Rimboritten

Sv: Rimboritten

Förstår inte vad min far sysslar med. Men iallafall. Det hände en olycka men det gick bra. Tizca blev rädd och mamma stod fel kan man typ sammanfatta det med.

Tack för all hjälp vi är nu påväg hemåt.

Förstår inte vad min far sysslar med. Men iallafall. Det hände en olycka men det gick bra. Tizca blev rädd och mamma stod fel kan man typ sammanfatta det med.

Tack för all hjälp vi är nu påväg hemåt.

Tack söta Liza för att du reder ut begreppen. Med en massa antydningar är det alltid grund för felaktiga spekulationer. Raka rör! Bra gjort Liza!
Kram
:bow: :bow:

TACK till arrangörerna, Markägare och alla inblandade för en som ALLTID välorganiserad ritt!
Trevliga funktionärer, veterinärer och dommare, väl markerad bana och bra tävlingsområde! :bow:

Ja, Addi Jag kommer återigen tillbaka! ;) :banana:

mvh Madde & Walle

Tack till alla tävlande och groomar - för att mi kommer och att ni uppskattar tävlingen. Det gör oss motiverade att fortsätta att anordna Rimboritten ...

Ja, haha, det är dom faktiskt. :p
Ridtiden för första slingan och totaltiden stämmer, men andraslingans (blå slinga, 20 km) snittid är helt åt pipan.
Vi har försökt se vad det är som inte stämmer i Equipe, men inställningarna verkar vara exakt likadana som i övriga klasser och där blev det ju rätt..?

Sorry. Hittar vi felet så rättar vi det, men annars får ni räkna ut era tider på andraslingan själva (antal km delat med riditid i minuter gånger 60)...

Fast hastigheten på första slingan stämmer inte heller då. Jag red första slingan på 2 h 4 min och den var 28 km enl kartan - ger alltså ca 13,5 km/h. Inte 15,4 km/h som det står i ryttarrapporten.

Fast hastigheten på första slingan stämmer inte heller då. Jag red första slingan på 2 h 4 min och den var 28 km enl kartan - ger alltså ca 13,5 km/h. Inte 15,4 km/h som det står i ryttarrapporten.

Ja då stämmer inte den heller då.
Och nu ser jag vad som hänt: Hastigheten på stäcka 1 är räknad på 32 km (8-milarnas första sträcka) och sträcka 2 på 28 km (8-milarnas andrasträcka). Detta istället för 28 + 20 som skulle varit rätt för 5-milstävlingen.
Som tur är, så har totalen beräknats på rätt sträckor, dv s 28+20=48 km. Så totaltiden och hastigheten stämmer. Annars hade jag snudd på dött... ;)
Jag kan inte equipe för fem öre så jag vet inte vad som matats in fel där, men nu ser jag åtminstone vad felet består av...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 717
Senast: Mirre
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
884
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
9
· Visningar
867
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 296
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar