R

radiate86

Jag har funderat lite på en sak. Alla ni som har hund, hur mycket grämer ni er för att binda fast hunden utanför t ex affären? Dum fråga kanske, men ibland läser man ju om hundar som blir stulna på det sättet. Man måste ju ändå vara orolig som hundägare? Eller? Det är klart att hunden skulle reagera om någon annan än ägaren kom och tog den, men det kan ju ändå inträffa.

Jag ska snart skaffa en valp så det är därför jag undrar.

Alltså, hur mycket oroar man sig för sådana saker?

Sv: Risker?

Eftersom jag aldrig skulle komma på tanken att binda mina hundar utanför någon affär så oroar jag mig inte alls.

Binder aldrig fast hundarna och lämnar dem ensamma, så jag har inget att oroa för i det hänseendet

Usch jag skulle inte haft "ro" i kroppen och gå och handla och ha min hund bunden utanför affären.
Nej sina inköp får man göra vid andra tillfällen när inte hunden är med !!

Skulle aldrig få för mig att lämna hunden utanför affär eller annat ställe!
Kan däremot bekymra mig för andras hundar som jag ser sitta bundna utanför!

Säger som Gnist och fjolltroll: Jag binder inte min hund utanför affären (eller någon annanstans heller för den delen) och har därför inget att oroa mig för.

här har du en billös som varit så illa tvungen att binda upp hundarna ibland :). är det bara labben så är jag helt lugn. han reder ut det mesta och är inte särskilt stöldbegärlig. är det tiken så är det med hjärtklappning, och bara bara om jag verkligen måste (händer ytterst sällan). risken för att hon skulle bli stulen är väl noll och intet, men med tanke på att man ofta ser folk släppa fram sina hundar till andras bundna hundar utanför affärerna (:eek: ) så är jag rädd för att det hade kunnat sluta med blodbad.

Binder bara hunden utanför lokala butiken hemma.
Men kan berätta om en gång när jag band honom där,och
en kompis skulle "skämta" med mig. Och det är en person som känner min hund ganska väl!

Han skulle ta med hunden å gömma sig bakom husknuten,Men när han knutit upp kopplet å skulle gå iväg vägrade hunden att följa med.
Han fullkomligt satte sig på bakhasorna och till slut gled halsbandet av,och hunden tvärvände och sprang in i affären,letade upp mig och "skvallrade".
När jag var inne i affären hörde jag kassörskan skrika(hon är hundrädd) inga hundar i butiken,och jag fattade inte att det var min hund hon syftade på,förrens han hade hittat mig.

Så jag är inte så jätteorolig när han väntar utanför den affären....

Hemma på "byn" binder jag upp hundarna, valp som vuxen, utan att oroa mig! Skulle däremot inte binda upp den inne i stan.

Binder aldrig fast hundarna och lämnar dem ensamma, så jag har inget att oroa för i det hänseendet

Samma här. Bad däremot hundarna sitta kvar lösa utanför en tobaksaffär här på torget när jag skulle in en snabbis, och såg till min stora fasa 2 vuxna människor gå fram och klappa hundarna. Varav jag kastade mig ut och gav dem en ordentlig j*dra utskällning. Aldrig mer lämna hundarna så, vare sig det är under uppsikt eller ej.

Okej, det verkar som att ni alla är "emot" det, så även jag.

I den lilla hålan där jag bor så bider jag upp rottisen utanför affären, man är ju bara inne en kort stund, inga storhandlingar precis. (En gång glömde jag bort att jag hade haft med henne och gick hela vägen hem och blev förvånad när det inte var nån hund hemma. Stackarn såg lite olycklig ut när jag kom till baks till affären)Valpen skulle jag inte våga då det känns som hon är mer stöldbenägen.

Billös som man är så inträffar det väl, men jag är väldigt noga med vart och hur länge, vi pratar om några få minuter och utanför halvlugna affärer, aldrig utanför stormarknad eller liknande, aldrig inne i centrum... men om jag behöver kila in och köpa mjölk på väg hem från stallet (mindre tätort) (hellre 2 minuter utanför mindre affär än hemma själv 45 minuter medan jag cyklar till Maxi, brukar jag tänka) eller om jag bara ska hämta ut ett paket från posten (där är det lite för mycket folk för min smak, men postdelen är precis innanför dörren så jag brukar hålla ett litet öga...

Jag lämnar inte min hund utanför. För hennes skull. För det finns idioter överallt. Speciellt idioter vars barn vill klappa på den söta vovven. Och idioter som tycker att de får göra vad de vill med andra.

Näe, jag går ut två gånger (en runda med vovven, en till affären) och lämnar hunden hemma i hemmets trygga vrå.

Senast ändrad:

Jag binder aldrig någon hund utanför affär eller annanstans, oavsett om det "bara är hemma i byn" eller inte.

Det skulle aldrig falla mig in att binda min hund utanför affären, då får han stanna hemma i så fall om jag måste handla. Med andra ord så behöver jag inte oroa mig.

Jag skulle aldrig frivilligt binda min hund utanför en affär eller dylikt. Går som någon tidigare skrev, hellre två gånger.
Har dock funnits några gånger då jag varit inne i stan med hunden hos vet. och varit tvungen att binda henne utanför ett köpcentrum för att hämta ut medicin på apoteket. Men gör det som sagt inte frivilligt...

*kl*

Har gjort det några gånger, men aldrig utan att kolla ut genom fönstret från affären (har bara varit mindre affärer) typ var 30:e sekund för att kolla att inget hänt!

Jag lämnar min hund utanför ibland. Jag bor i en liten håla där alla känner alla. Hunden är med alltid överallt så dom flesta vet var hon hör hemma. Hon är knappast så stöldbegärlig heller, tror jag.
Svart blandis med schäfer-look, börjar bli till åren med söta gråa strån runt snoken.:love:
Man ska väl aldrig säga aldrig men unga renrasiga hundar är väl bra mkt mera eftertraktat.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 216
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 027
Senast: Liran
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 773
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar