Rimboritten!

Mirraya

Trådstartare
Har varit inne och spanat efter startlistor för Rimboritten ca 2ggr i halvtimmen sedan i måndags....
....snart borde de komma, snart, snart!! :D

Medans vi väntar(eller jag kanske:angel:) vilka träffar man där?? :bump:
Har ni ridit Rimbo förut? För oss blir det debut :banana: !

Sv: Rimboritten!

:D Ta det lugnt! De kommer nog snart. Det är inte jag som tar emot anmälningarna, men man brukar vänta några dagar (minst) efter sista anmälningsdag eftersom det alltid regnar in senkomna anmälningar och det blir sådant dubbeljobb att rätta startlistorna och publicera om dem flera gånger.

Kul att du gör "Rimborittspremiär". Jag tror att du blir nöjd med ritten. Jag tycker iallafall att vi är begåvade med fantastiska ridvägar och det är ju de vi använder på ritten!

Jag och Najje kommer, anmälda till 5 milen. Red en CR med honom där förra året och det va verkligen kanonfina ridvägar.

Iår hoppas jag det kommer massor av ston så jag kan se om kastreringen gav det resultat jag ville...;)

Jag har anmält mitt sto dit! 50 T ska vi gå. Det är så nära att jag hade svårt att låta bli ;)

Jag tror jag kommer åka. Vi var där förra året och det var en jättetrevlig ritt, som jag egentligen inte vill gå miste om att rida. Det blir 80 km i så fall.

knapplån*

nu blev jag lite fundersam när jag läste banbeskrivningen. det skulle vara 1 backe med kraftig lutning, och så står det även passa på att titta på utsikten...

till saken då, jag är extremt höjdrädd! tror ni att denna backe då kommer att bli ett problem för mig??? blev lite orolig nu :crazy:

i värsta fall får jag väl blunda och bara hänga med, men jag hade ju igentligen tänkt att hoppa av och gå brevid då... och ja...
och eftersom ni rekomenderar skritt så antar jag att den är ganska lång oxå....

Nu kan jag andas ut, jag hade inte fallit bort i systemet eller liknande :D !

...brukar det inte i ryttarmeddelandet finnas starttider och sådant?
Tittar jag fel eller kommer det lite senare, har jag bråttom igen :p ?

Det ska ju bli så kul!!

Njah, jag tror inte att backen kommer att ge dig svindel.
När man är på väg upp så har man en sjö på vänster sida och om inte det slyat till för mycket så är det väldigt vackert att titta ut över sjön och se alla fina stugor och bryggor på andra sidan. Det är inte frågan om branta stup.

Skritten är mest för att det är stenigt utmed den stigen. Jag hörde att folk hade travat där förra året ändå (gulp!) och det skulle jag personligen inte göra. Men det är väl olika hur säker ens häst är på foten. Banan är så snabb ändå att jag gärna ville lägga in lite svårare passager för att minska ner tempot och då är detta en av dessa lite svårare bitar.

Jag vet att tävlingsledaren satt och räknade på tiderna förra dagarna så starttiderna borde komma med på ryttarmeddelandet när som helst om det inte redan står där.

Ryttarmeddandet

Kul att du är så ivrig, nu har jag lagt ut även ryttarmeddelandet.
Mia

Nu har jag också skickat in anmälan.
Dunder och jag ska ta det lugnt och låååångsamt.
Målet med denna ritt är att ha tråkigt och härdas inför Tingstäde 120.

Jaha, så långt kommer jag nog aldrig orka :o !

Rider du 5 eller 8 nu på Rimbo då?

80 får det bli.
Ingen annan som ska ta det lusigt sakta? Jag tänkte mig ett tempo på 11-11,5.

Är anmäld på 50 men ev så byter jag och då blir det snigeltempo, så om du kan/vill ha Bella studsande i rumpan i typ 2-3mil så:angel:

Ja, byt klass, så kan vi lalla runt och prata strunt!:)

Jag kan be Dunder kan göra en av sina berömda karatesparkar, då
lär sig nog Bella veta hut.

haha då blir det nog slagsmål efter banan...hon sparkas gärna tillbaka om ngn börjar....

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 451
Senast: Viva
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: cassiopeja
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 926
Senast: Lingon
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 042
Senast: Mimmimamma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2