L

loppo

hur vet man vilken storlek man ska ha på ring bossan? Har fått tag på 2 st men jag förstog att de förmodligen skulle vara för små, o mkt riktigt de gick inte ens över huvudet, så nu får man fortsätta sökandet ute i ladorna, men kan behöva råd ang stl när man står där och tittar o inte har hästen med sig

Sv: ringbossa

Mäta din häst. Från manken, där öppningen på bossan ska ligga, runt till mitten av bröstet där nedre delen ska ligga.

ok, och då menar du att bredden eller hålet på bossan kommer att bli rätt?

Förlåt nu om jag frågar dig om något som du vetat se´n treårsåldern;) , men jag måste bara kolla;
Du vet att du ska sätta på bossan upp och ner, och sen vrida den rätt precis bakom huvudet innan den dras på plats?
Lotta

Förlåt nu om jag frågar dig om något som du vetat se´n treårsåldern;) , men jag måste bara kolla;
Du vet att du ska sätta på bossan upp och ner, och sen vrida den rätt precis bakom huvudet innan den dras på plats?
Lotta

vad är det för skillnad på ringbossa o hel bossa, förutom att ring bossan är hel?? alltså vad har de för olika uppgifter?? ha ha appropå det du skriver om bossan så har jag sett de som försökt mosa den över huvudet felvänd suck

Senast ändrad:

Lotta

jodå det har jag koll på, men är det bara en storlek på själva omkretsen eller vad det nu kallas, jag menar man kan ju ha 2 hästar med samma Längd från manke till bog, men ha totalt olika grovlek på halsen, en del har "plank" halsar o andra "speck" liknande hals

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 359
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
548
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
828
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 238
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar