Rikstorneringen 2008

Sv: Rikstorneringen 2008

som hos oss då... Men i år hade vi haft ett lag av intresserade om det inte hade varit för att det krockar med det andra evenemanget! *suck*

Fan va kul!! Det skulle vara nått det.... *fnissar* Fasen - det kanske bor en feminist i mig i a f !

Horsemanship - kan inte CN typ ställa upp med ett helt kvinnligt lag nästa år (och spöa skiten ur alla gubbar ;) !!) Vet att ni har kapacitet i era brudar så varför inte ;)

Det var gubbarnas ide att vi skulle ha ett spel med bra kvinlig riddare

kl

Hur ser det ut med anmälningar? Blir det någon vettig lagtävling (alltså fler än 3 lag)?

Förresten, är det bara jag som tycker att vi borde använda inridningsmusik under lagtävlingen? Det känns så himla avslaget att rida in när det är tyst, eller i bästa fall, lallar någon tråkig bakgrundsmusik som går hela dagen. Varje förening borde ju få ta med sig egen musik och få köra en inridning som om det vore ett spel. Det är väl antagligen någon som måste tas upp på SRS-nivå, jag bara funderade på om jag var den enda som tänkte i de banorna. Det tjatas ju hela tiden om att vi som tävlar ska showa för publiken och då är det ju jättesynd att inridningen missas så totalt.

Förresten, någon som kommer på domarkursen?

I Celeres jobbar vi just nu med att utveckla showen till sommarens spel och testar för tillfället lite nya grejer.

Dessutom är vi några som har börjat träna inför joust-säsongen.

Det har inte kommit in några anmälningar än :(:(
Vi kommer att skicka 3 st till domarkursen. men jag kommer inte att åka
Grenarna på SM är
1. Quintan
2. Spjut
3. Låga ringar
4. Gissel
5. Tre kombi svärd *
6. Tre kombi lans

* 1. lågt hugg höger 50cm högt 2. högt hugg vänster 180cm, 3. stick höger 130 cm högt

Jag håller med att det ska vara inridningsmusik :idea:

Jag och sambon har sagt att vi vill gå - vet ej hur många det blir från oss än.

Inridningsmusik - PÅ!! =)

Som det ser ut nu så kommer jag med familj och kollar, möjligt att en del av de andra riddarna i JG kommer med.

Jag kan alltid göra ett försök... Har ju lite "kontakt" med SRSs ordförande också :angel:

Haha, ja det får man ju hoppas....:angel:

Jag tänkte också gå på kursen, även om jag antagligen kommer tävla, men om det nu skulle bli fler än 8 från oss som vill åka så finns ju risken att man inte får tävla och då kan man ju lika gärna vara domare som väpnare.

Det skulle vara jättekul med en buke-träff, även om jag redan träffat de flesta av er ett antal gånger tidigare....

Hur går det men utagningar ?????

Uttagningar? :confused: :)
Vi har just fått ut listan med sommarens spel och nu ska alla medlemmar klara av det svåra uppdraget att anmäla sig till de grejer de kan vara med på, sen får vi se om vi ens får ihop 8 st riddare som vill åka. Blir det fler än 8 får vi ta tag i det problemet då, men jag tror inte det kommer hända.

Var ut på medeltidens värld och kollade
19561900.jpg

så här långt har tonerspelsbanan kommit:bump:

Det ser ju lovande ut :)

Börjar bli nervös nu, det är ju inte så jättelångt kvar nu och jag har fortfarande inte kommit igång ordentligt med träningen...

För mig ser det mörkt ut just nu. Har muskelinflammation i båda armbågarna - svinkul... eller inte...

Har viktig träning nästa sönda och jag hoppas verkligen jag har orken i armarna att hålla i vapenen. SUCK!

Det ser ju lovande ut :)

Börjar bli nervös nu, det är ju inte så jättelångt kvar nu och jag har fortfarande inte kommit igång ordentligt med träningen...

vi kommer förhoppnings viss komma att kuna träna på banan snart
Vi ska arbetsdag den 12 april då vi ska spika upp staket som ska vara runt om

Vi har tränat var 14 dag men kommer nog att träna minst 1 gång i veckan snart .

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Hällekis-Kuriren) Medeltidens Värld, Götene, kommer redan i samband med att anläggningen öppnas för allmänheten, helgen den 31 maj...
Svar
2
· Visningar
1 185
Senast: horsemanship
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama