Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Sen godförklarar väl iofs inte Qristinas ursprungliga röst paow, men gör det ju klart mindre troligt att hon är ulv åtminstone. Eller? Har nåt minne av att det förut inte ansågs helt ovanligt att fåret röstade på en ulv för att påkalla uppmärksamhet? Fast jag kan minnas fel om det, osäker. Hm.

Nä, det är klart jag inte kan godförklaras på så lösa grunder. Jag har också läst i någon lek att fåret röstat på en ulv, men skulle verkligen fåret lägga tredje rösten på en ulv och där och då riskera att ulven röstades ut?
 
Ja ser just nu två spår. Att jochen är ulv, under förutsättning att qristina följde en ulv i sin röstning (baserat på att hon själv sade att hon inte sett kittys röst på mig). Spår två, att qristina valde att ändra röst till goda gunilla istället för zubejde och molle. Tillägg till det är förstås molles felsägning (?) om "de goda" som jag tycker är suspekt (polisen lyfte teorin först iof).
 
Men det var väl ingen lottning? O_o Qristina hade väl en röst mer än de andra? Eller minns jag fel nu? (Sitter på mobilen och hinner inte kolla tillbaka)
Hm du borde kanske läsa hela uppdateringarna, champagnens åtgång står tydligt där ju ;)
Röstlista DL 1 22:00

20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow
21:30 FarmenQristina röstar på paow
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle
21:42 Paow röstar på zubeyde_Simsek
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring
21:47 Smail röstar på Gunilla_persson
21:49 paow röstar på Kitty_Jutbring
21:50 Alexandra_Zazzi röstar på Gunilla_Persson
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle
21:55 Paow ändrar röst till FarmenQristina
21:56FarmenQristina ändrar sin röst till Gunilla_persson
22:00 Zybeyde_Simsek röstar på Olinda

Paow: 1
Olinda: 2
Martin_Melin: 1
Zubeyde_Simsek: 2
BarenMolle: 2
FarmenQristina: 3
Kitty_Jutbring: 1
Gunilla_persson: 3


Nu missade jag ju visserligen typ hela röstningen men enligt röstlistan så hade Qristina inte fler röster än Gunilla.
 
Nu vaknar jag efter min siesta. Ska ta tag i saker. Men jag mår lite illa av Gullans skumpa jag snodde åt mig, så förvänta er inga stordåd.

Översättning till ej-Tengha-snack: jag jobbade över för jag har en deadline och sen stod tunnelbanehelvetet stilla så jag har halvsprungit genom ett juligt Stockholm city. Inte hemma på ett par timmar, så förvänta er inga stordåd. Men jag har inte glömt leken.
 
Översättning till ej-Tengha-snack: jag jobbade över för jag har en deadline och sen stod tunnelbanehelvetet stilla så jag har halvsprungit genom ett juligt Stockholm city. Inte hemma på ett par timmar, så förvänta er inga stordåd. Men jag har inte glömt leken.

Undrar om vi åkte med samma tunnelbanehelvete? Mitt möte börjar om åtta minuter och jag är långt från där än. :p hoppas det inte drar ut på tiden, borde hinna hem i god tid till dl.
 
Det här inlägget är lite märkligt tycker jag, visst senare i leken kan en efterröst vara nyttig, att se hur någon tänkt och resonerat. Men i denna omröstning, där det inte direkt finns något att resonera kring, där en motivering inte direkt är att vänta känns en efterröst inte jättenödvändig?
Det står väl i reglerna?
 
Om FQ har följt någon ur pakten så bör de väl ha reflekterat över henne som får? Det var ju ganska tidigt i röstningen, därför tycker jag att de borde ha tänkt tanken i alla fall.
Nu svarar jag lite här och där medan jag läser:

Jag tänker att det här med att följa någon för att signalera vanligen görs för att den som är ond utanför lyan ska undvika käkas. Vid dag-DL går det ofta väldigt fort. Inför natten har lyan ofta mer tid att reflektera och försöka hitta ett säkert kort. Men visst kan lyamedlemmar ibland få känsla av någon spelare har en roll utanför lyan. I en lek för några år sedan var ulvarna övertygad om att jag var får för att jag skrivit något som de trodde var ett kontaktförsök (fast jag var bybo, omedveten om de signaler jag sände ut:p).
 
Jag fick inte rösta med den motiveringen jag hade från början (rädda mig själv). Då valde jag att först ändra röst till Kitty för att markera att jag var misstänksam mot henne och sedan till Qristina för hon var ännu skummare och jag därigenom kunde rädda kvar mig själv.
Tack! Jag fattade nu. Hade inte tid att gå tillbaka i morse.
 
Mhm. Jag tror ju att du kan vara god, iom gårdagens röstning. Men det byggde ju lite på att K_J är paktmedlem, men nu verkar du inte tro på det?

I min värld gör det inte det. Det vi vet är att Qristina var får och att hon visste vilka som ingår i pakten. Med det i minne - borde hon inte kolla extra noga innan hon röstar på en paktmedlem så att hon inte riskerar att rösta ut den? Qristina skrev att hon inte visste att det var tredjerösten. Oavsett om det var så eller ej - hon måste ju i alla fall vetat att det inte var första eftersom jag lade min första röst tidigt.
 
Tyckte Qristina skrev att hon inte såg att det var en tredjeröst. Så den teorin talar istället för att du är ulv. Hur tänker du om det?

Jag vet min roll. Så jag vet att hon inte följde mig, Om Qristina följde en ulv var det Kitty, men det är fullt möjligt att Kitty är icke-ulv (god eller tjuv).

Det är möjligt att Qristina inte såg att hon lade tredjerösten, men det är också möjligt att hon tog det argumentet för att styra undan misstankar. Hur talar det för att jag är ulv, att någon som vi vet var ond har uppgivit något?
 
Röstlista DL 1 22:00

20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow
21:30 FarmenQristina röstar på paow
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle
21:42 Paow röstar på zubeyde_Simsek
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring
21:47 Smail röstar på Gunilla_persson
21:49 paow röstar på Kitty_Jutbring
21:50 Alexandra_Zazzi röstar på Gunilla_Persson
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle
21:55 Paow ändrar röst till FarmenQristina
21:56FarmenQristina ändrar sin röst till Gunilla_persson
22:00 Zybeyde_Simsek röstar på Olinda

Paow: 1
Olinda: 2
Martin_Melin: 1
Zubeyde_Simsek: 2
BarenMolle: 2
FarmenQristina: 3
Kitty_Jutbring: 1
Gunilla_persson: 3


Nu missade jag ju visserligen typ hela röstningen men enligt röstlistan så hade Qristina inte fler röster än Gunilla.
Nu upprepar jag saker som ni andra redan sagt men jag måste börja tänka någonstans.

Qristinas röst på paow var väldigt konstig igår. Jag tror inte hon som fårulv hade röstat på en ulv i det läget. Så frågan är om hennes röst hamnade där för att en ulv redan röstat där?

Det känns mer troligt att hon följde en ulv i hennes första röst. Men samtidigt så var det inte så många som hade röstat när Q röstade. Så risken finns att ingen ulv hade röstat då.

Så frågan är om Qristina följde jochen eller kitty. Varför skulle hon annars ha röstat så skumt?
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp