Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Gunilla_Persson var tvilling



DagDL 22.00
NattDL 07.30

Jag hade med andra ord rätt i att hon förmodligen inte var ulv (baserat på Qristinas röständring). Gissar att ulvarna gick på att någon som varit uppe i lottning kanske inte var skyddad om hon inte själv var ängel. Men det kan man ju inte veta.

Hann hon dricka upp champagnen? Passar bra till min på pinne grillade baguette.
 
Jag hade med andra ord rätt i att hon förmodligen inte var ulv (baserat på Qristinas röständring). Gissar att ulvarna gick på att någon som varit uppe i lottning kanske inte var skyddad om hon inte själv var ängel. Men det kan man ju inte veta.

Hann hon dricka upp champagnen? Passar bra till min på pinne grillade baguette.
Men det var väl ingen lottning? O_o Qristina hade väl en röst mer än de andra? Eller minns jag fel nu? (Sitter på mobilen och hinner inte kolla tillbaka)
Hm du borde kanske läsa hela uppdateringarna, champagnens åtgång står tydligt där ju ;)
 
Som aviserat i anmälningstråden har jag typ ingen lektid alls idag. Ska försöka hinna in en snabbis i eftermiddag och rösta.

Vad jag kan säga att jag funderar på just nu är om Qristina försökte följa en ulv för att visa sig? (I så fall baguetten eller kitty? )
Sen godförklarar väl iofs inte Qristinas ursprungliga röst paow, men gör det ju klart mindre troligt att hon är ulv åtminstone. Eller? Har nåt minne av att det förut inte ansågs helt ovanligt att fåret röstade på en ulv för att påkalla uppmärksamhet? Fast jag kan minnas fel om det, osäker. Hm.

Får se om jag blir nåt klokare i eftermiddag
 
Detta är röstlistan
Röstlista DL 1 22:00

20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow
21:30 FarmenQristina röstar på paow
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle
21:42 Paow röstar på zubeyde_Simsek
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring
21:47 Smail röstar på Gunilla_persson
21:49 paow röstar på Kitty_Jutbring
21:50 Alexandra_Zazzi röstar på Gunilla_Persson
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle
21:55 Paow ändrar röst till FarmenQristina
21:56FarmenQristina ändrar sin röst till Gunilla_persson
22:00 Zybeyde_Simsek röstar på Olinda

Paow: 1
Olinda: 2
Martin_Melin: 1
Zubeyde_Simsek: 2
BarenMolle: 2
FarmenQristina: 3
Kitty_Jutbring: 1
Gunilla_persson: 3


Av de som hade röster på sig när Qristina ändrade sin röst så hade 3 stycken 2 röster vardera -

Zubeyde_Simsek
BarenMolle
Gunilla_persson

Qristina valde att rösta på Gunilla_persson och inte någon av de andra två. Nu har det också visat sig att Gunilla_persson var god vilket gör att Qristinas röständring dit känns logisk (som ockås Jochenmedbaguetten noterat tidigare). Då återstår frågan varför hon valde just Gunilla_persson och inte BarenMolle eller Zubeyde_Simsek. Det gör att i allafall jag tänker hålla ett extra öga på just de två.

Sen är det den intressanta frågan hur/om Qristina försökte kommunicera med pakten - även här är Jochenmedbaguetten snabb i tanken och funderar på om Qristina kan ha röstat likadant som första paktmedlem som röstade. Det gör att hon kan ha valt att följa antingen Jochenmedbaguetten eller Kitty_Jutbring, det gör att jag tänker hålla ett extra öga på just de två också.
 
läser igenom leken igen med tanke på att FarmenQristina var fåret, och denna kommentaren känns lite... konstig?
Varför fråga någon på det viset " Är du säker på Paow...."
Är det konstigt att fråga om någon är säker när de lägger en tidig 3:e röst, om jag själv gjort det hade det varit för att någon gjort en blopper eller liknade och jag undrade om jag missat något.? Jag hajade till när jag såg den och strax efter så agerade jag på att det kändes skumt och röstade på Qristina.
 
Hej leken! :D

Rent spontant borde paow inte var med i pakten, i så fall borde farmenqristina inte röstat på henne med en tredjeröst. ÄVEN om farmenQ inte sett rösterna borde hon kollat upp det innan hon kastat en röst på någon i lyan. Så det gör att jag inte tror att paow är med i pakten.



Angående paows röst var det väl LL som sa att hon fick ändra rösten för att rädda sig, men inte rösta för att rädda sig, så det tycker jag inte är konstigt, med rösterna på zubeide och sedan qristina.



Övriga som hade två röster när qristina lade tredjerösten på gunilla var ju zubeide och Molle, och visserligen borde ju qristina om någon av dem var onda rösta på gunilla, men det är ju egentligen inte något som pekar på att de är onda, det kan ju ha stått mellan tre goda för qristina att välja på. Och med god menar jag här icke medlemmar i pakten, någon kan ju ha varit ficktjuv men det visste ju inte qristina om i så fall.



Så, med den sammanställningen kommer jag fram till att jag inte har något som indikerar ond men en som jag för tillfället har svårt att se som medlem i pakten. Vilket i sig är bra, innan jag kollade hade jag ingen koll alls. :p
 
Glöm inte att lägga en efterröst!:)

Det här inlägget är lite märkligt tycker jag, visst senare i leken kan en efterröst vara nyttig, att se hur någon tänkt och resonerat. Men i denna omröstning, där det inte direkt finns något att resonera kring, där en motivering inte direkt är att vänta känns en efterröst inte jättenödvändig?
 
Angående paows röst var det väl LL som sa att hon fick ändra rösten för att rädda sig, men inte rösta för att rädda sig, så det tycker jag inte är konstigt, med rösterna på zubeide och sedan qristina.
Hur får du ihop det? Var har LL sagt att någon inte får rösta för att rädda sig? Det var motiveringen LL tog upp vad jag minns och att man måste ha riktig motivering i orginalrösten men om man ändrar sig för att rädda sig är motiveringen att man gör det för att rädda sig.
 
Det här inlägget är lite märkligt tycker jag, visst senare i leken kan en efterröst vara nyttig, att se hur någon tänkt och resonerat. Men i denna omröstning, där det inte direkt finns något att resonera kring, där en motivering inte direkt är att vänta känns en efterröst inte jättenödvändig?
Det står i reglerna att man ska rösta om man missat.
 
För mig är den inte intressant, för jag vet min roll.

Tillägg (postade för snabbt IGEN:crazy:): Om jag vore ulv så borde det vara smartare att a) inte ändra röst när jag nu lagt en förstaröst som inte fick så mycket uppmärksamhet och b) verkligen inte lansera teorin att Qristina kan ha följt första ulven som röstade när jag själv röstade före på samma spelare. Två fall av väldigt onödig uppmärksamhet liksom.

Men jag ändrade, för jag tyckte Qristinas röst var genuint skum. Och hon var ju ond också.

Fast alla kör inte på att smyga under radarn som ulv, och som du själv säger är det saker som klassiskt räknats som ulviga, vilket gjort ditt förfaringssätt (sticka ut, säga att det vore dumt som ulv) till en annan klassisk taktik.

Med det sagt vet jag inte om jag tror du är ulv, men jag köper inte detta argument.
 
Jag tänker rösta nu, jag vill rädda mig själv. Egenligen vill jag rösta på Kitty, men hon har ingen röst än.

Paow röstar på zubeyde_Simsek för att rädda sig själv. Visst var de ok med en sån motviation @Harald_Treutiger ?

Röster skall fetstilas och motiveras, exempelvis Paddington röstar på Harald för att…Motiveringen ska finnas i röstinlägget. Det är ok med citat. (ni behöver inte motivera om ni ändrar för att rädda er själva, räcker att skriva att ni gör just det ;) )

Jag kan inte se att du lagt ngn tidigare röst. Du måste motivera en första röst med mer än att du räddar dig själv.

@BarenMolle här skriver ll att det är ok att ändra med motiveringen att rädda sig men inte ok som första röst. :)
 
@BarenMolle här skriver ll att det är ok att ändra med motiveringen att rädda sig men inte ok som första röst. :)

Och paow la alltså först en röst på zubeyde_Simsek som var ogiltig, tldtade sedan på kitty (som iom endast en ogiltig röst blev hennes förstaröst) och ändrade sedan till Qristina. Och nej, jag tycker inte att det är märkligt.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 061

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Ponnyer på (nästan) fri tillgång?

Omröstningar

Tillbaka
Upp