Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ridningen gick kanon, fick kommentaren det såg helt annorlunda ut mot veckan innan.Sits&Inverkanskurs i dag, hoppas det går bättre än förra veckan då jag hade noll energi.
Idag har jag mest lite träningsvärk och ont i hälen efter gårdagens Tabata, hälen påverkar dock inte ridningen.
Vad är det, tror du, som gör att du blir nervös/spänd? Är det kroppsligt eller mentalt eller båda två?Skulle ha lektion idag. Men när vi började trava så märkte vi att hon var halt på ett framben. Inte samma häst som var halt för någon vecka sen... Så det var bara att hoppa av. Erbjöds att dom snabbt skulle fixa iordning en annan häst åt mig. Men eftersom jag inte hade tid att stanna längre än planerad lektionstid så kändes det onödigt. Skulle bara precis hinna värma upp ändå. Så det blev att se på när min lektions kompis (70 år och precis börjat rida för ett halvår sen!) red, lite extra gos och borstning istället.
Men känner verkligen hur jag tappat självförtroendet helt i ridningen nu. Är spänd och nervös oavsett vilken häst jag rider... vet inte vad jag ska göra åt det.
Vi har 8 elever i vanlig grupp och 6 i specialgrupp och kortkurser, hur många har ni?Markarbete igår, gick bra.
Övertaggad häst på sista linjen så jag fick hästhuvud planterat på näsan.
Men det gick bra! Fick komma en extra gång på linjen som gick lite mindre hetsigt till.
Vi var väldigt många, tycker det är synd att det ofta känns som att det luckras på antal deltagare, och vilken nivå man ska ligga på för att vara med i vissa grupper. Får väl se hur det utvecklar sig.
Fick fina ord om hur jag rider både dagens häst (bruna drömvalacken) och Prinsessan efter lektionen, väldigt kul att höra
45 min är kort, okey när man är nybörjare, men inte när man börjat komma upp på nivå.Vanlig grupp mellan 7-10, specialgrupper ska vara 6 tror jag.
Tex markarbetet på onsdagar ska vara max 6, men vi var 8. Börjar ju spela roll när den bara är 45min dessutom.
Funkar (oväntat) bra på dessa grupper, de är intensiva och to the point, däremot märks det ju då ännu större skillnad när det fylls på med deltagare.45 min är kort, okey när man är nybörjare, men inte när man börjat komma upp på nivå.
Tror att jag blev rädd när jag red den lite nerviga hästen, lite för länge. Kände inte att jag hade kontroll och att hon kunde hoppa iväg när som helst. Så vande mig liksom vid att sitta och känna mig osäker. Sen red jag den gamle trötte killen på stora ridbanan som ligger lite mer öppet. Burk kom flygande precis när vi skulle gå förbi en traktor = han hoppade till. Väldigt liten reaktion som jag inte alls hade blivit rädd av annars. Men då kändes det som om jag inte kunde lita på någon av hästarna. Försöker verkligen att andas med magen och sitta djupt, men kommer på mig själv med att hålla andan och spänna hela kroppen.Vad är det, tror du, som gör att du blir nervös/spänd? Är det kroppsligt eller mentalt eller båda två?
Hoppas du kan komma över rädslan Kanske är gubben inte så illa ändå, och kan hjälpa dig bli lite "modigare", så kommer själva utvecklingen senare.Tror att jag blev rädd när jag red den lite nerviga hästen, lite för länge. Kände inte att jag hade kontroll och att hon kunde hoppa iväg när som helst. Så vande mig liksom vid att sitta och känna mig osäker. Sen red jag den gamle trötte killen på stora ridbanan som ligger lite mer öppet. Burk kom flygande precis när vi skulle gå förbi en traktor = han hoppade till. Väldigt liten reaktion som jag inte alls hade blivit rädd av annars. Men då kändes det som om jag inte kunde lita på någon av hästarna. Försöker verkligen att andas med magen och sitta djupt, men kommer på mig själv med att hålla andan och spänna hela kroppen.
Aja hade gubben senaste lektionen också. och då gick det mycket bättre. Eftersom han inte orkar arbeta så mycket så försökte jag använda timmen till att slappna av och jobba med mig själv lite mer än med honom. Kändes åtminstone bra när jag hoppade av.
Satt också och tittade på när en av ridlärarna red Angi (den lite nerviga hästen). Hon kan verkligen gå fint när någon duktig rider! Ska bli kul att se henne på tävling nästa helg!