rinnig avföring! ush

S

_samira_

min häst har på senaste tiden haft lite rinnig avföring längs benen. I boxen ligger det runda fina "bollar" med gödsel men i slutet av "tömningen" rinner det några droppar.
Jag ser inte detta som nåt större problem då avföringen annars ser okej ut men tänkte se om någon varit med om detta.
Kan det vara att de äter mycket gräsrötter/jord nu när gräset är på väg upp? :love::o

Sv: rinnig avföring! ush

Min gamling har varit så länge. Nu har det upphört efter att han får en stor höfodergiva. I hans fall beror det på att höet varit för proteinrikt. Han har blivit dålig i magen av det. Ju mer av den hösorten jag givit desto värre har det runnit. Nu har jag köpt in annat hö och blandar sorterna så det blir lagom. Så nu rinner det inte alls.:laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 711
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 654
Senast: AlmostEasy
·
Hästvård Igår kväll vid 16.30 tiden ringde en stallkompis, som skulle passa min häst för en gångs skull. Jag är annars i stallet veckans alla...
Svar
9
· Visningar
5 151
Senast: Siggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka