Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Jag tycker att BarenMolle lägger väldigt konstig kommentar redan första dagen och dessutom dra in mig i en ekvation när Q borde ha lagt rösten på mig när det enda som talade för det var att han visste att det skulle komma en andra röst på mig i ett sent skede. Problemet jag har är att då sticker två stycken ut väldigt mycket, Molle och Zubeyde och det känns väldigt märkligt om lyan skulle sticka ut så pass... :cautious:
Men Molle är den som känns mest ulvig just nu så Olinda röstar på BarenMolle
 
Åå jag måste rösta nu. Jag väljer nog ändå att gå på den linjen där FarmenQristina inte valde att lägga sin röst på vare sig Zubejde eller Baren Molle för att rädda sig själv för att jag tror att det är så att någon av dom två om inte båda är paktmedlemmar för det känns inte som en slump att det bara råkade bli Gunilla.

Emma_Andersson röstar på BarenMolle då förutom FarmenQristinas icke röstning på honom så tycker jag att han "flyter" med på ett annat sätt än Zubejde vilket kan tyda på att han är mer åt det onda hållet.
Tänk så många gånger som ulvar och annat otyg fått både två och tre personer utröstade för att de råkat ha fått röster i liknande läge.
 
Varför skulle just jag vara ond? och inte BarenMolle? Saknar den funderingen i ditt röstinlägg...
Jag tycker du gör det väldigt enkelt för dig , även om jag förstår funderingen du har. Jag har iofs inte bidragit så mycket till leken och nog också varit lite otydlig med hur jag menade igår med mina funderingar kring matten goda/ onda . Håller på med ett inlägg med översyn av deltagarna som jag hoppas ska visa mer av mig .
För att andrarösten på barenmolle kom närmare fqs ändring. Kan vara så att hon inte såg den.
Men FQ ändrade väl till Gunilla för att Gunilla också skulle få 3 röster? Paow hade väl bara två röster inkluderat FQ röst så för att rädda sig själv så valde hon Gunilla, det innebär ju kanske visserligen att någon av Z eller Molle kan vara ond men det kan ju lika gärna vara så att alla 3 är goda.

Vad menar du med denna meningen ?

"Och varför lyan käkAr Gunilla? För att g blir godförklarad eller för att misstänkliggöra andra? "

Lyan visste väl om att Gunilla var god iallafall? :confused:
Ja men goda visste inte. Men kom röstningen o att fq var ond så kan Gunilla bli godförköarad av goda.
 
och det var ju det JAG gjorde la en andra röst på dig trots att jag själv var i hetluften, undrar hur du ser på det? OM jag vore ulv borde jag kanske ha försökt att säkra upp utgången till att någon annan fick majoritet? Eller?
Det här reagerar jag på!
Du la ju din röst 22.00 så du visste ju att du var safe?
 
Jag tror faktiskt att jag var inne på rätt spår igår med Olinda
Hon verker tycka att jag skulle ha försagt mig med mina funderingar kring goda/onda- jag kan inte alls följa detta . Däremot tycker jag att hon själv försöker vända det mot mig på ett icke konsekvent sätt- jag tror det kallas att så misstankar :cautious:
Jag tycker även att hon försöker med samma teknik mot en del andra som jag inte ser samma saker på som hon verkar göra. Antingen behöver jag glasögon, eller så är jag tvärlurad:nailbiting:
Zubeyde_Simsek röstar på Olinda
 
Röstlista DL 1 22:00

20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow
21:30 FarmenQristina röstar på paow
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle
21:42 Paow röstar på zubeyde_Simsek
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring
21:47 Smail röstar på Gunilla_persson
21:49 paow röstar på Kitty_Jutbring
21:50 Alexandra_Zazzi röstar på Gunilla_Persson
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle
21:55 Paow ändrar röst till FarmenQristina
21:56FarmenQristina ändrar sin röst till Gunilla_persson
22:00 Zybeyde_Simsek röstar på Olinda

Paow: 1
Olinda: 2
Martin_Melin: 1
Zubeyde_Simsek
: 2
BarenMolle: 2
FarmenQristina: 3
Kitty_Jutbring: 1
Gunilla_persson
: 3

Flera har gått igenom röstlistan, jag tänkte också göra ett försök.


Den första jag reagerar lite på är andra rösten på Paow som kommer från Kitty. Hon har inga röster på sig och ingen har gjort en blopper men hon väljer att lägga en andra röst. Hon kan därmed ha försökt skydda polis_martin och eller Kitty.

Den femte ut att rösta är Qristina, jag undrar smått om jag missat något stort men får inget svar från Q. Hon hävdar själv att hon inte hunnit läsa, mn få röstar utan att kolla läget alls så det tror jag int eett dyft på. Inget hindra henne att snabbt bläddra ett par minuter för att hitta röstlistan. Om hin inte är helt nykomling, vilket det inte verkar så var det ett aktivt val. Frågan är då om hon följde Kitty eller Baggetten?

Min röst är också utmärkande tillsammans med Baguettens röständring. Jag röstar på Qristina då jag finner hennes röst udda och kan inte se någon annan förklaring än att hon verkligen agerar skumt och röstar på henne och det ungefär samtidigt som Baguetten

En stund senare kommer en i mitt tycke märklig röständring, paow som har två röster på sig ändrar till kitty som har en. I det läget fyller röständringen ingen större funktion, den lägger upp kitty för lottning eller bäddar för att hon kan få 3 röster men det krävs fler röster för att det ska ge effekt på något vis. Det kanske mest var en missräkning men kan vara ett försök att få ut Kitty om någon hakar på. I vilket fall som helst ändrar hon sig igen till Qristina.

Qristina försöker sedan rädda sig genom att rösta på Gunilla person. Jag vet ju min roll men får inte hinta, Zubeyde verkar cool och vi behöver hennes multisax så vem vill ha ut henne? Och Olinda verkar självupptagen men är hon ond? Vet inte riktigt, kanske är det slumpen för att vi är tre goda? Qristina har i vart fall inte något annat val om hon vill leva än att ändra rösten och lite på turen.

Vad får jag ut av detta? Kitty vill jag klart titta närmre på likaså Olinda, flera andra verka småskumma men jag har begränsat med tid.

Jag tycker detta var ett märkligt inlägg, om vi börjar från början.
Vem tror du att Kitty har försökt skydda och i så fall varför? Hon la röst nummer 4 av 16 - känns väl inte alls som om hon behövs skydda nån alls när det är 3/4 kvar att rösta. Dessutom har du skrivit att hon borde ha skyddat mig eller sig själv (jag antar att du egentligen menade Olinda). Det brister i din logik och jag tycker inte att det talar till din fördel.

Sen kommer tankar runt paows röstningar och ändringar - jag tror hon mest var väldigt osäker och verkligen inte ville åka ut själv. Jag förstår inte riktigt det skumma i dom.

Sen kommer passusen om att Zubeyde borde vara kvar och du vet din roll. Kan du förtydliga varför du tror att Zubeyde inte är skum? (multisaxen räknas inte ;) )
 
Jag vet att FQ inte har följt min röst igår, och jag tycker dessutom det är troligare att det är baguettmannen som FQ har följt. Delvis för att hon ska ha sagt att hon inte sett min röst, även för att jag vet min roll… och slutligen för att hon väljer att ändra sin röst. Varför skulle hon ändra den om hon ville hinta till mig? Det känns rätt märkligt.

Jag inser att det finns HÅL i teorin. Om FQ bara luras och inte har följt någon ulvs röstning alls. Det är ju möjligt, men OM hon följt någons röst så är det baguettmannen som sagt. Och det skulle även kunnat vara en förklaring till att hon ändrat sin röst, när han ändrade röst? Fast det känns också dumt tycker jag. Jag fattar inte riktigt varför FQ ändrade röst överhuvudtaget?

Oavsett, jag röstar här. Jag måste titta mer på de andra som nämnts, men som jag inte minns namnet på. De FQ undvek (?) att rösta på. Jag hängde inte riktigt med i resonemanget bland de övriga där, så jag har ingen riktigt uppfattning här och måste kika mer på det.

Som det är nu känns baguettmannen som min främsta kandidat, enbart baserat på att FQ kan ha följt hans röst.

Kitty_Jutbring röstar på Jochenmedbaguetten

Jag har inte hunnit läsa ikapp leken ännu dessvärre. Och lär inte hinna till 22.00 heller...
 
20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow
21:30 FarmenQristina röstar på paow
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle
21:42 Paow röstar på zubeyde_Simsek
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring
21:47 Smail röstar på Gunilla_persson
21:49 paow röstar på Kitty_Jutbring
21:50 Alexandra_Zazzi röstar på Gunilla_Persson
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle
21:55 Paow ändrar röst till FarmenQristina
21:56FarmenQristina ändrar sin röst till Gunilla_persson
22:00 Zybeyde_Simsek röstar på Olinda


Paow: 1
Olinda: 2
Martin_Melin: 1
Zubeyde_Simsek
: 2
BarenMolle: 2
FarmenQristina: 3
Kitty_Jutbring: 1

Frågan är ju om Qristina hade sett Godzillas röst på BarenMolle, visserligen läggs den 2 minuter innan men ändå.
Jag undrar varför @paow väljer att misstänka Molle mer än Zubeyde? Med tanke på att Qristina garanterat visste att Zubeyde hade 2 roster eftersom hon trotsalt fick sin andra röst 12 minuter innan, så funderar jag nog mer over varför hon inte la rösten där än på Molle, även om hon naturligvis lika gärna kan ha "skyddat" Molle. Eller ingen alls.
Brödbiten (JB): varje gang det är ett får med kommer alltid denna discussion upp när fåret rykt och personen som röstade först blir misstänkt. Men det är trots allt inte så manga av de ganger jag varit med som fåret faktiskt har kört den taktiken. Så tjaa. Kan va ulv. Kan lika gärna va god.

Nu stör jag ihjäl mig på att å ä ö ändras till utan prickar lite nu och då? Vadfalls? :banghead:
Jag känner att jag inte riktigt blir klok på bytandet av roster och varför FQ röstade som Brödbiten osv osv osv. Det känns som att vi kan stöta och blöta det utan att komma så mkt längre just nu. Men sen kan det ju naturligtvis ske saker som gör att vi kan se saken från en annan vinkel eller så, men just nu undrar jag om vi ens kommer något längre av att vrida på det? Min hjärna gör det inte iallafall.
Och då är jag tillbaka till Zubeyde och Molle och varför inte FQ röstade på någon av dem. Och jag tror inte att jag fick svar av paow varför hon tyckte att Molle var mer misstänkt. Jag hakar dessutom upp mig lite på att det bara är 2 min från att Molle fick en 2a röst till att FQ röstar. Naturligtvis kan ju FQ ha hunnit se det och valt Gunilla ändå. Meen, det kan ju ändå vara så att hon inte lägger rösten på Zubeyde som har 2 roster I det läget för att Z är ulv och fåret vill inte rösta på ulven.
NakenJanne röstar på Zubeyde_Simsek
 
K
Jag tycker nog att det är betydligt mer troligt (även då för att jag vet min roll) att Qristina följde din röst, och sedan bytte röst när du bytt röst. Hon kan ju inte lika gärna byta röst till sig själv, så då kanske hon valde att rösta likadant som en annan ulv istället. Varför skulle hon byta röst om hon försökte hinta till mig? Det verkar ju genomdumt.

Lägger till att jag inte är den första med den här tanken.

Varför hon bytte röst? För att rädda sig själv! Och då tog hon någon som gav den möjligheten, dvs hade två röster.
 
Jag tror faktiskt att jag var inne på rätt spår igår med Olinda
Hon verker tycka att jag skulle ha försagt mig med mina funderingar kring goda/onda- jag kan inte alls följa detta . Däremot tycker jag att hon själv försöker vända det mot mig på ett icke konsekvent sätt- jag tror det kallas att så misstankar :cautious:
Jag tycker även att hon försöker med samma teknik mot en del andra som jag inte ser samma saker på som hon verkar göra. Antingen behöver jag glasögon, eller så är jag tvärlurad:nailbiting:
Zubeyde_Simsek röstar på Olinda
Jag tror du behöver glasögon för du verkar inte riktigt läsa vad som skrivs... :cautious:
 
Oavsett, jag röstar här. Jag måste titta mer på de andra som nämnts, men som jag inte minns namnet på. De FQ undvek (?) att rösta på. Jag hängde inte riktigt med i resonemanget bland de övriga där, så jag har ingen riktigt uppfattning här och måste kika mer på det.

Qristina hade tre personer hon kunde ändra röst till, så att de fick lika många röster som hon (i det läget). Det var zubejde, molle och gunilla. Hon valde gunilla. Hon ändrade alltså röst för att försöka rädda kvar sig själv.
 
Nä Dl2 har inte varit än, så rösten var för dl1.
Ja! Ursäkta. Glömde att du missade rösta igår, men då är jag med!
Den första jag reagerar lite på är andra rösten på Paow som kommer från Kitty. Hon har inga röster på sig och ingen har gjort en blopper men hon väljer att lägga en andra röst. Hon kan därmed ha försökt skydda polis_martin och eller Kitty.
Fast va? Varför skulle jag skydda mig själv? Eller va? :p
Det bär mig emot, men det är väl typiskt mig om jag faller för en bad guy fast han verkade så trevlig (det säger de alla :meh: ). Flera saker som gör mig misstänksam. Främst inlägget som polisen Martin noterade, att Molle pratade om "de goda" och att goda var tillräckligt många, vilket jag tycker är en knepig kommentar ifall man är god, men fullt rimligt att försäga sig så om man är ond. Sedan hade qristina kunnat rösta på barenMolle igår för att rädda sig själv, men valde goda Gunilla istället. Det kan betyda att qristina visste att barenMolle var ulv och ville inte rösta ut en ulv.
Har du månne det citatet i färskt minne så du vet vilken sida det är på, eller om kanske polisen kan hjälpa mig med detta?
 
Jag känner att jag inte riktigt blir klok på bytandet av roster och varför FQ röstade som Brödbiten osv osv osv. Det känns som att vi kan stöta och blöta det utan att komma så mkt längre just nu. Men sen kan det ju naturligtvis ske saker som gör att vi kan se saken från en annan vinkel eller så, men just nu undrar jag om vi ens kommer något längre av att vrida på det? Min hjärna gör det inte iallafall.
Och då är jag tillbaka till Zubeyde och Molle och varför inte FQ röstade på någon av dem. Och jag tror inte att jag fick svar av paow varför hon tyckte att Molle var mer misstänkt. Jag hakar dessutom upp mig lite på att det bara är 2 min från att Molle fick en 2a röst till att FQ röstar. Naturligtvis kan ju FQ ha hunnit se det och valt Gunilla ändå. Meen, det kan ju ändå vara så att hon inte lägger rösten på Zubeyde som har 2 roster I det läget för att Z är ulv och fåret vill inte rösta på ulven.
NakenJanne röstar på Zubeyde_Simsek

Förlåt, missade att du frågat mig om det. Det är för att molle även rört ihop det med goda/de goda och antalet, han och polismartin diskuterade det. Kan försöka länka om du vill?
 
Jag vet att FQ inte har följt min röst igår, och jag tycker dessutom det är troligare att det är baguettmannen som FQ har följt. Delvis för att hon ska ha sagt att hon inte sett min röst, även för att jag vet min roll… och slutligen för att hon väljer att ändra sin röst. Varför skulle hon ändra den om hon ville hinta till mig? Det känns rätt märkligt.

Jag inser att det finns HÅL i teorin. Om FQ bara luras och inte har följt någon ulvs röstning alls. Det är ju möjligt, men OM hon följt någons röst så är det baguettmannen som sagt. Och det skulle även kunnat vara en förklaring till att hon ändrat sin röst, när han ändrade röst? Fast det känns också dumt tycker jag. Jag fattar inte riktigt varför FQ ändrade röst överhuvudtaget?

Oavsett, jag röstar här. Jag måste titta mer på de andra som nämnts, men som jag inte minns namnet på. De FQ undvek (?) att rösta på. Jag hängde inte riktigt med i resonemanget bland de övriga där, så jag har ingen riktigt uppfattning här och måste kika mer på det.

Som det är nu känns baguettmannen som min främsta kandidat, enbart baserat på att FQ kan ha följt hans röst.

Kitty_Jutbring röstar på Jochenmedbaguetten

Jag har inte hunnit läsa ikapp leken ännu dessvärre. Och lär inte hinna till 22.00 heller...
Men hennes röständring var väl ganska uppenbarligen ett forsook att rädda sig själv, jag tror inte det hade så mkt att göra med om hon eventuellt har följt någon ulv. Så den funderingen känns inte riktigt vettig I teorin.
 
Det mesta verkar kretsa runt två scenarior - om Qristina följde efter en ulv med sin röst (Jochen eller Kitty) och om hon valde just Gunilla av de med 2 röster för att (någon av) de andra (Zubeyde och/eller Molle) är ulvar.

Det är absolut inga säkra scenarior men det är ändå en bra början, så jag kommer nog också att följa det spåret.

Jochen gjorde en röständring från paow till Qristina. paow är troligtvis inte i pakten med tanke på Qristinas tredjeröst (dock så skulle hon såklart fortfarande kunna vara ficktjuv), men vad den ändringen säger om Jochen blir jag inte riktigt klok på. Det skulle kunna vara en ulv som fått kalla fötter, eller så fick Jochen verkligen någon slags ping på Qristina. Oavsett så hade ju en ulv inte heller vetat om Qristinas roll, om hon nu inte lyckades med något supersmart hint som vi missat.

Kitty var först misstänkt av paow, men nu har hon pudlat och gjort en helomvändning. Som sagt, paow skulle ju kunna vara tjuven som försöker sig på en rövare, men vad skulle hon tjäna på det egentligen? Jag avvaktar nog ändå lite med Kitty.

Zubeyde har spottat ur sig långa texter om nästan varje spelare, så mycket att jag knappt orkat läsa, och jag undrar lite om det kan vara för att "gömma sig" bakom? Hon var även inblandad i mattediskussioner igår.

BarenMolle röstade jag på igår, dock baserade jag det delvis på en misstanke om att han skulle vara får vilket ju inte stämde. Sedan hade han även kommentaren om "tillräckligt goda", för en första dag tyckte jag att det stack ut men nu dag 2 tycker jag nog inte det är tillräckligt att bygga en röst på. Ska vi gå tillbaka till originalscenariot så kom även min andraröst på Molle ganska tätt innan Qristinas röständring så det är inte säkert att hon såg den.

Godzilla röstar på Zubeyde_Simsek

Då jag enligt ovan tror att Qristina kan ha valt Gunilla över Zubeyde för att Zubeyde är ulv och etc se ovan...
 
Förlåt, missade att du frågat mig om det. Det är för att molle även rört ihop det med goda/de goda och antalet, han och polismartin diskuterade det. Kan försöka länka om du vill?
Nä, jag kommer ihåg att jag last det nu när du skriver det. Så då är jag med!
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Sommarföräldrar 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp