RIP, Nactus 854

Sv: RIP, Nactus 854

Vet inte om det är till någon liten tröst. Men även jag har haft en stor Nactus ettåring och jämfört med min så är din liten. Min var 160 cm fram och fem centimeter till bak.
Det lär vara så att även Nactus själv växte väldigt mycket under sitt första levnadsår på höjden för att sedan i princip bara växa på bredden.
Min kille blev ungefär 167 som femåring, sedan fick han tyvärr avlivas p g a en skada, så jag vet inte var han skulle slutat. Men så mycket större lär han inte ha kunnat bli. Tror att man sa att även Nactus var runt 160 som ettåring och stannade ju vid 170.

Vet inte om det är till någon liten tröst. Men även jag har haft en stor Nactus ettåring och jämfört med min så är din liten. Min var 160 cm fram och fem centimeter till bak.
Det lär vara så att även Nactus själv växte väldigt mycket under sitt första levnadsår på höjden för att sedan i princip bara växa på bredden.
Min kille blev ungefär 167 som femåring, sedan fick han tyvärr avlivas p g a en skada, så jag vet inte var han skulle slutat. Men så mycket större lär han inte ha kunnat bli. Tror att man sa att även Nactus var runt 160 som ettåring och stannade ju vid 170.

Verkligen tråkigt att den fick avlivas, man är ju så engagerad i de små liven.
Jag tycker det känns bra att det finns hopp att om att hon inte blir mycket större än 170 cm, 167 cm hade varit helt perfekt ;).
Även stoet spelar ju roll och min har tidigare fått en ganska stor avkomma e.Sambesi som nog blir en bit över 170 cm (född 2006 så han är inte färdig), men jag vet inte vad han brukar lämna storleksmässigt.
/U

Verkligen tråkigt att den fick avlivas, man är ju så engagerad i de små liven.
Jag tycker det känns bra att det finns hopp att om att hon inte blir mycket större än 170 cm, 167 cm hade varit helt perfekt ;).
Även stoet spelar ju roll och min har tidigare fått en ganska stor avkomma e.Sambesi som nog blir en bit över 170 cm (född 2006 så han är inte färdig), men jag vet inte vad han brukar lämna storleksmässigt.
/U

Vad jag har sett så är det runt 170cm han har lämnat. Klart har även sett mindre men mest runt 170cm

Fast jag måste erkänna att mina fem Nactus avkommor har präglats väldigt mycket av mammans storlek. Ingen har avvikigt mer än någon centimeter från hennes höjd. Jag har fått allt från 154 till 170 cm på dem med en medelhöjd på 162 cm.

Mina Nactusavkommor har också hamnat nära mamman i storlek, några cm över men ingen på 170.

Min Nactus avkomma på 5 år är 178 cm i mkh....:angel:
Han har en helbror född 2003 men vet inte hur stor han är....

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
903
Senast: yamyam
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 318
Senast: Masse
·
Hästvård Ja ni läste rätt, min eminenta hopphäst, nu 4 har fått en hovbensfraktur efter att ha gått omkull på asfalten på långfredagen. Åkte...
Svar
9
· Visningar
2 155
Senast: Estivuz
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 446
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka