Ridsporten i media

Sv: Ridsporten i media

Jag måste erkänna att jag är rätt dålig på att titta, då får det vara nåt riktigt bra. Sen sänds ju ofta ridsporten på kassa tider.

Det sänds faktiskt en hel del ridsport om man har de rätta kanalerna. Det har sänts ridsport varje dag senaste kvällarna.
Att de går på lite sämre tider är oftast för att tävlingarna är någon annanstans i världen mot våran tidszon. Som igår sändes det Global Champions Tour LIVE, vid halv tolv eftersom vi ligger före landet som sände det.
Under OS kommer SVT sända ungefär 60 timmar ridsport, vad de rapporterat.

Men ja, ridsporten behöver större plats i medierna och slippa idiotiska journalister som sitter i TV-soffan på TV4 och påstår att de hållt på med ridsport när de var yngre och därmed vet att de som utövar ridsport absolut INTE är intresserade av att veta något om sin sport.

Men ja, ridsporten behöver större plats i medierna och slippa idiotiska journalister som sitter i TV-soffan på TV4 och påstår att de hållt på med ridsport när de var yngre och därmed vet att de som utövar ridsport absolut INTE är intresserade av att veta något om sin sport.

word :bow:

Självklart skulle jag kolla mer, just nu har vi så dåligt kanalutbud så det är bara när SVT sänder som jag kan kolla på hästsport. :(

Håller med dig!!!:bow:...ska för övrigt bänka mig ikväll kl 20:30 för att kika på sportspegeln. Det sägs att det ska bli ett inslag från Reining-EM då...glädjande för en W-ryttare;)

Det skulle jag absolut göra. Tycker att det sänds alldeles för lite hästsport på teve (och isånnafall på de mest märkliga tider) och det skrivs hemskt sällan om det i tidningarna. Och framförallt så är det så att när det väl finns med så görs det absolut ingen reklam för det någonstans. Ofta ser jag också i tidningarna att de kan skriva "små" nyheter om exempelvis fotboll (typ Zlatan provar nya fotbollsskor) över hela sidor medan Jan Brinks resultat i VM nämns med fyra meningar längst ner i högra hörnet, ungefär.

Tänk om de hade pratat om hästsport på sportspegeln exempelvis, jag hade suttit bänkad! Eller skrivit fler repotage om det i tidningarna, visat "upptrappningsprogram" inför OS inom ridsport som kommer nu. Det hade varit underbart! :bump:

Det är ju en förutsättning för att kunna titta mer på ridsport på TV. Att de visar mer, menar jag.

Om de visade mera dressyr skulle jag absolut titta. Det är hoppning ganska ofta men dressyren verkar bortglömd.

Det skulle jag absolut göra. Tycker att det sänds alldeles för lite hästsport på teve (och isånnafall på de mest märkliga tider) och det skrivs hemskt sällan om det i tidningarna. Och framförallt så är det så att när det väl finns med så görs det absolut ingen reklam för det någonstans. Ofta ser jag också i tidningarna att de kan skriva "små" nyheter om exempelvis fotboll (typ Zlatan provar nya fotbollsskor) över hela sidor medan Jan Brinks resultat i VM nämns med fyra meningar längst ner i högra hörnet, ungefär.

Tänk om de hade pratat om hästsport på sportspegeln exempelvis, jag hade suttit bänkad! Eller skrivit fler repotage om det i tidningarna, visat "upptrappningsprogram" inför OS inom ridsport som kommer nu. Det hade varit underbart! :bump:
Då skulle du kikat på Sportspegeln ikväll...visserligen var det Westernridning, Reining-EM, där Peter Ljungberg kom trea. Det hela gick på Bökebergs Gård i Skåne. Ett ridinslag som sådant iallafall!:bow:

Jag kollar ofta när det är ridsport på TV och det skulle gärna få visas mer. Men det är ju på så kassa tider! Typ kl 17 en tisdag, kl 11 en söndag osv och jag tror fler skulle kolla om det var mer "normala" tider.

Jag är ganska kritisk till tävlingsridningen när det kommer upp i den graden då djuren blir mer föremål än individer. Men i vissa fall kan jag titta på sädningarna. Jag ger det alltid en chans om jag råkar se att det pågår sändningar från någon tävling. Och jag tror jag skulle titta mer om det sändes mer. Ffa om de sände dressyr. Hoppningen är jag måttligt road av men dressyren kan jag titta på hur länge som helst!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter För drygt ett år sedan tog Sverige OS-guld i hoppning i Tokyo och Sveriges sportkrönikörer skrev yrvaket roliga och knasiga krönikor och...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: Gunnar
·
Småbarn Vi har en kille som blir 3 år i april och en bebis på 2 månader. När sonen blev 2 år började han bli mer och mer trotsig och i höst nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 643
Senast: Guldaskig
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 179
Senast: tanten
·
IT & mobiler Med "äldre" här menat säg 50+. Alltså typ medelålders och uppåt. Är nyfiken: Hur väl hänger ni med i dagens teknik/medier/etc? Använder...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 507
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar