Rika kändisar

Jamtland

Trådstartare
Hur känns måste man vara för att inte behöva ett annat yrke vid sidan om?

Att Taylor Swift förmodligen aldrig måste jobba igen om hon inte vill förstår jag, men andra mindre kända då?

Det beror nog helt på hur bra de varit på att ha hand om sina pengar.

Dee Snider (sångare i Twisted Sister, väldigt stora på 80-talet) levde på sin fru under 90-talet. Hon jobbade som frisör och han hjälpte till att dela ut reklamblad för verksamheten.

Alice Cooper (sångaren, från gruppen, jättestora på 70-talet) ringde sin manager på 80-talet (tror jag det var) och sa att han var totalt pank. "Nejdå" svarade managern, du äger lite hus och aktier och sånt som managern investerat i.

Har man tillräckligt med pengar behöver man väl inte vara känd alls.

Du menar om själva kändisskapet i sig ska generera tillräckligt för en försörjning? Tror det beror mycket på vad för sorts kändisskap det handlar om och vad det är för sorts aktiviteter gör för att dra in pengarna.

Har man tillräckligt med pengar behöver man väl inte vara känd alls.

Du menar om själva kändisskapet i sig ska generera tillräckligt för en försörjning? Tror det beror mycket på vad för sorts kändisskap det handlar om och vad det är för sorts aktiviteter gör för att dra in pengarna.
Ja det är ju en rätt bred fråga,
Jag menar om man tjänar pengar på sitt kändisskap. Finns ju många influencers som tjänar pengar, men hur många följare måste man ha för att leva på det?

Om man är sångare/låtskrivare, hur långt upp på listorna måste man flyr att ha tillräcklig inkomst för att motsvara ett heltidsjobb?

Gamla och nya pengar...

Nyrika (geraliserar grovt) brukar visa att de har pengar. Speciellt om de är unga.
Har pengar funnits i familjen i generatoner brukasr det märkas mindre.
Det finns en äldre kvinna som befunnit sig i svenska dressyreliten länge, Hon är sparsam, inget bling på kläder och hästar. Bodde i hästbussen på tävling fast hon mycket väl kunnat bo på hotell.

Många som inte behöver arbeta har rätt tråkiga liv :D
Många kändisar som syns i pressen och på nätet har inte så mycket pengar men de har dyra kläder, klockor, väskor skor. Det är dit pengarna går.

(är jag fördomsfull? Nähä? :D )

Hur känns måste man vara för att inte behöva ett annat yrke vid sidan om?

Att Taylor Swift förmodligen aldrig måste jobba igen om hon inte vill förstår jag, men andra mindre kända då?
Det man måste tänka på när det gäller det där är att det beror helt på livsstilen som dom lever ofta. Dom väldigt rika lever också väldigt dyrt ofta. Sen beror det nog på vad dom gjort för att bli rika också, har dom tex varit med i serier som är tidlösa tex eller har låtar som generationer uppskattar så har dom ju en oändlig pengakälla därifrån.

Så det är väl egentigen som för oss vanliga, det handlar om vilken livstil man har och vart man bor helt enkelt.

@Grazing Exakt! Jag planerar själv att bli ekonomiskt oberoende och det verkar helt realistiskt kunna hända inom några år trots att jag inte är kändis eller har någon monsterlön. Det utesluter så klart gigantiska hus, privatplan etc. men några sådana hade jag ändå inte velat ha av hållbarhetsskäl.

På kändisspåret har jag sett i diskussioner mellan likasinnade att några nämnt Mikael Tornving som exempel. Han är inte den rikaste kändisen men efter att han insåg att han inte behövde/ville ha mer än en etta så behöver han knappt jobba längre, i alla fall inte på några år. Score! :)

Det finns en dokumentär som handlar om att elit idrottsmän, jag tror det handlade främst om de stora Amerikanska sporterna, NFL, NBA, NHL, MLB och hur många som har gått i konkurs fem år efter att de avslutat sin karriär, eftersom de inte insåg att de inte kunde leva samma liv som tidigare.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLoC0BHvR1gN0cyPTTzm7vfVREghzzECMY

NHL har numera seminarium om hur man planerar och placerar sin lön med kvalificerade personer som kommer och föreläser. I NHL har du ungefär 5-8 års karriär. De pengarna ska du sedan leva på resten av ditt liv. Många idrottsmän har ju hela sitt liv varit fokuserade enbart på sin sport, har ingen utbildning och har noll koll på hur man ska planera och leva efter att det inte kommer in mer pengar.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast...
2
Svar
21
· Visningar
861
Samhälle Jag vet ju att många lever utan bil, och att det är en lyx egentligen. Men jag har vant mig vid lyxen, dessutom nyproducerad bil, och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
4 574
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 306
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka