Riktigt trött på grannar...

Sv: Riktigt trött på grannar...

Det är mänskligt att fela och hundslagsmål är väldigt lätta att hamna i ( lika lätt som det går att undvika )

Jag tror att grannen är mer förstående om du ber om ursäkt för händeslen och medger att det var ditt fel..

Jag skulle iallafall tillmötesgå en människa som ber om ursäkt och medger att det var dennes fel ( det det nu var så )

Lycka till
 
Sv: Riktigt trött på grannar...

Inte läst tråden? ;)

Hon skriver ju i ett senare inlägg att hon insett att händelsen var hennes fel ..
 
Sv: Riktigt trött på grannar...

*lånar*

På gården där jag bor har vi lite samma problem. Det är två hanhundar som inte är så jätteförtjusta i varandra.Men det fungerar jättebra ändå då båda visar hänsyn till varandra och förstår att båda vill ha hunden lös då och då. Förstår inte riktigt problemet med ett samarbete. Varför skulle man inte kunna kasta ett getöga ut genom ett fönster och i fall man ser att den andre är ute med hunden hojta till att nu kommer jag ut med min hund?

Problemet är ifall hunden är agressiv mot alla hundar den möter. Då är frågan om den skall vara lös överhuvudtaget. Precis som någon skrev tidigare så är det inte en rättighet att ha sin hund lös utan ett privilegium man får då man har en snäll hund som lyder matte/husse.

Mvh

Tora
 
Sv: Riktigt trött på grannar...

Såg att det var ett litet syftningsfel i början. Det är alltså grannarna som visar hänsyn till varandra inte hundarna :D.

Mvh

Tora
 
Sv: Riktigt trött på grannar...

alltså ärligt talat så tycker faktiskt jag att det var du som gjorde fel..du har dina hundar lösa,medans hans hund var kopplad,det var Dina hundar som kutade dit för att mucka gräl-dom hade med All rätt att bli förbannade på dig!
jag skulle Aldrig ha min hanhunds ilskna hund lös (Om jag hade en),för om det inte skulle varit grannens hanhund så skulle det ha varit ngn annans hund,du är nog faktiskt inte den enda som går ofta ut med dina hundar där och har heller inte mer "företräde" än ngn annan.

Mina hundar (kopplade eller ej) går också oftast Ut före mig vid dörren-är det då MITT fel när ngn annan lösgående hund kommer fram till oss och börjar bråka? nej!

Du borde vara glad att det inte vad Min hane din jycke gav sig på:cool:
 
Senast ändrad:
Sv: Riktigt trött på grannar...

har nu läst tråden och såg att du erkännt att det var ditt fel/misstag;)
 
Sv: Riktigt trött på grannar...

Skulle ju kunna tillägga att det faktiskt inte bara är min hane som är hanhundsaggressiv, deras är det också. Spelar inte så stor roll i sammanhanget men i alla fall.
Och för att svara på en annan sak, så jo där jag har honom lös hemma är det endast vi som går med hundar, det är alltså precis utanför där jag bor det är snack om nu, inte efter en hel gata eller så. Skulle aldrig drömma om att ha honom lös där jag vet att det kan duka upp någon annan när som helst. Skillnad hemma där enda hanen förutom min är den andra som tråden handlar om, och jag märker alltid när de kommer för de åker bil.
Finns ytterligare en hund på samma "gård", men det är en 12-årig taxtik som inte ens min hane sätter sig upp emot:rofl:
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 532
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 178
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 414
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp