ritprogram, autocad - shareware

tanten

Trådstartare
Allvetande bukefalister; frågar för väns räkning....

Vill ha tips på ett vettigt ritprogram ("autocad") som inte kostar en halv förmögenhet utan helst är gratis.....:D

Nå'n som har bra erfarenheter att dela med sig av?

Hjälpsamma tanten

Sv: ritprogram, autocad - shareware

Eller så kanske du hittar det du söker Här

Senast ändrad av en moderator:

Jag har tagit bort länken i ovanstående inlägg med stöd av forumreglerna.

För att förenkla för de som söker svar på frågor skall frågan besvaras direkt i tråden, inte genom en länk till en annan plats. Länkar är dock tillåtna som en fördjupning efter ett uttömmande svar.

Anna-Karin, moderator

Senast ändrad:
det löser inget?

Koll på programmen tror jag hän fått.

Däremot är det oerhört svårt att begripa vad som är värt pengar/besvär/etc utan att ha fått lite begrepp om vad resp är bra på. Beskrivningarna är rätt kortfattade......;)

Kanske tips på var man hittar recentioner?

Så - repeterar...:
Nå'n som har bra erfarenheter att dela med sig av?

tant hjälpsam

Sv: det löser inget?

Då är ju frågan vad ritprogrammet ska användas till?

Det finns ju en uppsjö av olika användningsområden.

SPCS har t.ex ett billigt och relativt lättanvänt program för att göra inredningar i rum

Sketsa är väl ett annat om jag inte missminner mig.

Ska man göra avancerade ritningar som ska överföras till maskiner är väl Auto-Cad det bästa, men det är svindyrt.

Och du tycker du gav ett bra svar ??

Att bara hänvisa till google inte till någon hjälp utan fruktansvärt oprofsionellt, min länk gav information om gratis alternativ

således borde du editera ditt eget också med hänvisning Till forum reglerna
Kod:
För att förenkla för de som söker svar på frågor skall frågan besvaras direkt i tråden

Jag gav inget svar öht i mitt första inlägg, jag ställde en fråga!

Mig veterligen är det här ett öppet forum där vem som helst kan svara och/eller ställa frågor.

Jag arbetar inte här, jag precis som du är en helt vanlig medlem på forumet. Så om du anser att jag svarar oproffsigt är det upp till dig, det är fortfarande inte tillåtet att svara enbart med länkning.

Vad det gäller moderering så följer jag Gunnars regler (forumreglerna) men jag gjorde ett undantag i den här tråden (här raderade jag länken istället för hela inlägget) och skrev ett förklarande inlägg till redigeringen.

En moderators uppgift är inte att dadda forumanvändarna, inte heller att ge svar om olika saker på forumet. En moderators uppgift är att se till att forumets regler efterlevs.

Saxat ur Wikipedia:

De inlägg jag skriver på forumet skrivs mycket sällan som moderator utan som helt vanlig användare. Oftast skriver jag under med Anna-Karin, moderator i de fall jag skriver/har gjort ett "ingrepp" som detta. Tyvärr missade jag det i inlägget ovan. Jag ska genast reparera det misstaget.

De inlägg jag skriver på forumet skrivs mycket sällan som moderator utan som helt vanlig användare. Oftast skriver jag under med Anna-Karin, moderator i de fall jag skriver/har gjort ett "ingrepp" som detta. Tyvärr missade jag det i inlägget ovan. Jag ska genast reparera det misstaget.

Jag svarade A_K_N forumanvändaren och inte person eller moderatorn A_K_N det borde du veta eftersom du är så noggran att förklara vad en moderator är för mig, som moderator borde du veta bättre än att börja diskutera i en tråd om något som inte hör hemma i tråden,
jo jag är fullt medveten att även jag gjorde fel när jag svara i tråden istället för ett pm eller annat media, men jag ser rött när folk ber om hjälp och får google som svar eller i detta fall en fråga, google är nämligen inte svaret på alla problem

du är välkommen och diskutera moderering av forum via pm i stället så TS kan få hjälp med sitt blivande CAD-program som tråden handlar om

Misstag gör vi alla, men.. Om man som moderator brukar skriva inlägg som en vanlig användare, borde man inte kunna ha en egen användare för det skälet?
Dessutom ser jag ingen skillnad mellan ditt och Attjoo's svar, förutom att Attjoo's svar var mer specificerat och inte kräver lika många klick som ditt.
Jag gillar i allmänhet inte att moderatorer tar bort trådar, men utifrån TS fråga kanske det skulle vara lika bra. Jag menar, vad skulle vi(bukefalister) svara, som inte bryter mot forumreglerna? Svarar man programmet "X" så får man nästan alltid följdfrågan: Var hittar jag X? Och då kan man lika gärna länka till mjukvarans site i första inlägget.

Jag antar att vi datorer-bukefalister bara behöver omprogrammeras, eftersom vi är så vanan vid den vanliga sortens forum. Men det är svårt att lära gamla hundar sitta, och ännu svårare att tillämpa reglerna när moderatorer skriver i stort sett samma sak, som för oss är förbjudet.

Hann inte redigera inlägget ovan, så:

Hjälp, jag behöver förklaringar :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 260
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 591
Senast: Fibusen
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 856
Senast: Voeux
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar