Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

@Gunilla_Persson hittade möjligt koppling mellan @FarmenQristina och @Martin_Melin cigg+tändare

Det här sambandet mellan Qristina och Martin tycker jag är värt att lyfta igen, nu när vi vet att Qristina var får. Däremot faller det lite på att fåret Qristina först skriver att hon tar med sig cigg, medan (ulven?) Martin sedan skriver att han tar med en tändare. Plus att Martin hävdar att han tog med sig en tändare redan i tiderna begynnelse (källa: http://www.passagen.se/cafe/chat/kandis/arkiv/robinsonmartinm/martinmelin.shtml).
 
Hur som helst så tycker jag att den blå mannen är på ett intressant spår, samtidigt tycker jag att det är väldigt knepigt drev mot @paow
Jag tror att @Zubeyde_Simsek försökte få igång ett drev mot blondinen men blev lite för ivrig och avslöjade sina kunskaper om hur många goda det faktiskt finns och då kan hon bara vara ond.
Olinda röstar på Zubeyde_Simsek

Jag upprepar mig då eftersom jag har lite svårt för det där med feta... :angel: Förlåt @Harald_Treutiger jag ska sluta nu jag lovar men jag kunde liksom inte riktigt låta bli...

Alltså ja är lessen, men ja hängde inte med på matten förut. Kan du visa på nåt inlägg där det framgår hur du menar att Zubejde försa sig? Låter mycket intressant.
 


Försöker bena lite i detta.
Om FarmenQristina (FQ) följde en paktmedlem så bör detta vara Jochemedbaguetten (JMB) eller Kitty_Jutbring (K_J).
Detta bör betyda att paow inte är paktmedlem.
JMB är den första som lägger en röst på FQ, han ändrar sin röst från paow dit. BarenMolles (BM) röst kommer ju samma minut som JMB's iof... Men i alla fall. Jag är tveksam till om pakten skulle riskera att offra fåret direkt? Med all OT som fanns hade de ju chans att lägga sina röster någon annan stans än på den de trodde var får. Och pakten bör ha reflekterat över detta, tycker jag.
Summan av ovanstående är att jag ser K_J som mer trolig paktmedlem än JMB.

Sedan varför FQ väljer just Gunilla_Persson och inte Zubeyde_Simsek, BarenMolle eller K_J (paows ändring kom minuten före FQ's) ?
Det sätter i alla fall Zubeyde i sämre ljus i mina ögon. BarenMolle fick sin andra röst två minuter före FQ's ändring + det jag skrev ovan, BM's röst på FQ's bör tala för att han inte ingår i pakten.

Så Kitty och Zubeyde ligger högt upp på min lista för närvarande.

Jag måste försöka förstå detta - är det så att du baserar hela resonemanget på att Qristina följt en paktmedlem och därför borde pakten förstått att Qristina var fåret och inte röstat på henne?

Jag tycker det är rätt knepigt att friskriva både JMB och BM. Om man ändrar hypotesen till att Qristina INTE röstat som en paktmedlem när hon röstade på paow så är åtminstone inte BM friskriven tänker jag eftersom han då kanske inte förstått att Qristina var fåret(JMB blir det ju i så fall per automatik avskriven eftersom hypotesen var att hon INTE röstade som en paktmedlem). JMB kan dock fortfarande vara tjuv.

Paow är en som möjligen kan avskrivas som paktmedlem iom att fåret inte borde lagt tredje rösten där.

Jag håller för övrigt med om resonemanget att i scenariot att Qristina röstat som en paktmedlem så är ju Kitty en troligare paktmedlem än JMB
 
Jag läste inte längre än förra inlägget

Jochenbrödbit :rofl:

Jag tror inte Jochenbrödbit är ulv, tycker hans resonemang verkar logiskt och oulvigt. Det säger jag inte för att minska misstankarna mot min egen påstådda ulvighet.

Tycker Jochenbrödbit för spelet framåt och genuint verkar vilja hitta ulvar.
Nog verkar Jochenbrödbit ligga på men jag tänker inte gå på den enkla finten, det kan lika gärna vara en ulv som är duktig på att se ut som hen jagar. Men med det sagt så är jag inte heller helt övertygad om att det är en ulv, men jag vill inte heller säga att hen är god.
 
Alltså ja är lessen, men ja hängde inte med på matten förut. Kan du visa på nåt inlägg där det framgår hur du menar att Zubejde försa sig? Låter mycket intressant.
Mest hennes sätt att försöka få mig till ulv för att jag inte räknade med att det absolut måste finnas övriga deltagare. De enda som kan vara helt säkra på att det finns övriga är som sagt pakten... Sen är det troligt att det finns övriga men hur många, det är väldigt osäkert.
 
Zzzzz - inte riktigt.

Varför röstade Qristina så utstickande? Det blev hennes fall. Jag ändrade och jag uppfattar @BarenMolle också baserade sin röst på Qristinas egen. Jag vet ju min roll, men jag funderar på om Qristinas röst säger något om @Kitty_Jutbring som lade andrarösten på @paow . Fåret följer en ulv för att visa sig?

Ingen åsikt om Kitty annars men det här får kollas. Liksom alla Qristinas inlägg.

Tyckte Qristina skrev att hon inte såg att det var en tredjeröst. Så den teorin talar istället för att du är ulv. Hur tänker du om det?
 
Det här sambandet mellan Qristina och Martin tycker jag är värt att lyfta igen, nu när vi vet att Qristina var får. Däremot faller det lite på att fåret Qristina först skriver att hon tar med sig cigg, medan (ulven?) Martin sedan skriver att han tar med en tändare. Plus att Martin hävdar att han tog med sig en tändare redan i tiderna begynnelse (källa: http://www.passagen.se/cafe/chat/kandis/arkiv/robinsonmartinm/martinmelin.shtml).

Varför tycker du att det är intressant att lyfta?
 
Mest hennes sätt att försöka få mig till ulv för att jag inte räknade med att det absolut måste finnas övriga deltagare. De enda som kan vara helt säkra på att det finns övriga är som sagt pakten... Sen är det troligt att det finns övriga men hur många, det är väldigt osäkert.

Aha! Men kunde ni inte förklarat så igår? Då hade ja ju hängt med på matten ju.
 
Det här sambandet mellan Qristina och Martin tycker jag är värt att lyfta igen, nu när vi vet att Qristina var får. Däremot faller det lite på att fåret Qristina först skriver att hon tar med sig cigg, medan (ulven?) Martin sedan skriver att han tar med en tändare. Plus att Martin hävdar att han tog med sig en tändare redan i tiderna begynnelse (källa: http://www.passagen.se/cafe/chat/kandis/arkiv/robinsonmartinm/martinmelin.shtml).
Det är lite intressant, och intressant att någon lyfter det i och med att Gunilla åkte hem, det finns lite olika alternativ, antingen så är Martin god och pakten försöker få oss att tro att han är med i pakten, eller så är han med i pakten och att Gunilla åkte för att hon pekade på just sambandet för att hon inte skulle utveckla det. Visserligen borde inte pakten göra så, men de kan göra så just därför... Så i slutändan, jag vet inte vad jag tror om det egentligen... :cautious:
 
För att du skulle kunna vara ulv och jag är på ulvjakt! Lyfter jag det inte nu kommer jag inte komma ihåg det längre fram. Ja har lättare för att komma ihåg snygga grabbs lixom.

Förutom det uppenbara att du försöker leta ulvar. ....

Men jag vill att du utvecklar varför du tycker att sambandet är intressant.

Hade det varit så att Qristina var ulv och jag får - hade jag möjligen kunnat köpa tanken.
Men nu var ju Qristina fåret - varför skulle en paktmedlem på något vis outa sig i det läget? Qristina visste ju om vilka som är i pakten.
 
För mig är den inte intressant, för jag vet min roll.

Tillägg (postade för snabbt IGEN:crazy:): Om jag vore ulv så borde det vara smartare att a) inte ändra röst när jag nu lagt en förstaröst som inte fick så mycket uppmärksamhet och b) verkligen inte lansera teorin att Qristina kan ha följt första ulven som röstade när jag själv röstade före på samma spelare. Två fall av väldigt onödig uppmärksamhet liksom.

Men jag ändrade, för jag tyckte Qristinas röst var genuint skum. Och hon var ju ond också.

Fast är inte det perfekt läge för "så gör inte ulvar så då gör jag så"? Ändrar du röst till en annan person du tror är god, så ser det ju "bättre ut" i det läget för dig som ulv. Att du sedan är snabb med att lansera en teori om att Kitty är ulv för att skydda dig själv, tycker jag också är typiskt ulvigt. Speciellt som Qristina skrev att hon inte sett att det var två röster på mig när hon röstade.
 
Förutom det uppenbara att du försöker leta ulvar. ....

Men jag vill att du utvecklar varför du tycker att sambandet är intressant.

Hade det varit så att Qristina var ulv och jag får - hade jag möjligen kunnat köpa tanken.
Men nu var ju Qristina fåret - varför skulle en paktmedlem på något vis outa sig i det läget? Qristina visste ju om vilka som är i pakten.

Fast jag upplever inte att du outar dig, du som ulv kunde ju inte vara säker på att Qristina var får. Jag upplever snarare att du "trevar dig fram" samtidigt som du försöker motsäga att du tar med tändaren pga Qristina. Jag är inte alls säker på dig som ulv, men jag ville ändå lyfta tanken så den inte försvann.
 
Mest hennes sätt att försöka få mig till ulv för att jag inte räknade med att det absolut måste finnas övriga deltagare. De enda som kan vara helt säkra på att det finns övriga är som sagt pakten... Sen är det troligt att det finns övriga men hur många, det är väldigt osäkert.
Vad menar du med övriga deltagare? Övriga deltagare=bybor (minns inte vad LL kallade dem)?
Förstår inte riktigt hur du menar att pakten kan vara helt säkra på det, de vet väl inte rollen på några goda och de visste inte från start vem fåret var eller hur?
 
Det är lite intressant, och intressant att någon lyfter det i och med att Gunilla åkte hem, det finns lite olika alternativ, antingen så är Martin god och pakten försöker få oss att tro att han är med i pakten, eller så är han med i pakten och att Gunilla åkte för att hon pekade på just sambandet för att hon inte skulle utveckla det. Visserligen borde inte pakten göra så, men de kan göra så just därför... Så i slutändan, jag vet inte vad jag tror om det egentligen... :cautious:

Nu kan ju jag inte svara på hur pakten tänkte när Gunilla fick åka - men iom att Qristina faktiskt valde att ändra rösten till Gunilla_persson så var det ju uppenbart att Gunilla inte var paktmedlem i allafall (vilket också JMB skrev innan NattDL uppdateringen) och jag tänker att pakten kanske ville bli av med en "möjligt" godförklarad (även om en godförklaring inte riktigt kunde göras med avseende på tjuven)
 
Jag måste försöka förstå detta - är det så att du baserar hela resonemanget på att Qristina följt en paktmedlem och därför borde pakten förstått att Qristina var fåret och inte röstat på henne?

Jag tycker det är rätt knepigt att friskriva både JMB och BM. Om man ändrar hypotesen till att Qristina INTE röstat som en paktmedlem när hon röstade på paow så är åtminstone inte BM friskriven tänker jag eftersom han då kanske inte förstått att Qristina var fåret(JMB blir det ju i så fall per automatik avskriven eftersom hypotesen var att hon INTE röstade som en paktmedlem). JMB kan dock fortfarande vara tjuv.

Paow är en som möjligen kan avskrivas som paktmedlem iom att fåret inte borde lagt tredje rösten där.

Jag håller för övrigt med om resonemanget att i scenariot att Qristina röstat som en paktmedlem så är ju Kitty en troligare paktmedlem än JMB
Ja.
Det är en teori. Inget jag är säker på. Det du skriver stämmer ju också.

Spinner vidare i mina funderingar.
nu när paow kovänder om kitty så börjar jag undra... Kanske fq inte följde en paktmedlem ändå?? Kanske hade hon hoppats på att hennes utstickande röst skulle få pakten att hitta henne.men så blev hon utröstad istället?
Men då kommer nästa fråga. Vilka är paktmedlemar???
 
Fast jag upplever inte att du outar dig, du som ulv kunde ju inte vara säker på att Qristina var får. Jag upplever snarare att du "trevar dig fram" samtidigt som du försöker motsäga att du tar med tändaren pga Qristina. Jag är inte alls säker på dig som ulv, men jag ville ändå lyfta tanken så den inte försvann.

Trevar mig fram?
jag var väl rätt så tydlig med att Gunilla hade fel om kopplingen mellan mig och Qristina.
 
Vad menar du med övriga deltagare? Övriga deltagare=bybor (minns inte vad LL kallade dem)?
Förstår inte riktigt hur du menar att pakten kan vara helt säkra på det, de vet väl inte rollen på några goda och de visste inte från start vem fåret var eller hur?
Ja övriga deltagare=bybor men eftersom de är obebodda öar och ingen av oss kan kallas bybor så blir det övriga deltagare. ;) Pakten vet ju hur många som ingår i pakten, därmed kan de räkna ut hur många som är övriga deltagare är. 7+2+X+Y=16 Y=antalet i pakten, pakten har det svaret och kan då alltså relativt lätt räkna ut vad X blir.
 
Nu kan ju jag inte svara på hur pakten tänkte när Gunilla fick åka - men iom att Qristina faktiskt valde att ändra rösten till Gunilla_persson så var det ju uppenbart att Gunilla inte var paktmedlem i allafall (vilket också JMB skrev innan NattDL uppdateringen) och jag tänker att pakten kanske ville bli av med en "möjligt" godförklarad (även om en godförklaring inte riktigt kunde göras med avseende på tjuven)
Det kan vara ett sånt alternativ också...
 
Nu är jag tillbaka en kort runda i alla fall.

Då Qristina var fåret och jag inte kunde hitta något som tyder på att hon försökte visa sig för pakten mha obligatoriska frågan (kopplingen med @Martin_Melin som Gunilla tog upp funkar ju bara åt andra hållet eftersom det var fåret som visste om pakten och inte pakten som visste om fåret. ), så kan jag ju i stort sett släppa den "listan" jag sammanställde igår.

Förhoppningsvis går det att utläsa något av röstningen istället.

Och då finns ju möjligheten som flera redan nämnt att hon försökte visa sig genom att följa en ulvröst. Och det skulle isåfall vara @Jochenmedbaguetten eller @Kitty_Jutbring. Dock så är det ju en ganska riskfylld strategi om fåret själv eller ulven åker. Kanske litade Qristina på att slumpen skulle skydda henne från käk ett tag till.

Sedan har också varför Qristina ändrade till just Gunilla varit på tapeten, när även @Zubeyde_Simsek och @BarenMolle hade 2 röster.

Sedan har vi då lite röständringar från @Jochenmedbaguetten och @paow som är värt att notera. Vet inte riktigt vad det betyder men skriver upp det för att ha i bakhuvudet.

De som röstade på Qristina (ond svart får) var Jochenmedbaguetten, BarenMolle och paow. Det ger dem dock inget direkt alibi eftersom pakten inte visste vem fåret var och ingen har hittat något riktigt säkert tecken på att Qristina försökt visa sig för dem, mer än det gamla "röstknepet".

De som röstade på Gunilla_Persson (god tvilling) var @Smail , @Alexandra_Zazzi och FarmenQristina. I DL1 famlar ju alla goda i blindo så finns väl inte så mycket att säga om det heller. Mer än att ingen av de två första troligen är kvarvarande tvillingen.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 061

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp