Riesenschnauzer

T

Tigerlilja

Har varit hundvakt till en tik av denna ras men hon var inte alls som jag trodde (efter allt jag läst) Denna tik var lite sävlig, lugn, inte direkt arbetsvillig.. trivdes bättre i soffan.
Detta gjorde mej lite besviken... jag vill ju ha en arbetsvillig hund som tycker det är kul att få en uppgift.
Kan det vara så att hunden blir som man vänjer den trots sin ras? Att den liksom ger upp när den efter flera år fortfarande inte får den stimulans den behöver för att må bra?

För inte är dom väl så här? Har aldrig träffat en "levande" utan bara läst mej till det jag idag vet.

Sv: Riesenschnauzer

De jag har träffat har varit arbetsvilliga när det gäller sånt de själva tycker är kul :angel:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
998
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 814
Senast: Maniac123
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat