Ringorm tips !!

M

My Precious

Har ringorm konstaterat, dock ingen Ivamerol hemma och lär inte få den innan nästa vecka. Finns det något man kan köra på henne nu typ Virkonlösning?
Har hört att det iaf är ok att badda med Virkon på fläckarna (hon har bara en). Hur stark lösning skall man våga sig på då tro?

Sv: Ringorm tips !!

Virkon är kalas, vi hade en virkon/imaverol lösning till våra travare när dom fick ringorm. funkar kalas. Hade en ganska koncentrerad vircon. Ca 5-6msk i en ½liters flaska tillsamans med gabnska mycket imaverol. funkar kalas :D

Virkon är kalas, vi hade en virkon/imaverol lösning till våra travare när dom fick ringorm. funkar kalas. Hade en ganska koncentrerad vircon. Ca 5-6msk i en ½liters flaska tillsamans med gabnska mycket imaverol. funkar kalas :D

I villken form hade du då. Pulver?

Japp, pulver. Den i "flaska" eller är det kanske en burk?

Virkon överdoserar man inte så vidare lätt.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 775
Senast: Kajsalisa
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 673
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 509
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka