Rikligt bra vegetarisk restaurang Malmö/Lund

Lovisaleonora

Trådstartare
Jag är verkligen utanför min komfort-zon nu. Så jag litar som alltid till Buke-maffians osvikliga kunskap. Och gom, så klart.

Rubriken säger allt, pris egalt. Var ligger bästa stället?
 
I samma stil som Lyran finns även Kvarteret Åkern i Malmö. Men Lyran är snäppet vassare. Sedan har de flesta "vanliga" restauranger riktigt bra vegetariska alternativ också, jag gillar Scania på Bergsgatan i Malmö som är riktigt god och bra priser.
 
Jag är verkligen inte någon restaurangmänniska (:o), men Kao's har god veganmat om än kanske inte den lyxigaste atmosfären...
 
Och jag klarar inte alls av Vegegården. De har nästan bara friterade köttsubstitut, a la friterade "räkor", "kycklingnuggets", mycket vårrullar och sånt. Skulle inte gå dit för att äta vällagad vegetarisk mat faktiskt. Som lunchställe att ta med en vegtarian på, absolut, men inte som restaurangmiddag där priset är egalt som efterfrågas.

Hellre då Kao's, dem kan jag rekommendera med. Govindas lunch i Malmö tycker jag inte är en höjdare men den i Lund kanske är några nivåer bättre?
 
Och jag klarar inte alls av Vegegården. De har nästan bara friterade köttsubstitut, a la friterade "räkor", "kycklingnuggets", mycket vårrullar och sånt. Skulle inte gå dit för att äta vällagad vegetarisk mat faktiskt. Som lunchställe att ta med en vegtarian på, absolut, men inte som restaurangmiddag där priset är egalt som efterfrågas.

Hellre då Kao's, dem kan jag rekommendera med. Govindas lunch i Malmö tycker jag inte är en höjdare men den i Lund kanske är några nivåer bättre?
Jag är helt på ditt spår beträffande såväl Vegegården som Govindas. Vegegården skulle jag direkt avråda från och Govindas i Lund kan funka för en brukslunch, men erbjuder inte mer än så.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 185
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 019
Senast: Icfafn
·
Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 305
Senast: MiniLi
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 089
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp