Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

tja ingen verkar ta tag i detta med att bena ut hur allting egentligen föll sig så får göra ett försök iaf ....

Röstlista DL 1 22:00

20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow
21:30 FarmenQristina röstar på paow
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle
21:42 Paow röstar på zubeyde_Simsek
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring
21:47 Smail röstar på Gunilla_persson
21:49 paow röstar på Kitty_Jutbring
21:50 Alexandra_Zazzi röstar på Gunilla_Persson
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle
21:55 Paow ändrar röst till FarmenQristina
21:56 FarmenQristina ändrar sin röst till Gunilla_persson
22:00 Zybeyde_Simsek röstar på Olinda


FarmenQristina var svarta fåret
 
Men gud, jag trodde Smail och Samir var samma person? Nu fattar jag att Samir var han som var med i melodifestivalen men vem är Smail?
 
Jag spelar helt från mobilen denna lek, så de långa sammanfattande inläggen kommer nog att utebli. Men gårdagens röstning var ytterst intressant och ger en hel del att teoria runt.

Qristinas roll som får lämnar i mina ögon plats för vissa slutsatser:

@paow och @Gunilla_Persson framstår som mindre troliga ulvar. Qristina lade en tredjeröst på paow. Konstigt om paow är ulv. Likaså vore det konstigt om ett får ändrar röst och skickar upp en ulv till lottning (skillnad på om det är två ulvar).

Qristinas agerande godförklarar inte paow och Gullan. Men de är inte högst på min lista idag.

Eftersom jag råkade posta inlägget och nu ändrar skriver jag vidare i ett nytt.
 
Senast ändrad:
Jag spelar helt från mobilen denna lek, så de långa sammanfattande inläggen kommer nog att utebli. Men gårdagens röstning var ytterst intressant och ger en hel del att teoria runt.

Qristinas roll som får lämnar i mina ögon plats för vissa slutsatser:

@paow och @Gunilla_Persson framstår som mindre troliga ulvar. Qristina lade en tredjeröst på paow. Konstigt om paow är ulv. Likaså vore det konstigt om ett får ändrar röst och skickar upp en ulv till lottning (skillnad på om det är två ulvar).

Qristinas agerande godförklarar inte paow och Gullan. Men de är inte högst på min lista idag.

Eftersom jag råkade posta inlägget och nu ändrar skriver jag vidare i ett nytt.
Fortsättning:

En som utfallet av lynchen verkligen får mig att fundera på är @Kitty_Jutbring . Andrarösten på paow var svag men utmärkande är att Qristina följde vad som tycktes bli ett drev. Därför funderar jag på om Kitty är ulv och kanske den första ulven som röstade och som fåret följde för att visa sig. Något riktigt skumt är det med Qristinas röst! Hon skrev själv att hon inte sett att det var en tredjeröst och visst kan det vara så. Men det kan vara något annat också.

Ska kolla över röstlistan nu och om jag hinner Qristinas inlägg.
 
Röstlista DL 1 22:00

20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow
21:30 FarmenQristina röstar på paow
21:33 Robinson_Robban röstar på Zubeyde_Simsek
21:42 Martin_Melin röstar på BarenMolle
21:42 Paow röstar på zubeyde_Simsek
21:44 Olinda röstar på Zubeyde_Simsek
21:44 Jochenmedbaguetten ändrar röst till FarmenQristina
21:44 BarenMolle röstar på FarmenQristina
21:44 Mirre_Hammarling röstar på Kitty_Jutbring
21:47 Smail röstar på Gunilla_persson
21:49 paow röstar på Kitty_Jutbring
21:50 Alexandra_Zazzi röstar på Gunilla_Persson
21:54 Godzilla röstar på BarenMolle
21:55 Paow ändrar röst till FarmenQristina
21:56 FarmenQristina ändrar sin röst till Gunilla_persson
22:00 Zybeyde_Simsek röstar på Olinda


FarmenQristina var svarta fåret

Något ytterst märkligt - varför ändrar @paow från @Zubeyde_Simsek till @Kitty_Jutbring i ett läge där ändringen gör att paow själv ligger risigare till? Har alltså inte läst inläggen utan bara röstlistan.
 
Men det är en riktig deltagare som kommer komma in och skriva i tråden såsmåningom? Tänkte så att det inte är som med lagen att de bara märks av i uppdateringarna :p
Det är en riktig deltagare, men att hoppa fallskärm var visst lite mer scary än han trott, så han har däckat under en palm på stranden. Han vaknar nog till liv snart å undrar vad han gett sig in på ;) :p
 
Fortsättning:

En som utfallet av lynchen verkligen får mig att fundera på är @Kitty_Jutbring . Andrarösten på paow var svag men utmärkande är att Qristina följde vad som tycktes bli ett drev. Därför funderar jag på om Kitty är ulv och kanske den första ulven som röstade och som fåret följde för att visa sig. Något riktigt skumt är det med Qristinas röst! Hon skrev själv att hon inte sett att det var en tredjeröst och visst kan det vara så. Men det kan vara något annat också.

Ska kolla över röstlistan nu och om jag hinner Qristinas inlägg.
Men din röst är ju precis lika intressant, det skulle ju kunna vara dig Qristina följde, vilket nästan verkar troligare att hon hade hunnit se din röst och tänkt "jag följer ulven som röstade först" i och med att hon skrev att hon inte hade hunnit sett att det var två röster innan på Paow.

Sen kan jag hålla med om att Paows röständring är minst sagt märklig, varför lägga rösten på Kitty i det läget?:cautious:
 
Men din röst är ju precis lika intressant, det skulle ju kunna vara dig Qristina följde, vilket nästan verkar troligare att hon hade hunnit se din röst och tänkt "jag följer ulven som röstade först" i och med att hon skrev att hon inte hade hunnit sett att det var två röster innan på Paow.

Sen kan jag hålla med om att Paows röständring är minst sagt märklig, varför lägga rösten på Kitty i det läget?:cautious:
För mig är den inte intressant, för jag vet min roll.

Tillägg (postade för snabbt IGEN:crazy:): Om jag vore ulv så borde det vara smartare att a) inte ändra röst när jag nu lagt en förstaröst som inte fick så mycket uppmärksamhet och b) verkligen inte lansera teorin att Qristina kan ha följt första ulven som röstade när jag själv röstade före på samma spelare. Två fall av väldigt onödig uppmärksamhet liksom.

Men jag ändrade, för jag tyckte Qristinas röst var genuint skum. Och hon var ju ond också.
 
Senast ändrad:
Men din röst är ju precis lika intressant, det skulle ju kunna vara dig Qristina följde, vilket nästan verkar troligare att hon hade hunnit se din röst och tänkt "jag följer ulven som röstade först" i och med att hon skrev att hon inte hade hunnit sett att det var två röster innan på Paow.

Sen kan jag hålla med om att Paows röständring är minst sagt märklig, varför lägga rösten på Kitty i det läget?:cautious:

Det gick för övrigt en halvtimme mellan Kittys röst och hennes. Det här resonemanget gör att min ulvradar går igång. Skyddar du Kitty?
 
Det gick för övrigt en halvtimme mellan Kittys röst och hennes. Det här resonemanget gör att min ulvradar går igång. Skyddar du Kitty?
Gulligt, jag påpekade att det verkade troligare att qristina hade sett den första rösten på paow i och med att qristina skrev att hon inte hade hunnit läst hela tråden och det gör mig till ulv? :rofl: Jag har väl på inget sätt försökt få Kitty till god?
 
Men det är intressant att du inte nämner den.
Och varför är det intressant? Ska jag göra en lång utläggning om att jag inte är ulv?

Qristinas röst var märklig. Med tanke på rollen är det inte otroligt att hon försökte visa sig på något sätt. Hon gjorde bara 9 inlägg och när jag nu kollat dessa hittar inte jag några signaler (vilket inte betyder att de inte finns där). Teorin om att hon visar sig genom att följa första ulven baserar sig på info jag har, nämligen att jag inte är ulv. Eftersom jag kan dö nu vill jag lägga fram den. Sen är det som sagt en teori. Men vad skulle det tillföra att ta upp att jag själv inte är ulv?
 
Gulligt, jag påpekade att det verkade troligare att qristina hade sett den första rösten på paow i och med att qristina skrev att hon inte hade hunnit läst hela tråden och det gör mig till ulv? :rofl: Jag har väl på inget sätt försökt få Kitty till god?

Formuleringen jag fetade ovan, att det är troligare, kan ses som ett sätt att ta bort fokus från Kitty.
 
Deltagarna börjar vakna till liv efter nattens festande. Efter några glas champagne hade Gunilla till slut lättat upp och delat med sig av sitt förråd till övriga deltagare även om det satt hårt inne.

Nu hade hon yrvaket satt sig upp och undrade hon var hon var innan allt klarnade. Klarnade ja - champagnen var är champagnen!!?? Hon rusade upp, rev upp löv och sand och fick alla deltagare på benen - ja nästan alla iaf. Molle och Godzilla hade visst haft efterfest med bartömning och alla champagneflaskor var torrlagda!

Gunillas skrik kunde höras nästan hela vägen till Malaysia när hon deklarerade att hon hoppade av denna hemska tävling!!!!!

Gunilla_Persson var tvilling



DagDL 22.00
NattDL 07.30
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 061

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp