Sockerbit
Trådstartare
Jag är på gång att byta stallplats av diverse skäl då jag är missnöjd över stallägaren och hur denne agerat över tid med diverse saker. Det hela fick sin final förra söndagen då jag sa till stallägaren att jag inte orkar ha det såhär mer. Problemet är att det endast är min häst som står inhyrd numera samt stallägarens häst, som således kommer stå utan sällskap när jag flyttar. Ny plats är hittad och jag vill helst flytta in imorgon (vilket är fullt möjligt i det nya stallet). Vad är rimlig tid att ge henne att lösa det här med sällskap exempelvis? Jag har 3 månaders uppsägningstid men planerar ej att stå kvar så länge, utan hästen kommer att flyttas innan uppsägningstiden löpt ut. Det kommer förmodligen inte vara lätt att hitta sällskap för henne, dels pga foderbristen och då jag kommer ta med mina balar av inköpt grovfoder. Stallägaren har knappt köpt in tillräcklig mängd för sin häst, alltså kan inget foder köpas av stallägare om ny hyresgäst har detta önskemål (stallägaren vill heller inte att hennes ska äta av någon annans grovfoder, utan enbart det parti hon köpt), ekvationen går med andra ord inte ihop. I mitt huvud skulle jag vilja flytta hästen strax innan jul, för att kunna spendera julen i nya stallet samt ha tid att "skola in" hästen på det nya stallet och vara tillgänglig vid problem utan att behöva sticka från jobbet. Men är det för snäv tidsram att ge?