Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Korrigering, jag talade om att de goda namngivna rollerna var tillräckligt många för att inte behöva tjafsa om de var 7 eller 8 ;). Antalet goda generellt har jag inte kommenterat ens. Trist att få en röst med en motivering som inte ens stämmer.

Som ulv hade jag definitivt undvikit att rösta på någon som sticker ut på det viset som Qristina gjorde.

Fast du har inte förklarat dig så när Martin konfronterade dig med det...
 
Äh erkänn, du vill ligga med brödbiten ikväll, det är därför du inte röstar där :rofl: :angel:
Har du några teorier om vilka som kan vara onda?

Det är ju en massa OT i den här leken:), men jag reagerar lite på den här kommentaren som kommer i ett läge när det teorias för fullt. Känns inte som prio är att leta ulvar.

TILLÄGG: Bara för att jag skrev det så hade du gjort ett teoriinlägg under tiden!:rofl:
 
vilket hade gjort det fullständigt bortkastat att lägga en andra röst
och det var ju det JAG gjorde la en andra röst på dig trots att jag själv var i hetluften, undrar hur du ser på det? OM jag vore ulv borde jag kanske ha försökt att säkra upp utgången till att någon annan fick majoritet? Eller?
 
Menar du att du tror på att någon som röstar i god tid innan DL inte hinner checka vem som röstat på vem? För mig låter det otroligt.

Kanske det, men det var vad qristina sa iaf. Sedan är det klart att det kan vara lögn för att försvåra leken för goda.
 
Hur fick du in mig i den där ekvationen? O_o När Qristina ändrade sin röst så hade jag bara en röst, vilket hade gjort det fullständigt bortkastat att lägga en andra röst på mig när Qristina själv hade tre röster? De enda möjliga var du, zubeyde och Gunilla, om det inte är så att du visste att den skulle komma en röst till på mig? :cautious:
Hm. Intressant...
 
Kanske för att hon röstade på Olinda? Och Qristina röstade ju på paow= kan inte ha följt Emma

Fortfarande under förutsättning att Qristinas första röst följde en ulv ja.

Nu upprepar jag saker som ni andra redan sagt men jag måste börja tänka någonstans.

Qristinas röst på paow var väldigt konstig igår. Jag tror inte hon som fårulv hade röstat på en ulv i det läget. Så frågan är om hennes röst hamnade där för att en ulv redan röstat där?

Det känns mer troligt att hon följde en ulv i hennes första röst. Men samtidigt så var det inte så många som hade röstat när Q röstade. Så risken finns att ingen ulv hade röstat då.

Så frågan är om Qristina följde jochen eller kitty. Varför skulle hon annars ha röstat så skumt?

Det finns ingen fårulv hälsar polisen - det var en ulv i fårakläder. Men du är också upphakad på att hon följde en ulv. Eller så var det så att hon hoppades på ett drev emot Paow (som jag tror är god enligt tidigare tankar) och inte alls följde en ulv i första vändan. Det kan ju faktiskt vara så att hon följde en ulv i sin ändrade röst (när det inkommit flera röster på henne själv) - och då står du som misstänkt iom att du lag första rösten på Gunilla_persson


Spår två tycker jag verkar vara värt att beakta! Varför inte som svart får passa på att rösta ut en god när det finns chans? Tycker det lutar åt att någon av zubejde och Molle eller båda två sitter som paktmedlemmar!

Äsch nu såg jag att Gunilla också hade 2 röster som både zubejde och Molle så jag vet inte om det säger så mkt egentligen..

Det säger väl i högsta grad nånting - att Qristina valde stackars Gunilla över Zubejde eller Molle - så jag tycker nog fortsatt bägge de är skumma

Ja oavsett om jag dör eller lever så kommer jag ha mer tid än nu ;)

Här känns som en skum kommentar som jag reagerar på. Alltså om man dör och är god så hamnar man inte i goda lyan och varför ens nämna att man får mer tid om man dör om man ändå inte kan bidra. Är man däremot ulv så är ju kommentaren relevant. - för då kan man sitta i lyan och bidra
 
Jag ser bara en massa onda överallt:arghh: det är bara inte möjligt med så många onda för då hade leken redan varit slut....

Ofta så brukar ju ulvar låta goda sköta det att föra leken framåt. Lika ofta blir resultatet att goda misstänker goda för att de försöker vända på alla stenar...
Så jag funderar helt enkelt på om de onda kan finnas bakom de som inte syns? Dvs inte för leken framåt, och inte märks?
 
och det var ju det JAG gjorde la en andra röst på dig trots att jag själv var i hetluften, undrar hur du ser på det? OM jag vore ulv borde jag kanske ha försökt att säkra upp utgången till att någon annan fick majoritet? Eller?
Eftersom du la din röst kl 22:00 så kunde du vara ganska säker på att ingen skulle kunna rösta efter dig, dessutom stod det mellan Q och Gunilla vid det laget och diskussionen runt dig hade lagt sig. Eftersom det uppenbarligen stod mellan fåret och en god så undrar jag lite vart du vill komma med frågan? O_o Som ulv vore det väl väldigt dumt att vara den som slår över vågen för en god, så det mest osynliga är ju att lägga en röst som inte påverkar något, för ulvarna måste det ju ha sett ut som två goda i lottning, alternativt att de kunde gissa att Q var fåret men i sådana fall hade hon redan blivit en belastning för den onda sidan genom att dra ögonen åt sig. Alltså lika bra att få ut...
Men nu vill du alltså få fram din röst i dagen som jag undrar om Molle hade koll på? Det verkar ju helt orimligt om det skulle vara två paktdeltagare som sticker fram nacken på det viset? O_o
 
Åå jag måste rösta nu. Jag väljer nog ändå att gå på den linjen där FarmenQristina inte valde att lägga sin röst på vare sig Zubejde eller Baren Molle för att rädda sig själv för att jag tror att det är så att någon av dom två om inte båda är paktmedlemmar för det känns inte som en slump att det bara råkade bli Gunilla.

Emma_Andersson röstar på BarenMolle då förutom FarmenQristinas icke röstning på honom så tycker jag att han "flyter" med på ett annat sätt än Zubejde vilket kan tyda på att han är mer åt det onda hållet.
 
Det känns som att jag försökt läsa ikapp den här leken den senaste timmen, men jag kommer aldrig ikapp för ni fortsätter producera sida efter sida. Så jag skickar in mina samlade citat nu, utifall någon vill få chansen att svara innan jag måste rösta. Sluta skriv nu så jag hinner läsa ikapp! :mad:

Fortsättning:

En som utfallet av lynchen verkligen får mig att fundera på är @Kitty_Jutbring . Andrarösten på paow var svag men utmärkande är att Qristina följde vad som tycktes bli ett drev. Därför funderar jag på om Kitty är ulv och kanske den första ulven som röstade och som fåret följde för att visa sig. Något riktigt skumt är det med Qristinas röst! Hon skrev själv att hon inte sett att det var en tredjeröst och visst kan det vara så. Men det kan vara något annat också.

Ska kolla över röstlistan nu och om jag hinner Qristinas inlägg.
Jag tycker nog att det är betydligt mer troligt (även då för att jag vet min roll) att Qristina följde din röst, och sedan bytte röst när du bytt röst. Hon kan ju inte lika gärna byta röst till sig själv, så då kanske hon valde att rösta likadant som en annan ulv istället. Varför skulle hon byta röst om hon försökte hinta till mig? Det verkar ju genomdumt.

Lägger till att jag inte är den första med den här tanken.
För mig är den inte intressant, för jag vet min roll.

Tillägg (postade för snabbt IGEN
C:\Users\Sandra\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image002.png
): Om jag vore ulv så borde det vara smartare att a) inte ändra röst när jag nu lagt en förstaröst som inte fick så mycket uppmärksamhet och b) verkligen inte lansera teorin att Qristina kan ha följt första ulven som röstade när jag själv röstade före på samma spelare. Två fall av väldigt onödig uppmärksamhet liksom.

Men jag ändrade, för jag tyckte Qristinas röst var genuint skum. Och hon var ju ond också.
Fast det händer trots allt att ulvar ändrar röster, och sedan kommer med en sådan förklaring som här ovan. Vem säger att vad är smartare egentligen? Det skulle möjligen varit mindre uppseendeväckande om du inte ändrat din röst, men det där med att det skulle vara smartare är inte helt säkert.

Vad jag kan säga att jag funderar på just nu är om Qristina försökte följa en ulv för att visa sig? (I så fall baguetten eller kitty? )

Sen godförklarar väl iofs inte Qristinas ursprungliga röst paow, men gör det ju klart mindre troligt att hon är ulv åtminstone. Eller? Har nåt minne av att det förut inte ansågs helt ovanligt att fåret röstade på en ulv för att påkalla uppmärksamhet? Fast jag kan minnas fel om det, osäker. Hm.
Jag tycker inte att det godförklarar paow, däremot känns det kanske mindre troligt att hon är ulv. Det har hänt vid flertalet tillfällen att får röstar på ulvar, oavsett om ulvarna riskerar att lynchas. För att hinta eller förvilla goda.

Med det i åtanke skulle jag inte våga sätta paow som god, men i nuläget inte som ond heller. Det känns lite osäkert där för mig.
Tack för påminnelsen!

NakenJanne hade röstat på paow

Tror han iallafall. För att hon inte ville umgås under myggnätet med honom..och för att paow är en väldigt jobbig person som man nog inte vill vara på en öde ö med nå vidare länge..
Är inte detta en OT-röst? Det känns lite märkvärdigt dag 2?
Försöker bena lite i detta.

Om FarmenQristina (FQ) följde en paktmedlem så bör detta vara Jochemedbaguetten (JMB) eller Kitty_Jutbring (K_J).

Detta bör betyda att paow inte är paktmedlem.

JMB är den första som lägger en röst på FQ, han ändrar sin röst från paow dit. BarenMolles (BM) röst kommer ju samma minut som JMB's iof... Men i alla fall. Jag är tveksam till om pakten skulle riskera att offra fåret direkt? Med all OT som fanns hade de ju chans att lägga sina röster någon annan stans än på den de trodde var får. Och pakten bör ha reflekterat över detta, tycker jag.

Summan av ovanstående är att jag ser K_J som mer trolig paktmedlem än JMB.
Och jag är tveksam till om ulvarna verkligen fattade att det var fåret? Mig veterligen brukar det vara en vild gissning i lyan vilken som kan vara får när en sådan roll finns med. Det gissas alltså verkligen hejvilt. Jag tror inte ulvarna trott att FQ var får alltså.
Jag håller för övrigt med om resonemanget att i scenariot att Qristina röstat som en paktmedlem så är ju Kitty en troligare paktmedlem än JMB

Varför det?
Fast är inte det perfekt läge för "så gör inte ulvar så då gör jag så"? Ändrar du röst till en annan person du tror är god, så ser det ju "bättre ut" i det läget för dig som ulv. Att du sedan är snabb med att lansera en teori om att Kitty är ulv för att skydda dig själv, tycker jag också är typiskt ulvigt. Speciellt som Qristina skrev att hon inte sett att det var två röster på mig när hon röstade.
Vad bra att du finns! När jag varit borta en hel dag är det skönt att komma hem till att någon skriver mina tankar :D
 
Jag ser bara en massa onda överallt:arghh: det är bara inte möjligt med så många onda för då hade leken redan varit slut....

Ofta så brukar ju ulvar låta goda sköta det att föra leken framåt. Lika ofta blir resultatet att goda misstänker goda för att de försöker vända på alla stenar...
Så jag funderar helt enkelt på om de onda kan finnas bakom de som inte syns? Dvs inte för leken framåt, och inte märks?
Men vi har bara precis börjat, en del har annat att göra ibland.
 
Det känns som att jag försökt läsa ikapp den här leken den senaste timmen, men jag kommer aldrig ikapp för ni fortsätter producera sida efter sida. Så jag skickar in mina samlade citat nu, utifall någon vill få chansen att svara innan jag måste rösta. Sluta skriv nu så jag hinner läsa ikapp! :mad:


Jag tycker nog att det är betydligt mer troligt (även då för att jag vet min roll) att Qristina följde din röst, och sedan bytte röst när du bytt röst. Hon kan ju inte lika gärna byta röst till sig själv, så då kanske hon valde att rösta likadant som en annan ulv istället. Varför skulle hon byta röst om hon försökte hinta till mig? Det verkar ju genomdumt.

Lägger till att jag inte är den första med den här tanken.

Fast det händer trots allt att ulvar ändrar röster, och sedan kommer med en sådan förklaring som här ovan. Vem säger att vad är smartare egentligen? Det skulle möjligen varit mindre uppseendeväckande om du inte ändrat din röst, men det där med att det skulle vara smartare är inte helt säkert.


Jag tycker inte att det godförklarar paow, däremot känns det kanske mindre troligt att hon är ulv. Det har hänt vid flertalet tillfällen att får röstar på ulvar, oavsett om ulvarna riskerar att lynchas. För att hinta eller förvilla goda.

Med det i åtanke skulle jag inte våga sätta paow som god, men i nuläget inte som ond heller. Det känns lite osäkert där för mig.

Är inte detta en OT-röst? Det känns lite märkvärdigt dag 2?

Och jag är tveksam till om ulvarna verkligen fattade att det var fåret? Mig veterligen brukar det vara en vild gissning i lyan vilken som kan vara får när en sådan roll finns med. Det gissas alltså verkligen hejvilt. Jag tror inte ulvarna trott att FQ var får alltså.


Varför det?

Vad bra att du finns! När jag varit borta en hel dag är det skönt att komma hem till att någon skriver mina tankar :D
Nä Dl2 har inte varit än, så rösten var för dl1.
 
Här känns som en skum kommentar som jag reagerar på. Alltså om man dör och är god så hamnar man inte i goda lyan och varför ens nämna att man får mer tid om man dör om man ändå inte kan bidra. Är man däremot ulv så är ju kommentaren relevant. - för då kan man sitta i lyan och bidra

Intressant kommentar. Tror det var Emma som skrev tidigare ikväll att hon inte trodde jag var ulv. Reagerade på det för det kändes lite oväntat. Och det ovan är ju tänkvärt. Det finns bara ond lya efter döden, nu när en tvilling är borta.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp