl LL som sa att hon fick ändra rösten för att rädda sig, men inte rösta för att rädda sig, så det tycker jag inte är konstigt, med rösterna på zubeide och sedan qristina.

Det var detta jag reagerade på LL har väl aldrig sagt att någon inte får rösta för att rädda sig?
 
DL 1
20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow (I)
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda I
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin I
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow I (II)

21:30 FarmenQristina röstar på paow (III)
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek I
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle I

21:42 Paow röstar på Zubeyde_Simsek (ogiltig motivering) (II)
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek II (III)
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina I
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina II
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring I
21:47 Smail röstar på Gunilla_Persson I

21:49 paow "ändrar röst" till Kitty_Jutbring (II)
21:50 Alexandra_Zassi röstar på Gunilla_Persson II
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle II
21:55 paow ändrar röst till FarmenQristina III
21:56 FarmenQristina ändrar röst till Gunilla_Persson III
22:00 Zubeyde_Simsek röstar på Olinda II

FarmenQristina Svart Får
Gunilla_Persson tvilling


Försöker bena lite i detta.
Om FarmenQristina (FQ) följde en paktmedlem så bör detta vara Jochemedbaguetten (JMB) eller Kitty_Jutbring (K_J).
Detta bör betyda att paow inte är paktmedlem.
JMB är den första som lägger en röst på FQ, han ändrar sin röst från paow dit. BarenMolles (BM) röst kommer ju samma minut som JMB's iof... Men i alla fall. Jag är tveksam till om pakten skulle riskera att offra fåret direkt? Med all OT som fanns hade de ju chans att lägga sina röster någon annan stans än på den de trodde var får. Och pakten bör ha reflekterat över detta, tycker jag.
Summan av ovanstående är att jag ser K_J som mer trolig paktmedlem än JMB.

Sedan varför FQ väljer just Gunilla_Persson och inte Zubeyde_Simsek, BarenMolle eller K_J (paows ändring kom minuten före FQ's) ?
Det sätter i alla fall Zubeyde i sämre ljus i mina ögon. BarenMolle fick sin andra röst två minuter före FQ's ändring + det jag skrev ovan, BM's röst på FQ's bör tala för att han inte ingår i pakten.

Så Kitty och Zubeyde ligger högt upp på min lista för närvarande.
 
+@Samir
Det var detta jag reagerade på LL har väl aldrig sagt att någon inte får rösta för att rädda sig?
Nä, det har LL inte, men en "förstaröst" för att rädda sig måste vara motiverad med mer än bara "jag vill rädda mig".
ag tolkar det som så att @paow inte hade ngn bättre motivering för Zubeyde, och innan "ändringen" hann Mirre komma in med en röst på Kitty så då valde paow att rösta där.
Sedan räknade hon på rösterna och beslutade sig för att ändra för att skydda sig själv.
 
Och om Jochenbrödbit är ulv så kan ju även Emma vara ulv.

Jag läste inte längre än förra inlägget

Jochenbrödbit :rofl:

Jag tror inte Jochenbrödbit är ulv, tycker hans resonemang verkar logiskt och oulvigt. Det säger jag inte för att minska misstankarna mot min egen påstådda ulvighet.

Tycker Jochenbrödbit för spelet framåt och genuint verkar vilja hitta ulvar.
 
Jo det var det jag vill framföra


Det var detta jag reagerade på LL har väl aldrig sagt att någon inte får rösta för att rädda sig?

Precis som @Robinson_Robban skriver så har ll sagt att det inte är ok som enda motivering till en förstaröst, vilket var vad jag menade. Det ser du också om du ser på vad jag skrev innan det du fetade. :)
 


Försöker bena lite i detta.
Om FarmenQristina (FQ) följde en paktmedlem så bör detta vara Jochemedbaguetten (JMB) eller Kitty_Jutbring (K_J).
Detta bör betyda att paow inte är paktmedlem.
JMB är den första som lägger en röst på FQ, han ändrar sin röst från paow dit. BarenMolles (BM) röst kommer ju samma minut som JMB's iof... Men i alla fall. Jag är tveksam till om pakten skulle riskera att offra fåret direkt? Med all OT som fanns hade de ju chans att lägga sina röster någon annan stans än på den de trodde var får. Och pakten bör ha reflekterat över detta, tycker jag.
Summan av ovanstående är att jag ser K_J som mer trolig paktmedlem än JMB.

Sedan varför FQ väljer just Gunilla_Persson och inte Zubeyde_Simsek, BarenMolle eller K_J (paows ändring kom minuten före FQ's) ?
Det sätter i alla fall Zubeyde i sämre ljus i mina ögon. BarenMolle fick sin andra röst två minuter före FQ's ändring + det jag skrev ovan, BM's röst på FQ's bör tala för att han inte ingår i pakten.

Så Kitty och Zubeyde ligger högt upp på min lista för närvarande.

Vad är det som indikerar att pakten visste/trodde att fq var fåret tänker du? :)
 
Något ytterst märkligt - varför ändrar @paow från @Zubeyde_Simsek till @Kitty_Jutbring i ett läge där ändringen gör att paow själv ligger risigare till? Har alltså inte läst inläggen utan bara röstlistan.

Jag fick inte rösta med den motiveringen jag hade från början (rädda mig själv). Då valde jag att först ändra röst till Kitty för att markera att jag var misstänksam mot henne och sedan till Qristina för hon var ännu skummare och jag därigenom kunde rädda kvar mig själv.
 
Om FQ har följt någon ur pakten så bör de väl ha reflekterat över henne som får? Det var ju ganska tidigt i röstningen, därför tycker jag att de borde ha tänkt tanken i alla fall.

Ah, så hela resonemanget utgår från att fq följt någon, jag trodde inte att det var en så vital del i resonemanget. Då hänger jag med. :)
 
Puh, tuff dag på jobbet (bloggar om mode ifall ni missat). Ska läsa igenom allt från slutet av gårdagens dl igen, för att se vad jag missade medan jag pysslade med röstlistan.

KUL att @Samir kommit till ön. :love: Skönt att misstankarna kring Qristina stämde, däremot trist att Gunilla bara drog istället för att beställa dit mer chamagne bara. Det är hon väl tillräckligt rik för att kunna fixa lixsom? O_o
 
Jag har tittat närmare på @Kitty_Jutbring (tack för att du bara har sex inlägg, sex tycker jag om :love:) och jag får nog pudla här. :o Jag förstår hennes kritik mot mig och tycker inte längre att hon är så ulvig. För jösses vad jag skrivit inlägg. :eek:

Sorry om jag flamsade en massa, jag är nöjd nu med tre läckra grabbs att umgås med på kvällarna, så jag försöker bättra mig på teorisidan. :D
 
Här ligger jag och försöker vila upp mig efter dagen strapatser och så börjar ni gräla om antalet namngivna goda, jag tycker de är lagom många och inget att tjafsa om.

Ja funderar över det som polisen tog upp och som ja oxå reagera på. Kan man som god verkligen tycka att goda är "lagom många"? Å skulle man skrivit "de är lagom många?" Jag tänker fortsätta vara misstänksam mot BarenMolle fast han är söt.
 
Jag har tittat närmare på @Kitty_Jutbring (tack för att du bara har sex inlägg, sex tycker jag om :love:) och jag får nog pudla här. :o Jag förstår hennes kritik mot mig och tycker inte längre att hon är så ulvig. För jösses vad jag skrivit inlägg. :eek:

Sorry om jag flamsade en massa, jag är nöjd nu med tre läckra grabbs att umgås med på kvällarna, så jag försöker bättra mig på teorisidan. :D
Mhm. Jag tror ju att du kan vara god, iom gårdagens röstning. Men det byggde ju lite på att K_J är paktmedlem, men nu verkar du inte tro på det?
 
Mhm. Jag tror ju att du kan vara god, iom gårdagens röstning. Men det byggde ju lite på att K_J är paktmedlem, men nu verkar du inte tro på det?

Nä, jag tror inte det längre. Jag var alldeles för vimsig och hög på endorfiner igår. Idag har jag lugnat mig lite och kan se vad hon syftade på igår.
 
Vill ha noterat att Robban blandade ihop Alexandra och Zubeide, medan Olinda blandade ihop polisen och Robban. Förvirrig råder...
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 061

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp