Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Röstlista DL 1 22:00

20:21 Jochenmedbaguetten röstar på paow
20:40 Emma_Andersson röstar på Olinda
20:57 Gunilla_Persson röstar på Martin_Melin
21:00 Kitty_Jutbring röstar på paow


Paow: 2
Olinda: 1
Martin_Melin: 1
 
För dig som inte verkar ha läst leken kan jag berätta att jag både skrivit ett teoriinlägg och chillat med barkillen med långt hår på stranden. Du däremot har ju bara legat med dig själv. Jag reagerar på att du inte läst leken, typiskt ulvigt och det mest misstänksamma hittills!
Hänvisa gärna till det där teoriinlägget du pratar om, eller du har kanske inget trots allt? Att ljuga kan ju ses som rätt ulvigt det också :cool:
 
iom tvillingarna som båds ska vara bybor enl beskrivningen av LL .....

Men isåfall är jag också kass på matte för jag får det till 7 goda specialroller?
och @Olinda och eh, vilka mer det är inblandade i debatten.

tror ni rör ihop hur många spelare som har en god specialroll med hur många olika sorters specialroller det finns.
7 spelare har goda specialroller vs 6 goda specialroller finns. (+ övriga deltagare, endast onda kan veta hur många i det här läget, minst en)
 
Den som vill får se :sneaky:

Jag har funderat på att hänga med, inte på din lousy teori förvisso (för min lär vara ännu sämre :p) men åt det håll din misstanke faller.

Jag tycker paow har gett kritik till alla män i tråden, förutom Smail. Kanske är något i görningen här? Dessutom tycker jag att hen bara flamsar runt med att få ligga hela tiden, istället för att göra något vettigare i det här kritiska läget, som att hitta någon att rösta ut! :cool:

Kitty_Jutbring röstar på paow
Fast jag och paow har ju redan legat. I paradisehotel så hon vet vad hon får.

Nu ska jag läsa igenom leken.
 
Vårt lag:

Robinson-Robban. Funderar över tjuven. Tror att han är snygg fast han bara är blå. Tar med sig den blå färgen och hävdar att det är solskydd.
Martin_Melin. Tar med sig en tändare. Ganska smart kanske, frågan är bara vem som behöver eldas upp…
Emma_Andersson. Tar med sig botox och tror att hon kan sälja det. Det enda jag kan se är att Gunilla kanske vill köpa mot halva sin champagneflaska, men det känns onödigt, då hade ju Emma lika gärna kunnat ta med sig champage själv.
FarmenQristina. Frågar om ulvförtrollningen, men det är svårt att säga om hon i och med det är ulv eller inte. Tar med sig cigaretter.
Godzilla. Tar med sig ett flak öl. Hamnar direkt i lite bråk med Qristina om vem som bestämmer. Suck!
Mirre_Hammarling. Har med sig varma koppen. Jag gillar henne, dels för maten och dels för att hon tycker att killarna ska bygga hus.
Jochenmbaguetten. Verkar ha dille på baugetter (eller hur det stavas). Vill samarbeta med Alexandra_Zazzi, men jag tror inte det handlar om mat egentligen... Försöker förstå varför smurfar inte är attraktiva.

De andra:

Baren-Molle. Vill gärna umgås med mig fast vi är i olika lag. Jag vill tro gott om honom bara därför. Tar med sig pasta.
Olinda. Känns som en stark konkurrent, tar med sig läppglans. Försöker bli kompis med Gunilla för bägge gillar slavar. Börjar prata antal goda och onda, men matte har inte varit min starka sida och kanske inte hennes heller.
Alexandra_Zazzi. Tar med sig sin tomatsoppa.
Naken-Janne. Är naken… Inte min typ så jag försöker att inte titta. Han är bäst på kvällen, för då sover han i sitt myggnät som han tog med.
Zübeyde Simsek. Tar med sig multisax.
Smail. En kille i min smak! Tar med sig kondomer, kanske efter att jag tipsade honom om det…
Gunilla Persson. Tar med sig champagne. Funderar över lagens funktion, hon verkar inte ha förstått att det är en tävling det här! Har inte heller någon laganda, utan vill ha champagne för sig själv. Undrar vad de lurade i henne för att få hit henne. Får för sig att Martin och Qristina har en pakt, när de är med i samma lag.
Kitty Jutbring. Hon verkar vara helt urblåst och lost liksom.

Det känns tyvärr som att det andra laget kommer att klara sig bättre. Med pasta och tomatsoppa och så champagne till det. Medan vi får nöja oss med ogräddade äckliga baugetter.

In your fury face @Kitty_Jutbring
 
och @Olinda och eh, vilka mer det är inblandade i debatten.

tror ni rör ihop hur många spelare som har en god specialroll med hur många olika sorters specialroller det finns.
7 spelare har goda specialroller vs 6 goda specialroller finns. (+ övriga deltagare, endast onda kan veta hur många i det här läget, minst en)
Ja det var ju typ det ja skrev ju? :cool:
 
Ok, alltså första rösten på mig tycke jag var sådär. Men nu har det kommit en till och det är väldigt ulvigt. Hittar jag inget annat så kommer jag rösta på kitty som gör det lätt för sig att hoppa på mig. Jag vet ju min roll och den är på den rätta sidan. Men kanske måste jag lägga rösten på nån annan för att rädda mig själv. för jag vill vara kvar på ön så jag får solbränna överallt. Om ni förstår vad jag menar.

@Harald_Treutiger får man ligga med den man röstat på?
 
Asså kommer ni nån vart med matten? Känns som alla bara snurrar runt den utan att leta ulvar. Jag tror jag hittat en kissekatt som egentligen är ulv, fler idéer?
 
För lite mer seriöst, vilket känns lite svårt än så länge, så är vi 16 stycken än så länge, 7 goda roller, två onda roller utan för pakten och så pakten.
Om man skulle gå efter den berömda 1/3 onda så skulle det betyda 5 onda, två utanför lyan vilket inte låter helt otroligt, så för att inte räkna för lågt, 5-6 onda eller hur?

jag fastnar lite på detta räknandet faktiskt:
Jag ska förklara utifrån LL:s lista:
Hon räknar upp 7 (goda)namngivna roller och då räknar jag med "övriga Robinson-deltagare" = för mig bybor . MEN tvillingarna är ju faktiskt 2 ( goda) roller angivna iom att de faktiskt är 2?

Jag finner detta skumt....[/QUOTE]
Har bläddrat efter originalinlägget du citerade, men misslyckats, vill bara tillägga att jag läste detta slavigt. Vemdetnvar som skrev det pratade ju bara om goda roller, inte specifikt goda specialroller, så där faller min tanke om missförstånd lite...
 
Ok, alltså första rösten på mig tycke jag var sådär. Men nu har det kommit en till och det är väldigt ulvigt. Hittar jag inget annat så kommer jag rösta på kitty som gör det lätt för sig att hoppa på mig. Jag vet ju min roll och den är på den rätta sidan. Men kanske måste jag lägga rösten på nån annan för att rädda mig själv. för jag vill vara kvar på ön så jag får solbränna överallt. Om ni förstår vad jag menar.

@Harald_Treutiger får man ligga med den man röstat på?

Är du kåt på Kitty nu alltså? "Kåt på Kitty" Låter som något till Melodifestivalen.
 
och @Olinda och eh, vilka mer det är inblandade i debatten.

tror ni rör ihop hur många spelare som har en god specialroll med hur många olika sorters specialroller det finns.
7 spelare har goda specialroller vs 6 goda specialroller finns. (+ övriga deltagare, endast onda kan veta hur många i det här läget, minst en)

Minst en vad?
Ännu en oordningsam person som kan vara vänlig att förtydliga sig - tack
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
44 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp