Ridsporten i media

Sv: Ridsporten i media

-kl-
blev positivt förvånad idag när jag läste min lokála morgontidning, en rejäl artikel om distansritt "Simlångsritten". Blir lite roligt bara när de skriver att en av deltagarna blev intresserad när hon hälsade på en kompis som hade "en arabhäst och en fux". hmm?

OT så läste jag i en bok, att "den vackra svarta hingsten hade en bläs på bringan"...Hallå, översättaren?!

Självklart! själv är jag av den åsikten att de borde fixa en ny kanal med bara hästprogram :idea: (prec. som golfkanalen ;) ) där de visar större evanemang repotage från olika ridskolor osv. även hästfilmer som "mannen som kunde tala med hästar" osv.
jag har bara 1 2 4 6 och barnkanalen nu men skulle säkerligen "KÖpa" om det fanns en hästkanal ^^, de skulle nog tjäna en del p åen sån kanal :p

Jag skulle definitivt kolla mer på TV om de visade ridsport mer. Just nu sänds det så sällan att man blir FÖRVÅNAD om man råkar snubblan över ett inslag!

Det är hoppning riktigt ofta (om man har tillgång till många kanaler)

Självklart! själv är jag av den åsikten att de borde fixa en ny kanal med bara hästprogram :idea: (prec. som golfkanalen ;) ) där de visar större evanemang repotage från olika ridskolor osv. även hästfilmer som "mannen som kunde tala med hästar" osv.
jag har bara 1 2 4 6 och barnkanalen nu men skulle säkerligen "KÖpa" om det fanns en hästkanal ^^, de skulle nog tjäna en del p åen sån kanal :p

:bow: Det håller jag med om.

Jag skulle absolut kolla mer om det sändes mer. Nu kollar jag dom få gångerna det går på en tid som jag kan kolla.

*kl*

Ja, jag skulle absolut titta mer om de visade mer häst, speciellt islandsridning då. Det verkar ju knappt som att "vanligt" folk känner till oss islandsryttare. Hittils har jag inte stött på en enda "vanlig" människa som vetat vad en ovalbana är iaf..sorgligt sorgligt:grin:

Det ÄR ju fasiken aldrig nån ridsport på Tv? Eurosport brukar ha kl 23, vem har ork att kolla då?

JO, det sänds JÄTTE mycket ridsport på TV den här och nästa månad. SVT kommer sända ca 60 timmar från ridsport OS, vad de rapporterat. Och det är från 12.00 på dagen till 18.00 på kvällen.

Från 25 juni fram tills idag har det sänts 25 ridsportsändningar på 27½ timmar, snabbt räknat.
Varav 22 av de sändningarna har börjat efter 10:00 och innan 23:00.

Som sagt, jo, det sänds en hel del ridsport på TV, det gäller bara att kolla efter dem på internet, i tidningar eller här på Buke. Ett tips är att gå in bland trådar jag gjort och leta efter en tråd med passande rubrik, där finns alla rapporterade tider, för tävlingar som visas.

Håller med. Jag är personligen ganska ointresserad av att titta på ridsport, kikar på kür om jag kommmer ihåg när den går. Däremot skulle jag jättegärna se fler faktaprogram/dokumentärer om allt möjligt hästrelaterat.

Som sagt en hästkanal med riktig bredd från allt till avel och genetik till specifik grenträning, rasspecialer, NH och problemlösning, veterinärprogram/hästhälsa osv från hela världen vore skitkul! Det skulle jag lätt betala för! Det finns ju redan massor av intressanta program inspelade i USA och UK.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter För drygt ett år sedan tog Sverige OS-guld i hoppning i Tokyo och Sveriges sportkrönikörer skrev yrvaket roliga och knasiga krönikor och...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: Gunnar
·
Småbarn Vi har en kille som blir 3 år i april och en bebis på 2 månader. När sonen blev 2 år började han bli mer och mer trotsig och i höst nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 643
Senast: Guldaskig
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 179
Senast: tanten
·
IT & mobiler Med "äldre" här menat säg 50+. Alltså typ medelålders och uppåt. Är nyfiken: Hur väl hänger ni med i dagens teknik/medier/etc? Använder...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 507
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar