Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Jag vet min roll. Så jag vet att hon inte följde mig, Om Qristina följde en ulv var det Kitty, men det är fullt möjligt att Kitty är icke-ulv (god eller tjuv).

Det är möjligt att Qristina inte såg att hon lade tredjerösten, men det är också möjligt att hon tog det argumentet för att styra undan misstankar. Hur talar det för att jag är ulv, att någon som vi vet var ond har uppgivit något?

Nej, det är förstås inte säkert att du är ulv för det. Men det är en av två teorier jag har idag och därför tänker jag inte överge den alltför snabbt.
 
Men alltså - du utgår från något en bevisat ond sagt, tar en teori jag lagt fram, avskriver Kitty helt i det hela och vips är jag ulv! Tycker Qristinas röst igår tyder på att du inte är ulv (vilket inte innebär att du är god plus att jag inte alls är säker). Men om det inte vore så skulle det kännas ulvigt.:rofl:

Nä, jag är inte säker på att du är ulv. Men om Qristina röstade på samma som en ulv röstade på, så finns det två alternativ. Jag hakade upp mig på Kitty igår, men efter att ha läst vad hon skrivit insåg jag att jag missförstått henne. Det gör mig mer benägen att tro att hon är god, vilket i sådana fall lämnar kvar dig som ulv. Men självklart kan jag ha helt fel, jag är inte säker på min sak, för då hade jag röstat på dig. ;)
 
Naturligtvis kan alla tre vara goda men det är ju ett spår att beakta iallafall.
Och G blev ju godförklarad iom att fåret la sin röst på henne och då kan lyan ha tyckt att det var värt att käka henne så att vi andra goda fortfarande inte var säkra på någon.
Eller för att vi ska tänka såhär och misstänka @Zubeyde_Simsek och @BarenMolle ... :banghead:

Blev Gunilla godförklarad verkligen? Jag tror jag själv skrev "mindre trolig ulv". Var det andra som verkligen godförklarade henne?:confused:
 
45minuter till Örådet å deltagarna verkar ytterst ovilliga med att ställa upp på de förinspelade glimtar där de berättar vem de röstar på och varför...

Hmmmm......

Jag visste vi skulle kört en hård Robinson-tävling idag...
 
Röstlista DL 1 22:00

20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow
21:30 FarmenQristina röstar på paow
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle
21:42 Paow röstar på zubeyde_Simsek
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring
21:47 Smail röstar på Gunilla_persson
21:49 paow röstar på Kitty_Jutbring
21:50 Alexandra_Zazzi röstar på Gunilla_Persson
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle
21:55 Paow ändrar röst till FarmenQristina
21:56FarmenQristina ändrar sin röst till Gunilla_persson
22:00 Zybeyde_Simsek röstar på Olinda

Paow: 1
Olinda: 2
Martin_Melin: 1
Zubeyde_Simsek
: 2
BarenMolle: 2
FarmenQristina: 3
Kitty_Jutbring: 1
Gunilla_persson
: 3

Flera har gått igenom röstlistan, jag tänkte också göra ett försök.


Den första jag reagerar lite på är andra rösten på Paow som kommer från Kitty. Hon har inga röster på sig och ingen har gjort en blopper men hon väljer att lägga en andra röst. Hon kan därmed ha försökt skydda polis_martin och eller Kitty.

Den femte ut att rösta är Qristina, jag undrar smått om jag missat något stort men får inget svar från Q. Hon hävdar själv att hon inte hunnit läsa, mn få röstar utan att kolla läget alls så det tror jag int eett dyft på. Inget hindra henne att snabbt bläddra ett par minuter för att hitta röstlistan. Om hin inte är helt nykomling, vilket det inte verkar så var det ett aktivt val. Frågan är då om hon följde Kitty eller Baggetten?

Min röst är också utmärkande tillsammans med Baguettens röständring. Jag röstar på Qristina då jag finner hennes röst udda och kan inte se någon annan förklaring än att hon verkligen agerar skumt och röstar på henne och det ungefär samtidigt som Baguetten

En stund senare kommer en i mitt tycke märklig röständring, paow som har två röster på sig ändrar till kitty som har en. I det läget fyller röständringen ingen större funktion, den lägger upp kitty för lottning eller bäddar för att hon kan få 3 röster men det krävs fler röster för att det ska ge effekt på något vis. Det kanske mest var en missräkning men kan vara ett försök att få ut Kitty om någon hakar på. I vilket fall som helst ändrar hon sig igen till Qristina.

Qristina försöker sedan rädda sig genom att rösta på Gunilla person. Jag vet ju min roll men får inte hinta, Zubeyde verkar cool och vi behöver hennes multisax så vem vill ha ut henne? Och Olinda verkar självupptagen men är hon ond? Vet inte riktigt, kanske är det slumpen för att vi är tre goda? Qristina har i vart fall inte något annat val om hon vill leva än att ändra rösten och lite på turen.

Vad får jag ut av detta? Kitty vill jag klart titta närmre på likaså Olinda, flera andra verka småskumma men jag har begränsat med tid.
 
Nä, jag är inte säker på att du är ulv. Men om Qristina röstade på samma som en ulv röstade på, så finns det två alternativ. Jag hakade upp mig på Kitty igår, men efter att ha läst vad hon skrivit insåg jag att jag missförstått henne. Det gör mig mer benägen att tro att hon är god, vilket i sådana fall lämnar kvar dig som ulv. Men självklart kan jag ha helt fel, jag är inte säker på min sak, för då hade jag röstat på dig. ;)
Ok.

Jag kommer aldrig att kunna bevisa att jag är god, men ponera att så är fallet och att Kitty också är god. I så fall slängde Qristina iväg en röst bara, förmodligen på någon hon visste var icke-ulv (enligt teorin att du redan hade röster, jag säger inte att det ÄR så).

Om man ett tag kan lämna spåret att fåret följde en ulv, var kan då ulvarna finnas? Hm....
 
Ja det är väl lika bra att rösta (asså höll på att skriva "det är väl ligga bra" :o kommer behöva terapi efter den här leken @Harald_Treutiger ).

Paow röstar på barenMolle

Det bär mig emot, men det är väl typiskt mig om jag faller för en bad guy fast han verkade så trevlig (det säger de alla :meh: ). Flera saker som gör mig misstänksam. Främst inlägget som polisen Martin noterade, att Molle pratade om "de goda" och att goda var tillräckligt många, vilket jag tycker är en knepig kommentar ifall man är god, men fullt rimligt att försäga sig så om man är ond. Sedan hade qristina kunnat rösta på barenMolle igår för att rädda sig själv, men valde goda Gunilla istället. Det kan betyda att qristina visste att barenMolle var ulv och ville inte rösta ut en ulv.
 
ändrar sin röst från paow dit. BarenMolles (BM) röst kommer ju samma minut som JMB's iof... Men i alla fall. Jag är tveksam till om pakten skulle riskera att offra fåret direkt? Med all OT som fanns hade de ju chans att lägga sina röster någon annan stans än på den de trodde var får. Och pakten bör ha reflekterat över detta, tycker jag.
Summan av ovanstående är att jag ser K_J som mer trolig paktmedlem än JMB.

Jo akten borde reagerat på den udda rösten och inte kastat sig över den, så tänker jag. Men att de skulle vetat att det var fåret och inte vilja offra det tror jag inte, misstänka kanske men det var inte så mycket tid för reflektion.
 
Ok.

Jag kommer aldrig att kunna bevisa att jag är god, men ponera att så är fallet och att Kitty också är god. I så fall slängde Qristina iväg en röst bara, förmodligen på någon hon visste var icke-ulv (enligt teorin att du redan hade röster, jag säger inte att det ÄR så).

Om man ett tag kan lämna spåret att fåret följde en ulv, var kan då ulvarna finnas? Hm....

Ja, jag är som sagt inte alls säker. Därför väljer jag att rösta på en annan ikväll och fundera vidare på dig och din potential som ulv.
 
Ja det är väl lika bra att rösta (asså höll på att skriva "det är väl ligga bra" :o kommer behöva terapi efter den här leken @Harald_Treutiger ).

Paow röstar på barenMolle

Det bär mig emot, men det är väl typiskt mig om jag faller för en bad guy fast han verkade så trevlig (det säger de alla :meh: ). Flera saker som gör mig misstänksam. Främst inlägget som polisen Martin noterade, att Molle pratade om "de goda" och att goda var tillräckligt många, vilket jag tycker är en knepig kommentar ifall man är god, men fullt rimligt att försäga sig så om man är ond. Sedan hade qristina kunnat rösta på barenMolle igår för att rädda sig själv, men valde goda Gunilla istället. Det kan betyda att qristina visste att barenMolle var ulv och ville inte rösta ut en ulv.

Korrigering, jag talade om att de goda namngivna rollerna var tillräckligt många för att inte behöva tjafsa om de var 7 eller 8 ;). Antalet goda generellt har jag inte kommenterat ens. Trist att få en röst med en motivering som inte ens stämmer.

Som ulv hade jag definitivt undvikit att rösta på någon som sticker ut på det viset som Qristina gjorde.
 
Qristina försöker sedan rädda sig genom att rösta på Gunilla person. Jag vet ju min roll men får inte hinta, Zubeyde verkar cool och vi behöver hennes multisax så vem vill ha ut henne? Och Olinda verkar självupptagen men är hon ond? Vet inte riktigt, kanske är det slumpen för att vi är tre goda? Qristina har i vart fall inte något annat val om hon vill leva än att ändra rösten och lite på turen.
Hur fick du in mig i den där ekvationen? O_o När Qristina ändrade sin röst så hade jag bara en röst, vilket hade gjort det fullständigt bortkastat att lägga en andra röst på mig när Qristina själv hade tre röster? De enda möjliga var du, zubeyde och Gunilla, om det inte är så att du visste att den skulle komma en röst till på mig? :cautious:
 
Tyckte Qristina skrev att hon inte såg att det var en tredjeröst. Så den teorin talar istället för att du är ulv. Hur tänker du om det?
Menar du att du tror på att någon som röstar i god tid innan DL inte hinner checka vem som röstat på vem? För mig låter det otroligt.
 
20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow
21:30 FarmenQristina röstar på paow
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle
21:42 Paow röstar på zubeyde_Simsek
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring
21:47 Smail röstar på Gunilla_persson
21:49 paow röstar på Kitty_Jutbring
21:50 Alexandra_Zazzi röstar på Gunilla_Persson
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle
21:55 Paow ändrar röst till FarmenQristina
21:56FarmenQristina ändrar sin röst till Gunilla_persson
22:00 Zybeyde_Simsek röstar på Olinda


Paow: 1
Olinda: 2
Martin_Melin: 1
Zubeyde_Simsek
: 2
BarenMolle: 2
FarmenQristina: 3
Kitty_Jutbring: 1

Frågan är ju om Qristina hade sett Godzillas röst på BarenMolle, visserligen läggs den 2 minuter innan men ändå.
Jag undrar varför @paow väljer att misstänka Molle mer än Zubeyde? Med tanke på att Qristina garanterat visste att Zubeyde hade 2 roster eftersom hon trotsalt fick sin andra röst 12 minuter innan, så funderar jag nog mer over varför hon inte la rösten där än på Molle, även om hon naturligvis lika gärna kan ha "skyddat" Molle. Eller ingen alls.
Brödbiten (JB): varje gang det är ett får med kommer alltid denna discussion upp när fåret rykt och personen som röstade först blir misstänkt. Men det är trots allt inte så manga av de ganger jag varit med som fåret faktiskt har kört den taktiken. Så tjaa. Kan va ulv. Kan lika gärna va god.

Nu stör jag ihjäl mig på att å ä ö ändras till utan prickar lite nu och då? Vadfalls? :banghead:
 
Postar det jag hunnit med så här långt- kanske inte hinner resten så ...
Lag syd
Baren-Molle vill mest slappa och inte jobba, satsar på en kvalitetspasta från Saltå Kvarn att ta med sig.Verkar sedan tro att han ska komma väl överrens med Gunilla_Persson pga att denna vill liva upp vistelsen med lite flärd via champagne fortsätter sedan att "flörta" med Paow istället då Gunilla_Persson vägrar dela med sig av skumpan. Tjafsar sedan med Robinson_Robban om bästa sången. Tycker att goda är lagom många i leken. Tramsar på likt många andra med OT, och kanske lite väl mycket tom? tänker på när han undrar vem kisskattten är till Paow igår- ganska uppenbart att hon syftar på Kitty- den enda som heter något åt det hållet öht.. Fortsätter med att ha kul åt LenaH som dyker upp i leken. Sesdan kommer hans kommentar jag reagerade på redan imorse
”Du @FarmenQristina, är du säker på paow, det känns lite skumt med 3e rösten där?” jag tycker fortfarande att den är skum- nu var visserligen FarmenQ fåret. men varför ska någon bli godförklarad för att ha röstat på fåret`Om det är det enda som pekar på ev godhet? Han slår sig själv lite på bröstet efteråt också-att han minsann visste att något var skumt med FarmenQ- Baren_Molle fortsätter idag med att ifrågasätta- tycker det r intressant att han inte nämner att även han kan passa in som ulv i dennes teori om att FarmenQ skulle följt en första röst av en ulv…Jag saknar resonemang från Baren_Molle helt enkelt som visar på nått som är underbyggt och har en tanke som vill föra leken framåt. Funderar också på hur det blir nu när fåret är borta för ulvarna ?- det blir svårratt träffa rätt nu ??? Det ser också skumt ut, känns som det är skrivet ur en onds perspektiv helt enkelt. Vill verkligen se mer av Baren_Molle och ffa vad denna tänker om resten av deltagarna inte bara de som är på tapeten så att säga och är enkelt att följa med i strömmen sas, Baren_Molle behöver inte sitta i lyan, kan lika gärna vara ficktjuv som en god utan info , men jag har väldigt stora funderingar på honom Edit hinner läsa hans inlägg kl 21.17 och då funderar jag ett varv till- är det möjligt att han är god ändå- behöver tänka...

Olinda tar med sig läppglans till ön. Missänker Jochenmbaguetten och Alexandra_Zazzi för att konspirera ihop över laggränserna. Saknar Kitty_Jutbring och undrar om hon spenderat natten på lyxhotell och vill hellre bättra på färgen än jobba. Gillar sedan Gunilla_Persson för att hon anser att man har tjänstefolk som jobbar åt en och ger sig sedan på att räkna på antal goda / onda och försvarar sig sedan mot Martin_Melins terori om att hon försöker connecta med Gunilla_Persson. Verkar ju få det till att den goda sidan inte vet om det finns några övriga deltagare ( bybor) liket jag finner ytterst konstigt med tanke på hanes egna påstående att det skulle vara 7 säkra goda roller - alltså på 16 deltagare så miste det ju finnas fler än 8 goda - det säger sig ju självt? Jag fattar verkligen inte hur hon tänker och dessutom vill fp det till att det är jag som är misstänkt i detta?? Vill också få JMB misstänkt för dennes egen teori om att fåret följer första rösten av en ulv+ att hon också försöker få Paows röständringar att se suspekta ut
Sammantaget ÄR jag fortsatt mycket misstänksam mot Olinda.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp