Rikstorneringen 2008

Sv: Rikstorneringen 2008

Spel redan nu:eek: Stackare. Eller du kanske tycker det är kul. Usch själv e jag inte så förtjust i att dra på mig 35 kg rustning sålänge det är kallare än 15 grader ute. Fast å andra sidan är jag inte så förtjust i att dra på mig skiten när det är över 25 grader heller. Herregud, jag är påväg att bli en gammal gnällig kärring.

Jag har ingen koll alls på våra spel 2008 :o Det är så mycket annat just nu. Skola, dressyr/hoppning, skola, jobb, skola, kompisar och så lite mer skola. Jag är rädd att min stora satsning på årets riks håller på att kollapsa. Fast jag kommer ju vara ledig från skolan från slutet på april...

Det är väl kul att ta på sig rustning och rida :)jag hade mitt nya schabrak på
horsemanship du måste komma ner till Götene

Det är väl kul att ta på sig rustning och rida :)jag hade mitt nya schabrak på
horsemanship du måste komma ner till Götene

Ja till Götene kommer jag om inget helt oförutsätt händer, frågan är hur tränad för uppgiften jag kommer att vara....

Jag hoppas hela Nordic kommer, ni måste ju ta med er by så kan vi få slå upp våra tält med er. :cool:

I helgen hade Infensus träningshelg och det var många nya och gamla riddare på plats ca 30 st
träningsvärken har börjat släppa nu

Min gamla dam fick sig ett tufft arbetspass i onsdags och jag trod att det skulle kännas i henne i går men icke! Jätteskönt att känna hur fräsch hon var =)

Vi ska på träning på söndag och det bävar jag lite för ;) 2.5 timmes bilfärd enkel resa innan vi är på plats ens... puh!

Vet inte än, har inte fått någon information ifrån "ledningen" om SM än. Kanske vi får det på söndag!

Vi har ett krockande evenemang så sannorlikheten att vi kommer med ett lag är minimal. Om arrangören vill ha ett visst antal riddare kan det bli så att några av oss kan komma och rida individuellt. Återstår att se dock!

För övrigt hade jag en TOPPENträning i går....!!!!!

Nu har jag varit lite inaktiv här ett tag. Vi tränar på inför sommarens spel. Våra nya hästar ser lovande ut och våra gamla rävar verkar hålla än, så det ser väldigt ljust ut just nu. Helge känns som jag fodrar med dynamit istället för havre just nu, allt dressyrarbete har gjort honom väldigt explosiv, men knappast lydigare. Fast han är ju en väldigt lättriden häst, så det gör inte så mycket, han får gärna vara lite glad. :banana:

Jag hade nöjet att rida en rätt så "lugn" gammeltant i lördags. Skillnaden var såpass rejäl at folk reagerade på att hon var lugn - sånt känns bra för då vet man att allt jobb hemma har gjort nytta

La upp en bild i "riddare"tråden från i söndags. Det roliga är att många i sällskapet kommenterade hur lugn hon var =) Vi är ekipaget med dom beiga benlindorna ifall ni inte känner igen oss ;)

Om det fortsätter åt det här hållet kommer nog många bli förvånade över oss i år ;) Men jag kan avslöja att vårt mantra för säsongen är "Vi är lugna, sansade och bäst i världen" *hehe*

Jag hade inga problem att se vem som var du iaf, kanske främst för att den andra personen ser ut att vara en man...:angel:

Trevligt med en lugn häst, själv kan jag inte ens ta mig till min pålle just nu eftersom bileländet är på verkstad igen, gasen har fastnat i botten, så den e lite läskig att köra (men det går ju om man slirar på kopplingen :angel:) Jag har ju tyvärr 1.5 mil till stallet, så jag förlitar mig på medryttare och stallkompisar under veckan så får jag cykla eller lifta ut till helgen.

Vi har 3 veckor kvar till nästa träning och jag längtar faktiskt!! Vilken tur jag har att ni känner igen mig, då är man inte bortglömd iaf *hehe* Hade hoppats på att kunna lägga upp en action bild också men har inte fått tag på dom än.

Horsemanship - trist med bilen! Men skönt med folk som kan hjälpa dig!

Infensus hade träning i dag
det gick jätte bra i dag kirre gick som en klocka
nu ska bra formen hålla sig till och över SM

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Hällekis-Kuriren) Medeltidens Värld, Götene, kommer redan i samband med att anläggningen öppnas för allmänheten, helgen den 31 maj...
Svar
2
· Visningar
1 185
Senast: horsemanship
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama