Sv: Rimlig lön
Jag klarar defintivt av det som krävs för att kunna ta det jobbet, det är mest mocka, sopa, fodra ev. lite lättare motionering (tömkörning, longering, ridning) av lektionshästar då det är hos en ridskola det gäller.
Var på jullovet hos en tävlingsryttare, som tävlar SM, Unghäst VM osv. samt andra stora klasser i hoppning. Men där blev man rätt rejält utnyttjad, fick 140:- om dagen
och mockade då 10-12 boxar om dagen, ströade, fyllde på vatten osv. Vart extra jobbigt eftersom de flesta hästarna stod inne dygnet runt och ibland stallde jag mig och mockade två gånger om dagen. Longerade hästar, gjorde i ordning hästar som skulle ridas osv. Kunde ibland vara där hela dagar mellan 7-22. Har fortfarande inte fåt mina pengar heller
Men nu är det alltså hos en ridskola det gäller, känns mer seriöst och kommer undvika att ta på mig mer svartjobb. Men på detta stället är det alltså heltid 7-16 som gäller då, tillfälligt.
Ska ta ett brejk från skolan, måste göra det nu för jag står inte ut. Har ingen som helst motivation och känner hur det bara går sämre och sämre. Vill jobba med hästarna som jag tycker är kul! Få tillbaks motivationen och så börja plugga i höst igen.