Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Ja ser just nu två spår. Att jochen är ulv, under förutsättning att qristina följde en ulv i sin röstning (baserat på att hon själv sade att hon inte sett kittys röst på mig). Spår två, att qristina valde att ändra röst till goda gunilla istället för zubejde och molle. Tillägg till det är förstås molles felsägning (?) om "de goda" som jag tycker är suspekt (polisen lyfte teorin först iof).

Men alltså - du utgår från något en bevisat ond sagt, tar en teori jag lagt fram, avskriver Kitty helt i det hela och vips är jag ulv! Tycker Qristinas röst igår tyder på att du inte är ulv (vilket inte innebär att du är god plus att jag inte alls är säker). Men om det inte vore så skulle det kännas ulvigt.:rofl:
 
Nu upprepar jag saker som ni andra redan sagt men jag måste börja tänka någonstans.

Qristinas röst på paow var väldigt konstig igår. Jag tror inte hon som fårulv hade röstat på en ulv i det läget. Så frågan är om hennes röst hamnade där för att en ulv redan röstat där?

Det känns mer troligt att hon följde en ulv i hennes första röst. Men samtidigt så var det inte så många som hade röstat när Q röstade. Så risken finns att ingen ulv hade röstat då.

Så frågan är om Qristina följde jochen eller kitty. Varför skulle hon annars ha röstat så skumt?
Alltså, jag håller med dig! Hennes röst var superkonstig. Jag vet som sagt min roll och jag ser inget annat som tyder på att Kitty är ulv än att hon lade en relativt tidig, också dåligt motiverad andraröst på paow. Just för att den kom tidigt (dvs med många kvar att rösta) blev ju rösten utstickande. Har inte hunnit svara @Samir (var det väl?) men jag vidhåller att det ändå är vanligast att ulvar undviker att dra på sig uppmärksamhet i onödan. Med det menar jag bl a bryter sitt spelsätt. Om någon som vanligen skriver tusen inlägg plötsligt blir mussla är det ju misstänkt. Men när ingen vet vem som är vem får jag för mig att det är mer nära till att hålla profilen lite lägre.

Jag övervägde faktiskt om jag skulle skriva det där om att fåret kan ha följt en ulv för jag insåg ju att jag skulle få det mot mig. Men eftersom natt-DL var så pass tidigt tyckte jag det var lika bra att få ut det i ljuset. Man vet aldrig om man överlever.
 
Fq var ond utanför lyan och visste vilka som var i den.
Om hon valt att signalera detta genom att följa Jochen. Eller Kitty vet jag inte.
Paow borde inte sitta i pakten.
Frågan är varför fq ändrar till Gunilla? Och varför lyan käkAr Gunilla? För att g blir godförklarad eller för att misstänkliggöra andra?

Behöver rösta nu.
Och jag tror att det kan vara så att fq inte ändrade till zubeyde för att z är ond. Säker är jag inte, men nu får det bli såhär.

Robinson_Robban röstar Zubeyde_Simsek
 
Ja ser just nu två spår. Att jochen är ulv, under förutsättning att qristina följde en ulv i sin röstning (baserat på att hon själv sade att hon inte sett kittys röst på mig). Spår två, att qristina valde att ändra röst till goda gunilla istället för zubejde och molle. Tillägg till det är förstås molles felsägning (?) om "de goda" som jag tycker är suspekt (polisen lyfte teorin först iof).

Spår två tycker jag verkar vara värt att beakta! Varför inte som svart får passa på att rösta ut en god när det finns chans? Tycker det lutar åt att någon av zubejde och Molle eller båda två sitter som paktmedlemmar!

Äsch nu såg jag att Gunilla också hade 2 röster som både zubejde och Molle så jag vet inte om det säger så mkt egentligen..
 
Fq var ond utanför lyan och visste vilka som var i den.
Om hon valt att signalera detta genom att följa Jochen. Eller Kitty vet jag inte.
Paow borde inte sitta i pakten.
Frågan är varför fq ändrar till Gunilla? Och varför lyan käkAr Gunilla? För att g blir godförklarad eller för att misstänkliggöra andra?

Behöver rösta nu.
Och jag tror att det kan vara så att fq inte ändrade till zubeyde för att z är ond. Säker är jag inte, men nu får det bli såhär.

Robinson_Robban röstar Zubeyde_Simsek
Varför skulle just jag vara ond? och inte BarenMolle? Saknar den funderingen i ditt röstinlägg...
Jag tycker du gör det väldigt enkelt för dig , även om jag förstår funderingen du har. Jag har iofs inte bidragit så mycket till leken och nog också varit lite otydlig med hur jag menade igår med mina funderingar kring matten goda/ onda . Håller på med ett inlägg med översyn av deltagarna som jag hoppas ska visa mer av mig .
 
Fq var ond utanför lyan och visste vilka som var i den.
Om hon valt att signalera detta genom att följa Jochen. Eller Kitty vet jag inte.
Paow borde inte sitta i pakten.
Frågan är varför fq ändrar till Gunilla? Och varför lyan käkAr Gunilla? För att g blir godförklarad eller för att misstänkliggöra andra?

Behöver rösta nu.
Och jag tror att det kan vara så att fq inte ändrade till zubeyde för att z är ond. Säker är jag inte, men nu får det bli såhär.

Men FQ ändrade väl till Gunilla för att Gunilla också skulle få 3 röster? Paow hade väl bara två röster inkluderat FQ röst så för att rädda sig själv så valde hon Gunilla, det innebär ju kanske visserligen att någon av Z eller Molle kan vara ond men det kan ju lika gärna vara så att alla 3 är goda.

Vad menar du med denna meningen ?

"Och varför lyan käkAr Gunilla? För att g blir godförklarad eller för att misstänkliggöra andra? "

Lyan visste väl om att Gunilla var god iallafall? :confused:
 
lag Nord:
Robinson-Robban: frågar om tjuven och hur det räknas med lyckade försök. tar med sin blåa färg för det är en utmärkt solskyddsfaktor, förefaller "flörta" med Paow- för att få kontakt eller för att det är temabaserat? "Gnabbas" lite med Baren-Molle om vem som har bästa sången- själv tycker han att det är hans .Unde gårdagen först mest OT och temabaserade inlägg . Försöker sedan bringa reda i diskussionen om vad som är specialroller och antal goda roller som räknas dit. Verkar sedan hänga med på varför jag reagerade på Olindas räkne-inlägg-, men verkar sedan inte hänga med alls och röstar dessutom på mig utifrån det ? Jag menade ju precis samma som R_R själv kom fram till att det är 7 namngivna goda roller( varav tvillingarna bör ju vara 2) så minst 8 goda tycker jag att man hittar i rollistan. Nu var jag nog lite virrig själv så förstår om det ställde till det lite. Resonerar idag utifrån röstlistan igår och vill utifrån den hålla Paow som inte trolig paktmedlem. Jag är lite förbryllad över att R_R verkar ta ”för givet” att ulvarna skulle fattat vem fåret är - jag tycker att det är väldigt sällan som ulvar fattar det ens när leken pågått ett tag. så lite frågetecken där om varför teoria utifrån det? Misstänker mig och Kitty_Jutebring sedan för efter sina slutsatser av röstningen . Mig för att FarmenQ inte röstade på mig utan valde Gunilla_Persson istället. K_J för att FarmenQ skulle velat följa en första röst frun en ulv.
Jag förstår ju varför man funderar, det är naturligt efter en sådan röstning. resonerar sedan med Martin_Melin och backar lite på sina tidigare teorier till viss mån.Men samtidigt så höjer jag ju på ögonbrynen , för jag vet ju var jag har mig själv, det är ju svårt för andra att veta , och K_J är jag osäker på om hon faktiskt skulle vara ulv ( mer om det på henne sedan ) . Robinson_Robban är ett frågetecken för mig, behöver inte vara ond, utan kan lika gärna vara god som försöker hitta något att börja gräva med. Tillägg: hinner se att han röstar på mig innan jag postar detta....

Martin_Melin Tar med sig en tändare till ön, för det gjorde han även första gången, och inte för att tända Farmen-Qristinas cigg..... Tror sig hitta ett försök till connecting mellan Gunilla_Persson och Olinda. Tar på sig polisrollen med stort allvar och vill bringa reda i oordningen ang goda rollernas antal. Hojtar till LL att var sjutton gör @LenaH här i leken egentligen :) . reagerar på Baren_Molles kommentar om De goda + senare kommentaren om att det är lagom många goda rollat med i leken och tycker att det är skumt. Rostar på Baren_Molle utfrån detta sedan. Kommenterar sedan att teorin om att han skulle vara fåret som erbjöd eld till en pantmedlem ( FarmenQ) var felaktig iim att FarmenQ var fåret. Tror inte att Jokern kan vara fåret - men att den kan ha en ond roll ändå. resonerar sedan utifrån röstlistan idag när vi fått veta att Gunilla_Persson var tvilling och vill hålla ögonen på mig och Baren_Molle för att inte FarmenQ röstade på någon av oss . Vill också hålla ögonen på Jochenmedbaguetten och Kitty_Jutebring för att fåret kan ha valt att följa deras röster på Paow. Jag vet inte vart jag har Martin_Melin

Emma_Andersson inte blond, och väljer efter viss vånda att ta med botox till ön. Kommer sedan ihåg att vi deltagit tillsammans två ggr tidigare i robinson Verkar vilja bonad med mi ? letade hon efter ett får möjligen eller var det bara temabaserad OT? Röstar sedan på Olinda med en typisk förstadags röst, innan röstinlägget kan jag faktiskt inte hitta något som ens liknar teoriände och grävande efter ulvar , utan bara ”föamsinlägg” och även rösten är ju OT-baserad till stora delar. Idag tycker hon att det är korrekt uppfattat av Alexandra_Zazzi att hon inte borde sitta i lyan eftersom FarmenQ inte följde hennes tidiga röst på Olinda. Verkar vilja hålla Jochenmedbaguetten åt det godare hållet och verkar kunna följa Paows resonemang om Kitty_Jutebring idag. Jag funderar på om nu Emma_Andersson ör ulv som alibiröstat på en annan ulv( Olinda) så är det ju rätt logiskt om inte fåret följer den rösten? Men det är bara ett scenario so jag funderar över som möjligt, men med tanke på Emma_Anderssons mycket magra bidrag till att föra leken framåt så vill jag hålla ögonen på henne iaf.


Paow börjar med att vilja byta till coola gänget( -varför då? Finns det många kompisar i det andra laget som hon vet om- men de inte vet vem hon är?) Ska ta med tandblekningsmedel till ön för det gäller att ligga på topp- med betoning på ligga...Ställer sedan frågor om Draken och tjuven. Bekymrar sig över om det finns regler på hur/ när/ var deltagarna får ha sex . Hänger sedan inte med i Jochenmbaguettens insinuationer om Robinson-Robbans blå färg Vill sedan veta vem hon ska få att bygga hus åt henne. Sprutar ur sig inlägg :) ( mestadels OT och temabaserade sådana )Kommer under kvällen igår med en översyn av spelarna. följer upp med mera OT och en frustration över att rösterna trillar in på henne. Får ute problem med vart hon ska rösta, vill rädda sig själv och virrar till det lite med att man måste teoria i sin första röst men inte behöver det om sedan ändrar rösten för att rädda sig själv . Röstar först på mig . ändrar sedan till Kitty_Jutebring och ändrar sedan igen till FarmenQ. Kämpar hårt med att hålla röstlistorna uppdaterade. Idag verkar hon ha vänt i fråga om Kitty_Jutebring och misstänker inte henne längre. Verkar vilja rikta ögonen på Baren_Molle istället. Noterar också att flera har svårt med att hålla isär namnen på deltagarna. Verkar också vilja ha kvar tanken om att Martin_Melin och FarmenQ kan ha försökt etablera kontakt. vill sedan få veta av Olinda i vilket inlägg jag skulle försagt mig om matten goda/onda ( jag undrar detsamma!) Funderar sedan över JMB om denne skulle kunna vara ulv utifrån att FarmenQ skrev att hon inte sett att hon la en tredje röst. Misstänker KMB vidare för att lanserat teorin om att Kitty_Jutebring skulle kunna vara ulv. Med anledning av röstningen igår då FarmenQ röstade på Paow så vill jag hålla henne åt det godare hållet idag och dessutom tycker jag att det sätt hon resonerar när hon väl kommer in på leken så verkar det faktiskt som hon letar ulvar på ett bra sätt.

Godzilla Vill vara arbetsledare istället för att jobba och tar med sig ett flak bira till ön för det ger allt man behöver: näring, vätska, mod och styrka Röstar på Baren_Molle i DL1 motivering lånad av Martin_Melin. Hade elproblem igår och kunde inte delta som tänkt utifrån det, Funderar utifrån röstningen i DL 1, samma tankar som flera innan dock lägger han till en fundering om de som röstade på fåret - vill inte godförklara någon pga det då lya inte visste vem fåret var. Dessutom lägger han till vilka som röstade på Gunilla_Persson.- ingen av de tre som röstade dör torde vara tvilling. Behöver se mera av Godzilla

Mirre_Hammarling tänker vara kvar längst även om hon inte hittade leken först, verkar inte ha tagit med någon egen pryl till ön? Funderar sedan över Kitty_Jutebring och ondgör sig lite över att så mycket av inläggen är ” i karaktär” Röstar sedan på Kitty_Jutebring med motiveringen att onani kojan skulle vara en omskrivning för lyan. Tror sedan felaktigt att det inte var lottning mellan FarmenQ och Gunilla_Persson . Verkar följa samma tanke som flera andra att FarmenQ ska ha röstat som den första ulven. Verkar också vara tveksam till att vilja godförklara Paow. Har aviserat tidsbrist idag. Jag är fundersam över Mirre_Hammarlin, em det kan ju lika gärna bero på tidsbrist att hon inte hunnit delta och visa så mycket av sig själv hittills….

Jochenmbaguetten tar med sig en hel säck med baguetter som ska gräddas klart i ugnen ( given fråga- vilken ugn har han tänkt sig att använda på en öde ö ) Vågar sedan inte förklara för Paow varför den blå färgen på Robinson-Robban kan visa att han varit ovarsam med sina händer för då riskerar han att bli utröstad direkt. Ger sig på att försöka sammanfatta leken hittills imorse, och verkar endast se något lite skumt med FarmenQristinas cigaretter och Martin_Melins tändare, och funderar över om det kan vara fåret som signalerar till en ulv? Men verkar sedan backa på det efter googling konfirmerat att det faktiskt VAR en tändare som Martin_Melin tog med sig första gången.... Reagerar på att rösterna trillar in på Paow efter att han själv lagt första rösten på henne och regerar mycket på FarmenQs röst på Paow. Och ändrar röst till FarnenQ utifrån det . Funderar i morse innan nattDL över Kitty_Jutebring och är förbryllad över Paows röständringar igår. Verkar medveten om att hans teorier om att FarmenQ skulle följa eb första röst av en ulv kan appliceras på honom själv ,men valde ändå att lyfta tanken. Verkar sedan få igång ullradarn på Olinda för att hon skulle skydda Kitty. Försvarar sig sedan mot andra som undrar om inte han skulle kunna vara ulv. Sammantaget så får jag ett gott intryck av Joachenmedbaguette men kan ju lika gärna vara en som luras bra, men vill hålla åt det godare hållet en pytte aning tills vidare

Jokern Samir: tillkom igår med en riktig luftfär. LL har varit mycket kryptisk om dennes roll, den kan stå med i rollistan, eller inte.... Börjar idag med en sammanfattning över läget, jag tror att han är den enda som ens reflekterar över att det kan ha stått mellan tre goda igår för FarmenQ att välja emellan så bara att BOP- typ. Verkar sedan inte riktigt greppat att reglerna säger att man ska lägga en röst i efterhand om man missar att rösta. verkar inte tycka att Paows röständringar är märkliga alls. Ifrågasätter om ulvarna verkligen ska ha fattat att FarmenQ skulle vara fåret. Sammantaget är det lite svårt att få en uppfattning om Samir så här långt, så får vara ett frågetecken

edit rättade flera stavfel i mitt inlägg om Samir
 
Senast ändrad:
Men FQ ändrade väl till Gunilla för att Gunilla också skulle få 3 röster? Paow hade väl bara två röster inkluderat FQ röst så för att rädda sig själv så valde hon Gunilla, det innebär ju kanske visserligen att någon av Z eller Molle kan vara ond men det kan ju lika gärna vara så att alla 3 är goda.

Vad menar du med denna meningen ?

"Och varför lyan käkAr Gunilla? För att g blir godförklarad eller för att misstänkliggöra andra? "

Lyan visste väl om att Gunilla var god iallafall? :confused:
Naturligtvis kan alla tre vara goda men det är ju ett spår att beakta iallafall.
Och G blev ju godförklarad iom att fåret la sin röst på henne och då kan lyan ha tyckt att det var värt att käka henne så att vi andra goda fortfarande inte var säkra på någon.
Eller för att vi ska tänka såhär och misstänka @Zubeyde_Simsek och @BarenMolle ... :banghead:
 
Naturligtvis kan alla tre vara goda men det är ju ett spår att beakta iallafall.
Och G blev ju godförklarad iom att fåret la sin röst på henne och då kan lyan ha tyckt att det var värt att käka henne så att vi andra goda fortfarande inte var säkra på någon.
Eller för att vi ska tänka såhär och misstänka @Zubeyde_Simsek och @BarenMolle ... :banghead:

Ja du tänker så.. Ja det är ju sant givetvis.

@Zubban du har helt rätt att jag inte är så aktiv med att föra leken framåt men jag kommer ha mer tid framöver när det blir dag igen!
 
För mig ligger misstankarna främst mellan @Jochenmedbaguetten som kan ha varit ulven Qristina följde (om hon nu gjorde det), @Zubeyde_Simsek och @BarenMolle för att Qristina inte la sin röst där.

Zubeyde tyckte jag ju var lite skum redan igår med räknandet av roller och det lite enkla misstänkliggörandet av @Olinda .
Ja jag får ta det att jag blir misstänkt på det. Jag formulerade mig inte särskilt bra igår - hade fullt upp med att hinna läsa vad som hände i leken och hur rösterna lades. Jag tycker väl inte att jag misstänkte Olinda särskilt mycket egentligen. I DL1 tager man vad man haver och jag tyckte verkligen att det var konstigt att säga att det borde vara minst 7 goda när det mycket enkelt gick att fatta att minst 8 borde vara goda bara utifrån att läsa rollistan Sedan var det ju 16 anmälda så att det bara skulle vara 8 goda är ju rätt konstigt att tro att det skulle vara. då skulle det ju räcka med att en god åker i första lynch så vinner onda- eller hur?
Jag är nyfiken på i vilket inlägg Olinda ( var det väl ? har inte hunnit kolla, men tror det ar hon iaf) tycker att jag "försäger" mig och skulle veta hur många goda det är? Mig veterligen har jag inte påstått att exakt så här många goda finns det i leken- jag har bara påtalat att det måste vara mer än 7...
Jag tycker det är intressant att Olinda ( resereverar mig för om jag kommer ihåg fel än en gång ) vill få det till att det är så misstänkt av mig faktiskt,,,,,,,Kanske var jag inte helt fel ute igår med min röst på henne?
edit ändrade antalet anmälda råkade skriva 18 när det ju de facto är 16 ( rent skrivfel)
 
Precis hemkommen, ska försöka gå igenom leken och får någon rätsida på det här, ingen tid att ligga och slappa, Vad är det här för en ö? Jag trodde det var semester.
 
Ja du tänker så.. Ja det är ju sant givetvis.

@Zubban du har helt rätt att jag inte är så aktiv med att föra leken framåt men jag kommer ha mer tid framöver när det blir dag igen!
:) låter bra det, jag ska väl inget säga om det egentligen:o har inte heller bidragit särskilt mycket, har också haft mycket IRL och mycket jobb idag, igår hade jag inte heller tid att vara med på ett bra sätt, vilket ju gör att jag blir tacksam att fundera över....
 
Nä, det är klart jag inte kan godförklaras på så lösa grunder. Jag har också läst i någon lek att fåret röstat på en ulv, men skulle verkligen fåret lägga tredje rösten på en ulv och där och då riskera att ulven röstades ut?
Som sagt jag lutar snarare åt att du är god. :) Menade bara att den möjligheten finns om än mindre trolig, samt att du teoretiskt sett skulle kunna vara ond utanför pakten, det hade ju inte fåret vetat om.

Röstlista DL 1 22:00

20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow
21:30 FarmenQristina röstar på paow
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle
21:42 Paow röstar på zubeyde_Simsek
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring
21:47 Smail röstar på Gunilla_persson
21:49 paow röstar på Kitty_Jutbring
21:50 Alexandra_Zazzi röstar på Gunilla_Persson
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle
21:55 Paow ändrar röst till FarmenQristina
21:56FarmenQristina ändrar sin röst till Gunilla_persson
22:00 Zybeyde_Simsek röstar på Olinda

Paow: 1
Olinda: 2
Martin_Melin: 1
Zubeyde_Simsek: 2
BarenMolle: 2
FarmenQristina: 3
Kitty_Jutbring: 1
Gunilla_persson: 3


Nu missade jag ju visserligen typ hela röstningen men enligt röstlistan så hade Qristina inte fler röster än Gunilla.
My bad, jag kom ihåg fel och han inte gå tillbaka och kolla imorse när jag skrev :o
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp